Hai hai and hai again! Aku tak tahu lah kenapa tapi tetiba aku nak buat cerita pasal
member member gaduh ni. Maybe sebab menda macam ni selalu jadi kot. Memang lah dalam persahabatan mesti ada yang tak puas hati jugak antara satu sama lain kan? Tipulah kalau kata kau tak pernah tak puas hati dengan bestfriend kau. Dengan adik beradik pun ada sifat dengki apatah lagi dengan member sendiri. Tapi kita kena ingat,sekali kita cakap menda tu memang kita dah tak boleh nak tarik balik. So kalau kau rasa tak puas hati ngan member kau even menda tu kau rasa simple and kau nak tegur dia kau still kena susun ayat kau kasi cantik kasi boek kasi tak nampak terlalu nak marah or something like that. Sebab apa kena susun ayat? Ha supaya kawan kau tu tak terasa bila dengar apa yang kau cakap. Sometimes ada orang yang dia boleh terima and tak mudah terasa apa yang kita cakap but sometimes there's one categories that bila kita cakap sikit terasa,tegur sikit terasa. So kita kena hati hati lah sebab taknak member sendiri terasa kan. Kau taknak kan hilang kawan? So bila nak tegur or perli ke apa please kasi ayat tu baik sikit eh jangan nak cakap macam jahanam sangat sebab eventho kau dah kenal dia bertahun sekali pun,kau mungkin tak tahu apa yang dia rasa bila kau maki dia so selagi kawan kau stay dengan kau buat lah perangai elok sikit. Jangan sampai kawan kawan kau semua dah hilang sebab bosan dengan kau barulah kau nak merana sekor. Ingat! Kawan hilang,kau mati. Sebab apa mati? Sebab kau takde tempat nak luahkan perasaan,takde orang nak support,takde partner nak meroyan sama and takde partner nak do everything together. Bukan aku nak kata mak bapak and family kau takde ke apa but ya kau ingat parents kita semua ni ada masa ke nak layan kita 24 jam? 48 jam? 72 jam? No! Parents kita pun ada kerja nak buat weh. So,bila mak bapak kita busy,kawan lah yang ada to accompany us right? So kawan tu penting ye. Last last,as i said before,kau tak ada kawan kau mati gais!
YOU ARE READING
member
Short Story' There are big ship and small ship but the best ship of all is our friendship '