My Lovely Byuntae 2

178 12 0
                                    

Sehun berdiri di depan cermin biliknya sambil membetulkan rambutnya yang serabai.Setelah puas dengan penampilannya,dia turun ke bawah untuk mengambil breakfastnya.

"Morning my son"sapa appanya.

"Morning appa,bila appa balik?"tanya sehun.

"Baru sampai pukul 6 pagi tadi"sehun mengangguk.Dia mengambil sekeping roti lalu disapu mentega di atasnya dan dibawa ke mulut.

"Omma mana?"tanya sehun lagi.

Tidak sempat appanya berkata,wajah ommanya terjengul di ruang makan.

"Morning my baby!"

Ommanya memeluk dan mencium pipi sehun sekejap.Sehun hanya membiarkannya sambil menikmati breakfastnya.

"Sehun,malam ni appa ngan omma nak flight ke london sebab ade meeting penting kat sana"kata appa sehun.Serta merta sehun berhenti kunyah.Dia memandang ommanya.Ommanya hanya mengangkat bahu.

"You know what? Appa baru balik kot,takkan nak tinggal sehun dah"

"Mianhae tapi appa tak boleh tak attend meeting tu.Please faham appa sehun"

Sehun termenung sekejap kemudian melepaskan keluhan kecil.

"Fine appa"

"Thanks sehun.Macam tu anak appa"

"Sehun nak keluar jap.Petang nanti sehun balik then sehun hantar appa ngan omma ke airport"

"Okay sehun,hati-hati"pesan ommanya.

***

Hyuna sedang menyediakan sarapan untuk dia dan juga neneknya.Kebiasaannya,hyuna akan pergi ke ladang untuk mengutip sayur-sayuran untuk dibuat berniaga tetapi memandangkan harini hari minggu,dia akan meluangkan masanya bersama neneknya.Begitulah kehidupan hyuna sejak menjadi anak yatim piatu.Appa ngan ommanya meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya.Dan mulai dari hari itu,neneknya telah mengambilnya kerana tiada waris lain selain neneknya.

"Nek!! Nenek!!"hyuna memanggil neneknya.

"Ye hyuna"

"Jom lah makan,sarapan dah siap ni"

Mereka duduk bersama dan menikmati juadah yang dibuat oleh hyuna.

"Hyuna,lepas ni boleh tak kamu pergi ke pekan sekejap? Nenek nak suruh kamu beli sesuatu"

"Boleh nek,untuk nenek tersayang,lautan api pun sanggup hyuna redah"hyuna ketawa kecil dengan kata-katanya.

"Gomawo hyuna"

Mereka menyambung makan semula.

***

Hyuna berjalan melepasi bangunan-bangunan besar yang berada di sekelilingnya.Sedang dia memerhati kawasan tersebut,secara tidak sengaja dia terlanggar bahu seseorang.Dia kemudian memandang wajah namja tersebut.

"Mianhae,saya tak sengaja.Awak tak pape?"hyuna terus meminta maaf dengan namja tersebut.

"It's okay.I'm fine lagipun saya sendiri tak nampak ada oamrang nak lalu tadi"ujar namja tersebut.

"By the way,i'm sehun and you?"

Ye orang yang dilanggar hyuna itu adalah sehun.

"Saya hyuna..park hyuna"

"Okay nice to meet you.Awak nak pergi mana ni?"tanya sehun.

"Ouh saya nak pergi kedai jap.Nenek saya suruh beli barang"jawab hyuna.

"Okay,nak saya teman tak?"

"Teman? Tapi saya tak kenal awak.Macam mana saya nak bagi orang yang saya tak kenal teman saya"

"Okay awak boleh anggap saya ni kawan rapat yang dah lama awak kenal and don't worry saya ni manusia,tak makan orang pun"

Hyuna terdiam sambil memandang ke bawah.Kemudian dia memandang sehun kembali.

"Okay"

Mereka berdua berjalan beriringan sambil berbual kosong.

-------------------------------------------------------------

Vote[√]
Comment[√]

My Lovely Byuntae [Sehun FF]Where stories live. Discover now