"Chan?" jihyo memanggil Chanyeol dengan suara yang comel. "Chanyeol~" sekali lagi Jihyo memanggil nama Chanyeol.Jihyo terdengar bunyi dengkuran di ruang tamu. Lah! Sini rupanya kau, masih tak berubah lagi perangai kau eh.. ㅋㅋㅋ
Mesti kau tak dapat lupa Omma kau kan? Kesian suami aku ni~ takpe aku sorang je yang boleh bahagia kan kau. Only meJihyo menepuk² kepala Chanyeol dengan lembut. Dia membetulkan badan chanyeol yang tak tersusun dengan betul tu. Tidur, kaki kat meja, tangan kat kepala sofa. So Jihyo membetulkan balik supaya Chanyeol tidak mengadu kesakitan salah tidur.
'Chan.. Dah dua tahun da kita bersama, duduk sesama, perangai kita tetap kebudak-budakan. Kau tak pernah marah aku or apa, tapi kau bergurau dengan aku sama marah kau. Aku tahu kau bergurau, kau tak pernah ambik tindakan serius. 2 bulan lagi kita akan kawin so kita kena jadi matang sikit, Dara pulak suka kau tapi kau tak suka dia. So aku tak tahu dia tengah buat apa sekrang ni. Termasuk lah hongbin. Aku tak tahu lah kalau drg stay tunggu kita.. Idk.. Harap xde apa berlaku. Cerita ni hanya kau, aku, kita ( i mean bila kita dah kawin dapat anak cm tu) kan kan? ㅋㅋㅋㅋㅋ kau sorang je dapat buka hati aku. Senannya aku ni tak suka sangat dengan kau, kau ni pengacau, tapi kau tak boleh kena aku. Nanti aku kena kan kau balik. Aku harap kita akan bersama. Biar lah stay panggil aku kau. Aku lagi suka. Sayang kau sampai hujung nyawa Mr.Parkchanyeol,' jihyo membisik ditelinga chanyeol yang sedang tidur tu dengan lembut. Tetapi jihyo tidak menyedari yang Chanyeol telah terjaga masa Jihyo mengalir kan tangannya dan kakinya.
"SAYANG JUGA DENGAN MRS.PARK JIHYO NI"
Chanyeol bangun terus memeluk bakal isterinya, dan mencium di bibir jihyo. Jihyo tersenyum dan membalasnya balik. "I love you" "Love too"
Mereka melekat bibir mereka bersama dan saling menjilat.
Dalam hati jihyo "kau yang satu bagiku"
Dalam hati chanyeol "kau yang satu bagiku juga"
Mereka pon terlelap bersama.
-
Dua bulan kemudian..
Dara dijemput ke majlis perkahwinan jihyo dan chanyeol. Dia berasa geram dan ingin menumbuk muka Chanyeol dengan jihyo.
Hongbin pula, menjadi playboy, mempunyai ramai teman wanita, tetapi dia still tunggu jihyo untuk dia.
Dara dan hongbin pernah melakukan sesuatu yang tidak sengaja membuat Dara mengandung dan Dara pon mengugurkan kandungan itu. Dia tidak sanggup, dia still tunggu Chanyeol dia.
Malam tu, jihyo dan chanyeol kiss satu sama lain dan membuat Hongbin dan Dara hati mereka sakit.
Dara membuat satu rancangan dengan Hongbin yang tidak ketahui oleh sesiapa. Mereka bersetuju dengan syarat mereka pergi ke luar negara meninggal semua kenangan pahit yang ada dekat korea.
-
"Yeollie ah ~ mummy kata, dia nak kita pergi honeymoon dekat China. Yeollie nak tak?"
Chanyeol mengangguk tanda setuju.
"Yeah, kau lah yang paling Best"
Mereka memeluk, dan melihat bulan yang diselubungi dengan awan yang tenang.
-
Tetapi di luar rumah mereka berdua ada sesuatu namja yang bertopeng memandang mereka dengan senyuman sinis?
"Seronok aku tengok kau, kau jatuh kat tangan aku balik. Omma kau cm ne? Sihat ke? Hahaha, pisau ni akan aku tusuk dekat perut korang berdua."
Namja tu bermain dengan pisau dan tikam sebuah gambar iaitu Omma chanyeol dan chanyeol.
Dia ketawa.
-
YOU ARE READING
ʏᴏᴜ'ʀᴇ ᴍɪɴᴇ ᴍʀs.ᴘᴀʀᴋ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓟𝓪𝓻𝓴𝓬𝓱𝓪𝓷𝔂𝓮𝓸𝓵˺ Jihyo seorang gadis yang pintar. Sorang pon takboleh kena kan dia. Mesti dia kena kan orang tu balik. Chanyeol seorang yang suka mengacau. Lelagi dia kacau Jihyo. Suatu hari, Mummy dan daddy dia menyuruh...