Bab 1

41 3 4
                                    

Pov GDragon

Di sebuah rumah banglo 3 tingkat...

Aku berdiri dilorong dibelakang rumah seorang yeoja. Keluar seorang yeoja dari pintu pagar tersenyum terus berlari kearah aku lalu memeluk aku ngn erat.

"Bogoshipo oppa" kata yeoja tu lalu mencium pipi aku.

Serta merta aku tersedar dari tidur aku.

'Mimpi apakah ni? Wae aku selalu mimpi perkara yg sama? Nugu yeoja tu? Wae selalu muncul dalam mimpi aku?' persoalan yg selalu bermain di fikiran aku setelah tersedar dari mimpi tu.

Aku bangun menuju ke tingkap bilik aku melihat pemandangan diluar. Rumah banglo yang besar ni jauh dari perumahan. Bangunan yg paling dekat pun hanyalh bangunan sekolah. Memori pertama yg aku dapat daripada sekolah tu. Dalam masa yg sama dapat mimpi tu. Apa kaitan sekolah tu, yeoja tu dan mimpi tu ngn aku?. Turun tangga, aku terserempak ngn adik aku, Yuri.

"Good morning oppa" tegur Yuri.

"Good morning" balas aku lalu pegi cm tu je.

"Yah! Oppa! Odigah!?" Jerit Yuri tapi aku buat xtau je.

Aku yg masih tertanya2 nugu yeoja tu? Wae yeoja tu selalu muncul dalam mimpi aku? berjalan dihadapan sekolah tu. Tanpa disedari datang seorang yeoja dari arah bertentangan terus melepasi aku. Tetiba hati aku rasa sakit. Aku berpaling memandang yeoja tu namun yeoja tu telah pun pegi.

'Nuguseyo' aku terus rebah.

~skip~

"Oppa..ireona..oppa..jebal ireona!" kata Yuri.

Aku serta merta bangun akibat tumbukan yg kuat dari Yuri.

"Yah oppa..wae oppa tido dekat tengah jalan ni? Orang nk lalulh" kata Yuri.

"Yeoja tu..mana dia?" Aku terus bangun dan melihat sekeliling mencari yeoja tu.

'Nugu yeoja tu? Wae hati aku rasa sakit masa bertembung ngn dia?' 

Aku masih tercari2 mana yeoja tu pegi.

"Oppa!"

Lamunan aku terhenti akibat panggilan nyaring dari Yuri.

"Bwo?"

"Oppa ni dh kenapa? Orang panggil buat dek je"

"Bwoya?"

"Wae oppa terbaring tadi?"

"Oppa rasa oppa dah jumpa yeoja tu"

"Jinja?"

"Nae jinjayo"

"Eh oppa KwangJin!" Jerit Yuri sambil melambai2 ke seberang jalan. 

Aku berpaling. Tu hyung aku. KwangJin.

Tiga Cara Untuk HidupWhere stories live. Discover now