meyveler ile ilginç bilgiler

186 3 0
                                    

Bilinenin aksine domates bir sebze değil meyvedir. Domatesler tüm dünyada en çok tüketilen meyveler arasında yer almaktadır.

2. En sevilen meyvelerden biri olan muzun antiasit özelliği bulunmaktadır. Bu nedenle mideniz ekşime ya da yanma hissettiğiniz zamanlarda muz yiyerek midenizi rahatlatabilirsiniz.

3. Bir kova suya elma attığınız zaman dibe çökmek yerine su yüzeyinde kalır, bunun nedeni ise elmaların %25’inin havadan oluşmasıdır.

4. Bir çileğin üzerinde ortalama 200 adet tohumcuk bulunmaktadır.

5. Sadece meyvelerde değil sebzelerde de C vitamini bulunmaktadır. Koyu yeşil sebzelerde açık yeşil sebzelere göre daha çok vitamin bulunmaktadır.

6. Muz, sindirimi oldukça kolay ve besin ögeleri açısından oldukça zengin olmasından dolayı bebeklere verilen ilk meyvedir.

7. Bir elma ağacı yılda ortalama 400 elma verir.

meyvenin-faydalari
8. Yaban mersinini sık tüketmek gözün karanlık ortamlarda daha iyi görmesini sağlar.

9. Eski çağlarda kaşifler uzun sefere çıktıkları zaman yanlarında suyu karpuz kabuğu ile taşırlardı.

10. Mango çoğu ülkede en sevilen meyveler arasında ilk sırada gelmektedir.

11. Çilek ve kaju, tohumunu dışında taşıyan meyvelerdir. Diğer tüm meyveler tohumunu içinde barındırır.

12. Kivide portakala kıyasla iki katı daha fazla C vitamini bulunmaktadır.

13. Portakalın içindeki antioksidanlar cilde zarar veren ve yaşlanmasını sağlayan toksinlere karşı oldukça etkilidir.

BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin