Pov YunJi
Disebuah rumah banglo 3 tingkat..
"Omma..YunJi keluar dulu..annyeong"
Aku terus berlari keluar dari rumah. Terlihat sorang namja berdiri menunggu aku. Aku tersenyum terus berlari kearahnya lalu memeluk erat namja tu.
"Bogoshipo oppa" terus aku mencium pipi namja tu.
Terus YunJi tersedar dari mimpi. Air mata aku mengalir ngn deras. Bogoshipo oppa.
"YunJi! Bangun! Siap cepat! Nanti lambat nk pegi sekolah!" jerit omma aku.
"Nae!" balas aku.
Ngn pantas aku bangun dari baring, ambil tuala dan mandi. Selesai mandi aku bersiap memakai pakaian sekolah lengkap. Rambut aku yg sememangnya pendek disikat rapi. Bahu aku disangkutkn beg sekolah. Terus aku keluar dari bilik, menuruni tangga dan menuju ke ruang makan.
"Morning omma!"
"Morning sayang..meh makan..omma ade masak nasi goreng ngn air teh" kata omma.
"Wah nampak sedap!" balas aku.
Terus aku mencedup nasi goreng ke pinggan aku sementara omma aku menuangkn air teh ke dalam glass.
"Morning omma..morning YunJi" kata unnie YunMi.
"Morning unnie" balas aku.
"Morning YunMi..meh makan" kata omma.
"Xpelh omma..YunMi dh lambat..YunJi cepatlh makan..aku dh lambat ni" kata YunMi lalu pegi.
"Nae..omma YunJi pegi dulu..annyeong..unnie tunggu YunJi!"
Aku ngn pantas pakai kasut sekolah aku lalu mengejar YunMi yg sudah jauh meninggalkn aku.
"Yah! YunJi! Palliwa!" jerit YunMi.
"Chakaman unnie!" Jerit aku.
= High School Entertainment =
Aku masih berjalan. YunMi unnie memang selalu palau aku. Sedang aku jalan, tetiba terasa seperti terlanggar sesuatu menyebabkan hati aku sakit. Kenapa ni? Rasa sakit aku cuba abaikan dan terus berjalan masuk ke sekolah. Tapi tak masuk ke kelas. Aku terus ke tandas. Hati aku rasa sakit sangat. Aku pegang dada aku dimana terletaknya hati aku. Asal tetiba sakit?
"Ok YunJi..ko kena abaikan rasa sakit ni..ingat pesan Oppa..ko kena belajar pandai2..cm Oppa"
Tanpa aku sedar, air mata aku jatuh. Bogoshipo oppa. Terus aku kesat air mata aku. Dan keluar dari tandas. Langkahku terus ke kelas.
"Hoi YunJi!"
"Lisa"
"Hoi ko kenapa? Cm baru lepas nangis je?"
"Eh xdelh..habuk masuk matalh tadi"
"Betul? Ke ko rindu dia?"
"Betul Lisa..ko jangan risau"
Tetiba BTS datang. Diikuti ahli BlackPink yg lain.
"Hoi YunJi..minggu depan kitorang ada buat party..join jom" ajak Rosè.
"Emm..xpelh korang..aku ada plan lainlh minggu depan"
"Alasan! Setiap kali kitorang buat party mesti ko xde..ala YunJi kali ni je" pujuk Jennie.
"Emm..aku xtaulh"
"Ko tetap kena ikut juga" kata Jisoo.
"Betul tu YunJi..kitorang pun pegi..EXO ngn Infinite pun pegi" kata Rapmonster.
Aduhai..ni yg aku x suka.
"Emm..oklh tapi kt mana?"
"Ah yg tu surprise..nanti kitorang jemput ko kt rumah ko eh" kata V teruja.
"Emm..ok"
Huh..agaknya kt mana?
YOU ARE READING
Tiga Cara Untuk Hidup
Romancemengisahkan tentang perpisahan dan pertemuan 2 pasangan kekasih. Namja tu telah menjadi hantu dan hilang ingatan. Yeoja tu tolong namja tu mencari ingatannya melalui 3 cara. Dengan cara ni juga namja tu boleh hidup menjadi manusia kembali. 3 cara tu...