Aku tersungap2 memandang BigBang yg turut tersungap2.
"Yah..wae kita lari? Ape dh jadi? Wae aku dengar suara korang menjerit tadi?"
BigBang memandang aku sambil tersungap2.
"Tadi..ade han..hantu kt rumah tu..hantu tu kacau kitorang" kata DaeSung.
"Bukanlh! BTS tu yg bodoh! Sape suruh buat party kt rumah orang! Memanglh dh xde orangnya tapi tetap x boleh masuk!" marah Taeyang.
"Wey..Taeyang..relaxlh..dh jom..kita balik rumah" kata SeungRi.
"Kitorang hantar ko balik YunJi" kata TOP.
Aku hanya angguk. Hantu? Aku x percaya ade hantu kt rumah oppa. Mungkin tu cuba penipuan untuk aku x pegi ke rumah oppa. Aku xkn percaya. Aku dan BigBang berjalan menuju ke rumah aku.
"Gomawo..hantarkn aku balik"
BigBang hanya angguk dan berlalu pegi. Aku tertanya2. Ape yg terjadi sebenarnye? Wae aku jumpa BigBang je? Mane yg lain? Aku masih x masuk rumah. Patut ke aku pegi rumah oppa semula? Aku berfikir. Ye..aku rase aku patut pegi rumah oppa semula. Kaki aku mula melangkah ke rumah oppa. Sepanjang perjalanan, aku rase seram sejuk sebab angin yg kuat menghempus ke arah aku. Langkah aku terhenti di hadapan rumah oppa. Aku kena kuat. Banyak kenangan aku ngn oppa kt rumah ni. Kaki aku mula melangkah masuk ke dalam rumah oppa.
"Annyeonghaseyo?"
Mata aku melilau memandang sekeliling. Aku rindu suasana dalam rumah oppa. Mata aku mula berair. Bogoshipo oppa. Ngn perlahan aku melangkah naik ke tingkat atas. Ke bilik oppa. Pintu dibuka perlahan. Walaupun oppa dh lama pegi tapi gambar oppa masih lagi tergantung kemas di dinding walaupun dh berhabuk. Ngn perlahan aku masuk ke bilik oppa. Gambar oppa aku sentuh. Air mata aku jatuh.
"Bogoshipo oppa" teresak2 aku menangis.
Tetiba angin kuat datang menghembus masuk ke bilik oppa melalui tingkap bilik oppa. Daun kering mula masuk berterbangan dalam bilik. Aku berpaling kebelakang menghalang mata aku termasuk habuk. Bilik oppa diterangi cahaya bulan. Dari mata aku ternampak bayang seseorang di belakang aku. Ngn perlahan aku berpaling memandang bayang tu. Membulat mata aku. Aku terkaku. Aku tak tau ape aku rase sekarang. Gembira? Sedih? Marah? Sebab depan mata aku sekarang ni ialahlh namja yg aku rindu selama ni.
"Oppa?"
Namja tu tersenyum sinis. Namja tu datang mendekati aku. Sangat dekat dengan aku. Aku hanya terdiam.
"Sape ko? Ape ko buat dalam bilik aku? Cmne ko masuk rumah aku?" Tegas suara dia berkata.
Dia x kenal aku?
"Oppa x kenal saya?"
"X" terundur kaki aku.
"Sape ko?" Tanye dia.
Mata aku berair. Dia x kenal aku.
YOU ARE READING
Tiga Cara Untuk Hidup
Romancemengisahkan tentang perpisahan dan pertemuan 2 pasangan kekasih. Namja tu telah menjadi hantu dan hilang ingatan. Yeoja tu tolong namja tu mencari ingatannya melalui 3 cara. Dengan cara ni juga namja tu boleh hidup menjadi manusia kembali. 3 cara tu...