En sista chans
Kapitel 1: Flickans döda kropp
En varm solig morgon,började dagen. Skolan var stängt för att det var sommarlov.
Bilarna hördes utanför fönstret i mitt rum . Och solens strålar, strålade in i mitt rum.
Jag vaknade av ett ljud som hördes utanför rummet. Det var min pappa som packade för resan till en ö.
Ö:n hette Skogsberg och det fanns inte så många invånare där. Det var ganska mysigt och tyst, och det fanns bara stugor och hus där, runt omkring var det bara massor med träd och stenar. Det känns som att bo på landet eller i skogen, mysigt med inte så många människor runt omkring eller bilar bara natur och friskt luft.
Pappa och Jag brukar åka dit när det var lov.
Min Pappa/ Björn: - Sune packa dina saker, vi ska åka till Skogsberg !!
Pappa sa det med glädje och längtan i rösten.
Jag : - kommer,pappa!!
Jag reste mig från sängen, och satt mig på kanten av sängen, och tittade ner på golvet.
Pappa, Björn:- Kommer du eller?!!
Björn suckade och gick in till köket släpande med sina fötter.
Jag ville inte såra pappa, så jag gick ner till köket i bara kalsonger.
Pappa, Björn:- Godmorgon, Sune!
Jag:- Godmorgon....
Pappa suckade än en gång, och tittade ner i kaffet.
Pappa,Björn:- Har du sovit gott?
Jag svarade inte, och tittade ut i fönstret.
Pappa,Björn:- Var inte arg på dig själv, det är inte ditt fel.
Pappa tog av sina glasögon och torkade sina ögon, med en näsduk. Han gick bort från köket.
Min mamma, dog för inte så länge sedan i en bilolycka. Jag var i bilen när det hände. Det regnade och det var halt ute på gatorna. Pappa körde bilen och mamma satt framför, jag satt bakom och spelade spel i mobilen. Mamma sa åt mig att sluta spela, och istället sjunga med henne och pappa. Jag ville inte, och började bråka med mamma. Pappa tappade koncentrationen och körde in i en lastbil som åkte in i mamma, jag och pappa klarade oss, men pappa har varit deprimerad enda sedan den dagen. Han försöker att vara glad för att jag inte ska känna mig skyldig till olyckan.
Pappa kom springande in i köket och ropade:
Pappa Björn: - Sune,Sune!! Har du packat färdigt?!
Jag: - Nej.
Pappa Björn: - Men, skynda dig då!! Och ta på dig något också!!
Pappa skuttade runt i köket som ett lyckligt litet får ute i en äng.
Jag reste mig från köksborde och vandrade upp för trappan in till mitt rum.
Det var ganska dystert och tyst i rummet, det enda som hördes var pappa som sjunger och skuttar i köket. Jag suckade och gick till min garderob bredvid min säng, det fanns bara skjortor,jeans och t-shirts att ta på sig, så jag tog på mig ett par nya kalsonger, och slängde de gamla i tvättkorgen bakom mig, och tog ett par jeans ur garderoben som jag drog på mig och ett par strumpor.
Det var väldigt mörkt i rummet, bara några hål i gardinerna lyste, så jag gick fram till fönstret och drog upp gardinerna så att det skulle bli ljusare inne i rummet.
YOU ARE READING
En Sista Chans
Mystery / ThrillerFlickans döda kropp, var helt blekt och det fanns blåmärken över hela kroppen....blodet var helt svart runt ögonen som stirrade spänt mot mig. Det kändes som jag ville gråta och skrika på samma gång...