Namjoon melihat pengawal itu sambil tersenyum.Namjoon menundukkan badannya."Selamat pagi..pakcik..".Ucap Namjoon.Kawan2nya hanya mengelopong manakala pakcik itu terkejut lalu membalas sapaan Namjoon itu."Selamat pagi..Encik Namjoon"balas pakcik itu sambil tersenyum."Panggil saya Namjoon je,tak payah berencik2 dengan kami..oh ya..saya nak minta maaf pasal hari itu.."ujar Namjoon.Kawan2nya yang lain hanya tersenyum."Pakcik..kami pon nak minta maaf.."ujar YoonGi mewakili kawan2nya yang lain."Pakcik maafkan..kamu semua masuklah..nanti kelas nak mula."balas pakcik itu.Bangtan Boys hanya tersenyum lalu meninggalkan pakcik itu.
*di kelas...
Ketika ingin memasuki ke kelas Bangtan Boys telah terserempak dengan GFriend di pintu kelas.Namjoon terkejut melihat Sowon yang betul2 berada di hadapannya.Perasaan bersalah mula menyerang dirinya.Sowon hanya menjeling Namjoon lalu meninggalkannya.Jungkook yang perasan perubahan air muka Namjoon saat melihat Sowon terus berubah selepas ditinggalkan Sowon tadi lalu menepuk beberapa kali bahu Namjoon."Sabarlah..nanti2 dia maafkanlah kau..kau tak payah lah nak rasa down pulak.."ujar Jungkook manakala yang lain hanya menganggukkan kepala mereka untuk menyokong Jungkook."Okay..jom masuk..cikgu dah datang tuh"ajak Taehyung lalu menolak kawan2nya supaya masuk ke kelas.
Sebaik sahaja mereka dyduk di tempat masing2,Cikgu Hye Kyo pon masuk ke kelas."Good morning..class"ucap Cikgu Hye Kyo lalu memandang ke arah Namjoon."Namjoon..awak dah sihat ke?teruk juga sakit awak ehh?"tanya cikgu cantik itu."Saya okey je.."Balas Namjoon sambil matanya dilirikkan ke arah Sowon yang langsung tidak menoleh ke arahnya."Baguslah..so,thats mean awak awak boleh lah join camping kan?"balas cikgu Hye Kyo."Camping?cikgu tak cakap pape pon.."celah Taehyung tiba2."Lupa pulak nak cakap..minggu depan kelas kita nak adakan camping sempena musim panas..so,sape nak join bagi nama."beritahu Cikgu Hye Kyo."And..hari ni kita tak belajar sebab jap lagi cikgu2 ada mesyuarat..nama bileh bagi kat Sowon..kalau ada sesape nak support apa2 bagitahu dgn Namjoon."sambungnya lagi."Baik cikgu.."balas murid2 kelas itu."Sekarang saya nak lantik pengerusi dan timbalan pengerusi untuk camping kita ni.."tiba2 ada suara mencelah.."Saya nak Namjoon dengan Sowon jadi pengerusi dan timbalan pengerusi.."celah YoonGi tiba2.Namjoon dan Sowon terdengar nama mereka disebut terus tersentak."Apa??!"jerit Namjoon dan Sowon serentak."Oi YoonGi..menda kau mengarut ni..cikgu saya tak nak.."bantah Namjoon.Tiba2 Sowon bersuara.."Kau tak nak sebab aku ke??Takut dengan aku..takut rasa bersalah?"perli Sowon dengan nada sinis.Namjoon yang dengar perlian Sowon terus menggengam tanggannya dengan kuat."Taklah!Cikgu saya nak jadi pengerusi dan nak Sowon jadi timbalan pengerusi untuk camping kali ni.."balas Namjoon keras.Keadaan kelas yang agak hening terus jadi bising apabila murid2 kelas itu bersorak yang diketuai oleh Taehyung."Okey2..diam semua..sekarang semua dah tahu pengerusi dengan timbalan..so,kamu berdua jumpa saya waktu rehat nanti.Ada benda nak dibincangkn.."beritahu Cikgu Hye Kyo lalu meninggalkan kelas itu.
Setelah Cikgu Hye Kyo meninggalkan kelas itu,suasana kelas tiba2 menjadi senyap dan hening.Namjoon memandang ke arah Sowon lalu dia menjerit."Semua keluar!!"semua yang berada di kelas itu terkejut lalu memandang Namjoon yang sudah berdiri di mejanya.Jimin yang talk mahu Namjoon marah yerus menyuruh mereka semua keluar."Semua keluar,korang nak kena dengan Namjoon ke??"beritahu Namjoon.Selepas diarah oleh Jimin mereka pon keluar."Korang pon keluar"beritahu Namjoon kepada kawan2nya.Namjoon melihat Sowon yang ingin keluar kelas terus memanggil nama gadis itu."Sowon..."Sowon memandang ke arah Namjoon."Aku nak cakap dengan kau sekejap..yang lain keluar."sambung Namjoon.Selepas semua orang meninggalkan kelas,hanya tinggal Namjoon serta Sowon sahaja di situ.Namjoon menghampiri Sowon."Maaf.."ucap Namjoon perlahan."Hah?"balas Sowon."Sorry,aku tau aku salah.."sambung Namjoon lagi."Kalau kau nak minta maaf,kenapa suruh dorang semua keluar..takut malu??"soal Soon perli."Tak,aku tak takut malu..tapi aku takut kau yang malu.."beritahu Namjoon."Kenapa aku pulak yang nak malu..."tak sempat menghabiskan ayatnya Namjoon mengucup pipinya."Aku buat ni untuk hilangkan rasa sakit haritu.."Namjoon memegang pipi Sowon."..sakit lagi ke???"Sowon terkejut lalu menolak tangan Namjoon."Kau nak apa,sebenarnya?"soal Soon geram."Tak ada apa2..aku just nak minta maaf..just that.."balas Namjoon."Dahlah..aku malas nak..."ayatnya dipotong."I'm so sorry..Sowon".rayu Namjoon.Sowon memandang Namjoon bosan"Ya.."lalu meninggalkan Namjoon lalu keluar dari kelas.
Waktu rehat telah tiba,semua pelajar menuju me kantin.Bangtan Boys seperti biasa,duduk dimana tempat Hana,mangsa kesyangan mereka."Hai,Hana.."tegur Hoseok.Hana hanya memandang ke arah mereka dan tidak membalas sapaan Hoseok itu."Sombongnya.."ejek YoonGi."Hana..nak air sikit tau.."Taehyung mengambil air Hana lalu meminumnya."Hana..kau tak ada kawan ke?"tanya Jin lembut.Sebaik dengar suara Jin,Hana terus memandang ke arah Jin yang sedang tersenyum padanya lalu menggelengkan kepalanya."Ooo..sampai hati kau ehh..?tak nak layan kami..layan Jin je.Kau suka Jin ehh??"ajuk Jimin.Hana yang sedang makan tersedak selepas mendengar soalan Jimin itu.Jin yang berada di hadapan Hana terus mengambil air Hana di tangan Taehyung lalu beri pada Hana."How sweet..."ejek Jungkook.Semua yang berada disitu ketawa kecuali Jin yang hanya memandang Hana manakala Hana hanya menundukkan kepalanya,malu.Namjoon melihat jam di tangannya lalu meminta diri untuk ke bilik guru."Korang..aku pergi dulu tau..nak bincang pasal camping..korang talk payah lab kacau Si Hana ni dengan Jin..kesian dia..Hana,jangan layan dorang ni..aku pergi dulu..".Namjoon pon meninggalkan kawan2nya untuk ke bilik guru.
Seminggu mereka menyediakan program dan aktiviti camping musim panas itu.Akhirnya hari yang mereka tunggu sejak seminggu lepas sudah tiba....
TBC..
YOU ARE READING
Enemy Love Story
FanfictionBts merupakan pelajar di Bangtan High School.Mereka merupakan pelajar yg terkenal sebagai pembuli.Ramai yg telah menjadi mangsa mereka terutama pelajar perempuan.Pada suatu hari.sekolah mereka telah menerima sekumpulan pelajar perempuan sebagai pela...