My Lovely Byuntae 6

164 9 0
                                    

Sehun menghantar hyuna sampai ke depan rumah hyuna.Mereka berdua keluar dari kereta dan menuju ke pintu utama.Hyuna mengetuk pintu tersebut sambil melaung memanggil neneknya.

"Nek!"

Pintu itu dibuka dari dalam dan terjengul wajah nenek hyuna.Hyuna terus memeluk wanita tua itu sambil menangis.Dia terasa sebak apabila melihat wajah neneknya.Mungkin dia teringatkan semua kejadian yang berlaku atas mereka.

"Cucu nenek dah balik kan?"tanya nenek hyuna sambil memegang kedua belah pipi hyuna dan mencium dahi hyuna.

"Ye nenek..hyuna dah balik*

Sehun hanya melihat mereka berdua dengan wajah simpati.Sudah lah mereka miskin dan kene hadapi dugaan ini pula.

"Oh nek..ni kenalkan sehun..kawan hyuna"

Hyuna memperkenalkan sehun kepada neneknya.Sehun menundukkan sedikit meberikan hormat kepada wanita tua itu.Nenek hyuna hanya tersebut.

"Sebenarnya sehun ni lah yang selamatkan hyuna masa hyuna berada di kelab tu nek"

"Jinjja?! Gomawo sehun-ah sebab tolong hyuna.Nenek risau sangat bila orang tu ambik hyuna dan bawa dia ke kelab tu.Nenek rasa nenek dah hilang dia"

Wanita tua itu menangis lagi.

"Nek,hyuna kawan saya dan saya memang patut tolong dia.Lagipun perempuan macam hyuna ni tak layak masuk ataupun bekerja dekat situ nek.Nenek jangan risau k,hyuna dah selamat"kata sehun.

Dia memandang hyuna yang sedang menenangkan neneknya.Mata hyuna pun mencari mata sehun dan memberi sebuah senyuman yang sangat manis menandakan dia berterima kasih.Sehun senyum kembali.

"Kalau macam tu,jom masuk dulu.Nenek buatkan sehun teh ye"pelawa nenek hyuna.

"Eh takpe nek.Sehun nak kene pergi dah ni sebab ada hal lagipun omma ngan appa sehun nak balik harini"tolak sehun dengan sopan agar tidak mengecewakan hati wanita tua itu.

"Oh takpe lah.Terima kasih sekali lagi ye sehun"

"Sama-sama nek.Boleh tak kalau saya nak bercakap kejap dengn cucu nenek ni?"

"Eh boleh.Nenek masuk dulu.Hati-hati bawak kereta nanti"pesan nenek hyuna lalu meninggalkan sehun dan hyuna.

"Boleh tak lepas ni kita jumpa lagi?"tanya sehun.Hyuna tersenyum.

"Mesti lah boleh,awak kan kawan.Just datang je rumah saya ni sebab kalau awak nak nombor telefon saya,saya tak pakai telwfon.Tak mampu nak beli"kata hyuna perlahan.

"It's okay.Nanti bila-bila saya datang je"kata sehun.Dia sebenarnya terasa dengan perkataan 'kawan' dari hyuna.Tak boleh ke kalau dia menjadi someone special dalam hidup hyuna?

"Okay lah saya pergi dulu.Jaga diri baik-baik.Kalau saya free,saya datang sini"

"Okay"

Sehun berjalan menuju ke keretanya.Sebelum dia masuk dia sempat melambaikan tangannya kepada hyuna.Hyuna pun melakukan perkara yang sama.Sehun menghidupkan enjin keretanya dan meninggalkan rumah hyuna.

***

Sehun menerjah masuk ke pejabat mingyu yang berada di dalam kelab tersebut.Mingyu sedikit terkejut dan lega apabila melihat sehun mengambil tempat duduk di hadapannya.

"Aku tahu lah kau kawan aku tapi tak salah kan kalau kau nak masuk,ketuk dulu..terkejut aku tahu tak"bebel mingyu.Sehun ketawa.

"Orang cakap ketawa,orang cakap ketawa..macam lah kita ni main-main"bebel mingyu lagi dan hanya menambah ketawa sehun makin besar.

"Laa hyung marah ke? Ingatkan buat lawak tadi"kata sehun bersisa ketawanya.

"Whatever sehun.Ni kau datang ni kenpa? Kalau dh sampai masuk pejabat aku ni,mesti ada hal"

"Memang pun"

"Apa dia?"

"Hyung ada beli seorang perempuan kan untuk dijadikan pelayan?"

"Haah tapi dia dah lari dah pun and aku suruh orang-orang aku cari perempuan tu.Duit aku dah habis melayang kowt.Senang-senang je perempuan tu lari"bebel mingyu lagi.Sehun menagan ketawanya.Baginya mingyu hyung nampak je macam menakutkan tetapi hatinya baik.

"Sehun bayar balik dekat hyung dan sehun nak hyung lepaskam perempuan tu"

Mingyu memandang sehun dengan mata yang membulat.

"Are you kidding?"

"Sehun tak buat lawak pun.Hyung yang selalu buat lawak so macam mana?"

"Tapi kenapa?"

"Okay i tell you the truth.Sehun yang tarik dia semalam dan bawak dia keluar.Dia perempuan baik hyung.Sehun tak pernah jumpa perempuan macam tu selama ni,thats why sehun nak hyung lepaskan dia.Hyung minta lah berapa pun,sehun sanggup bayar.Demi dia"kata sehun panjang lebar.Mingyu melepaskan keluhan.

"Okay sebenarnya hyung pun kesian jugak dekat dia tapi you know me,nak perempuan cantik untuk naikkan tempat ni sebab tu hyung beli dia.And sehun jangan risau hyung boleh lepaskan dia tanpa bayaran apa-apa sekalipun"

Sehun tersenyum mendengar kata-kata mingyu.

"Thanks a lot hyung.Ni baru betul hyung sehun"kata sehun gembira.

"Eh aku bukan hyung kau,hyung kau luhan je.Kalau jumpa mana nak ingat ke orang dah"

"Mana ada.Hyung yang taknak layan sehun"sehun menjelir lidah kepada mingyu.Mingyu tidak memvalas kata-kata sehun dan mengambil telefonnya dan mendail orang-orangnya supaya berhenti mencari hyuna.

Sehun tersenyum gembira.Dia tidak sabar hendak memberitahu hyuna tentang perkara ini.Mengingati gadia tersebut,hati sehun mula rindu.

My Lovely Byuntae [Sehun FF]Where stories live. Discover now