"Proč jsi mi volal tentokrát Bloome?" ptala se Jane, přestože odpověď už znala. "Už máme výsledky pitvy." "Super a..." "A to je důvod navštívit Jakea." "Bezva." řekla Jane, zatímco s Bloomem zamířili k pitevně. "Jane, inspektore, vítejte v mém království." přivítal je Jake "Když pitevna je tvoje království, co jsou potom mrtvoly, tví poddaní?" poznamenal sarkasticky Bloom "Ne inspektore, mrtvoly jsou pro mě jako stromy v královském parku." nenechal se Jake urazit "Jakeu, Bloome, nezapomeňte, proč jsme tady. Na co zemřel?" "Otrava arbinem" "Arbinem?" opakoval nechápavě Bloom. " To je jed, který se nachází hlavně v semenech sotorku obecného, smrt nastává do tří dnů od požití, nebo vdechnutí. Aby sotorek způsobil smrt musí být narušena tvrdá slupka semene, ze sotorku se taky často dělají šperky a růžence, proto se mu taky říká sotorek růžencový." vysvětlila mu Jane jedním dechem "Whipová, mluví z vás wikipedie." "Díky inspektore." "To nebyl kompliment." "Když myslíte." "Jane, tvoje znalosti jedů mě nikdy nepřestanou překvapovat." pochválil ji Jake "Díky Jakeu." "Jakeu, kolik toho v sobě měl?" zeptal se inspektor střízlivě "Asi pět gramů." "No, páni." podivila se Jane "Co je na tom tak divného Whipová?" "Smrtelná dávka se měří v mikrogramech." vysvětlil Jake "Páni, tak to někdo opravdu přehnal." uznal Bloom "OK, ale proč zrovna sotorek? Náš vrah by se snadno mohl otrávit sám, třeba vdechnout zrnko prachu." podotkla Jane "Takže někdo, kdo o sotorku nic nevěděl." pokusil se Bloom o dedukci "Možná a možná taky ne, být vámi, nedělala bych unáhlené závěry Bloome." "Měli bychom znovu vyslechnout paní Miltonovou." změnil inspektor rychle téma "Měli? Takže se toho můžu zúčastnit Bloome?" "Jak mi neustále připomínáte potřebujeme vás." "Díky." řekla Jane překvapená inspektorovou poznámkou. Nikdy by si to nepřiznala, ale lichotilo jí to.
ČTEŠ
Poslední večírek
Historia CortaPodivné úmrtí úspěšného podnikatele na jeho vlastním večírku. Vražda, nebo selhání jater?