"Aku nak duit bagi aku sekarang!!!" jerit mr.Park. "appa Omma tak sihat jangan lah macam ni" rayu Chanyeol yang memegang tangan mr.Park supaya tidak memukul Omma dia.
"Lepaskan aku lah" chanyeol melihat Mr.Park membuka tali pinggangnya, lalu melibas kan tali itu kebadan mrs.Park "appo.. Sakit!!"
Badan chanyeol sudah mengigil, dia tidak tahu nak buat apa.. Dia menjerit nama mr.Park. "appa! Appa! Sakit omma.. Please stop"
"Kau nak aku stop? Kau bagi duit kau sekarang!" kata mr.Park dengan tenang. "Chanyeol b-belum ada duit lagi.. B-besok chanyeol bagi" kata chanyeol dengan gigilnya. Lalu mr.Park menyebat badan Chanyeol. Chanyeol tidak kisah, asalkan jangan Omma dia kena. Dia sanggup kena berapa kali.. Seratus, seribu.. Tidak kisah asalkan Omma dia selamat.
"Kau kata besok kau nak bagi. Cis.. Jangan harap kau bagi,...muka kau nak bagi aku duit.. Memang taklah.. " mr.Park menumbuk muka chanyeol. Menendang muka chanyeol, peha, kaki dia.
Dia hanya memejam mata, lalu pandangan dia kabur.. Mr.Park memakai balik tali pinggang itu dan keluar rumah dengan menutup pintu itu dengan kuat.
Mrs.Park menepuk² muka anaknya itu. "Channie.. Channie.. Omma minta maaf.. Omma bersalah.. " kata Ommanya tetapi didengari oleh chanyeol. "Omma tak salah.. Y-yang salah Appa.. O-omma p-pergi rehat dulu.. Nanti c-chnnie sapu ubat.. " akhirnya dia rebah bersama ommanya. "Channie.. "
-
Chanyeol povKeluarga Park sungguh ceria dan bahagia, tidak pernah bergaduh walaupun kehidupan mereka miskin. Kini appa dan omma ku ..
Appa seorang yang penceria tetapi kuat merajuk bila orang sibuk pasal kereta mini dia. Omma pulak seorang yang suka menghias diri selalu dipuji oleh Appa..
Hyung..
- skip
Suatu hari, appa telah berubah bila dia terdengar Omma menghidap penyakit. Dia memukul Omma aku. Nasib hyung tiada.. Dia menendang Omma aku.. Akhirnya Omma ku jatuh rebah, aku cepat² menghantar Ommaku ke hospital kedekatan, Doctor kata penyakit Omma sudah tahap 4 dengan dera dia, dia tidak mampu menahan tengaa dia.. Dia meninggalkan dunia..
"Omma!!!" Teriakan chanyeol yang tidak mahu Omma dia meninggal
Di kubur omma dan hyungnya..
"Omma.. Hyung.. Nape mesti tinggal channie.. Channie pon nk ikut jugak.. Please.. Bawak channie pergi sekali" kata ku.. Menggugurkan sedikit air mata. Dalam tengah aku berckap.. Seseorang menyentuh bahuku "Omma? Hyung?" kataku.. Melihat wajah mereka tersenyum didepan ku..
(Tbc jap.. Scroll lagi scroll.. HAHHAHA... Just kidding palli continue, bersih sikit korang punya screen tu)
Aku memeluk mereka berdua.. Mereka berbisik kepadaku "channie anak omma.. Please jadi seorang yang baik, jangan melawan, jangan memukul orang.. Jadi budak baik ye.. "
Aku mengangguk
"Channie, hyung rindu dengan channie.. Dah lama kita tak jumpa.. Hyung rindu sesangat.. Channie apa khabar, jaga Appa kalau appa masih hidup.. Biar dia seksa channie. Hyung tahu channie kuat lagi.. Dah kaa.. Pergi lah,"
YOU ARE READING
ʏᴏᴜ'ʀᴇ ᴍɪɴᴇ ᴍʀs.ᴘᴀʀᴋ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓟𝓪𝓻𝓴𝓬𝓱𝓪𝓷𝔂𝓮𝓸𝓵˺ Jihyo seorang gadis yang pintar. Sorang pon takboleh kena kan dia. Mesti dia kena kan orang tu balik. Chanyeol seorang yang suka mengacau. Lelagi dia kacau Jihyo. Suatu hari, Mummy dan daddy dia menyuruh...