CHAPTER 9

469 43 0
                                    

"Erm. Guys, Rin tak makan lagi 😃." NCT memandang aku dengan pandangan terkejut. Menakutkan dowh 🙈

"Korang jangan lah pandang Rin cam tu 😓."

"Mianhae Rin!! 🙇🙇 Kitorang tak tau yang Rin belum sempat makan lagi. Yang lain pun cepat mintak maaf!" Arah Taeyong selaku Leader grup NCT.

"Mianhae Rin!!🙇🙇" Serentak NCT meminta maaf.

"Ah, gwencana. Korang tak payah lah mintak maaf sampai cam ni. Dah sekarang duduk cam biasa. Tak yah nak sujud bagai." Arah ku. Dorang pon duduk macam biasa sambil menunduk dengan muka bersalah.

"Alah korang ni janganlah buat muka cam tu. Rin tak marah lah." Kata ku sambil tersenyum.

"Betul ke ni, Rin?" Tanya JiSung dengan mata berair. Lah nangis pulak orang tua ni. Opps!

"Betul." Jawabku ringkas.

"Huwaa!! Thanks, Rin. Sekarang JiSung tak risau lagi!" Jerit JiSung lalu memeluk ku kuat.

"Hy--hyung le--lepas. Rin tak leh bernafas. Ok--oksigen."

"Mianhaeyo, Rin." JiSung melepaskan pelukan lalu tersengih. Boleh pulak dia tersengih lepas buat aku sesak nafas? Ei! Sabar Rin sabar.

"Dahlah. Kita rehat lagi lima minit pas tu practice lagi arasso?" Kataku.

"Ala~ penatlah Rin." Kata Chenle sambil membuat aegyo.

"Takde takde. Tak lama lagi korang nak debut. Tak yah nak buat aegyo. Rin takkan terpedaya." Kataku tegas. Chenle mencebik. Tak yah nak berlagak comel sangat. Tau lah dia comel dari aku. K aku jeles di situ.

Lagu chewing gum sekali lagi bergema di dalam bilik. Aku duduk bersama member NCT yang lain sambil memerhati NCT Dream.

"Rin tak nak jadi idol ke?" Tanya Ten yang berada disebelah.

"Entahlah. Tapi Rin mana ada bakat. Nyanyi tu boleh lah sikit sikit. Tapi masalahnya nak menari tu. Badan Rin ni keras tak macam korang. Hehehe." Jawabku lalu tersengih.

"Masalah tarian jangan risau. Serahkan pada Ten." Kata Ten lalu menepuk(?) kuat dadanya.

"Uhuk! Uhuk!" Ten terbatuk. Hah padan muka kau. Aku menepuk nepuk perlahan belakangnya.

"Tu lah hyung. Bangga diri lagi." Ten hanya tersengih.

"Kalau Rin ada masalah tentang tarian, nanti oppa-- opps! Hyung tolong." Kata Ten. Aku sekadar mengangguk.

"Apa yang korang borakkan ni?" Tanya Doyoung yang tetiba menyampuk.

"Ouh. Kitorang tengah bincang macam mana nak menghapuskan manusia yang bernama Doyoung. Kan Ten hyung?" Aku menyiku perlahan lengan Ten. Ten sekadar mengangguk sambil tersengih.

"K fine. Majuk ah cam ni. Hmmp!" Doyoung berpeluk tubuh lalu memandang ke arah lain. Eh orang tua ni. Tak sedar diri dah tua masih jugak nak merajuk cam budak kecik.

"Alah hyung ni. Sikit sikit merajuk. Ingat comel lah tu. Kan Ten hyung." Aku memandang Ten.

"Betul tu. Hyung ni merajuk mengalahkan perempuan. Kalau nak sangat asal tak tukar terus bawah tu." Kata Ten.

"Kan hyung kan. Sep sikit." Aku dan Ten berhigh-5.

"Tapi kan hyung, apa maksud hyung kalau nak sangat asal tak tukar terus bawah tu tu??" Tanya aku dengan muka innocent #lahsangat🌚

"Owh. Maksud hyung---" Belum sempat Ten menghabiskan ayatnya, tiba tiba PAP!! Kepala Ten dipukul.

"Ei hyung! Appayo." Ten mencebik.

"Padan muka. Agak agak eh. Jaga sikit mulut. Jangan nak ajar yang bukan bukan." Marah Doyoung.

-BERSAMBUNG-

Annyeong readers sekalian~

K first author nak mintak maaf kalau chap ni byuntae sikit 🌚

Second, vomment pleaseu 😘😳😭

[COMPLETE 01] Become NCT Dream's ManagerWhere stories live. Discover now