'Hey Nina.' 'Hai nientje.' 'Hoi Nina.' Het is behoorlijk hinderlijk dat iedereen haar kent en naar haar roept, maar je wend er vanzelf wel aan. 'Daar heb je der weer' fluisterde Nina zachtjes in mijn oor. Zonder te kijken wist ik al over wie ze het had. Sanne de roddeltante. 'Nina, Nina, Nina.' Schreeuwt ze met haar belachelijk hoge stem door de school. Heb je het al gehoord? Iedereen heeft het over jou en Thomas. 'Ik en Thomas?' Zegt ze verbaasd. Even later in de pauze begon ze er weer over. ' Emma zeg nou eens eerlijk hè, passen ik en Thomas echt zo goed bij elkaar?. 'Nou ja je moet hem zelf leuk vinden, maar wacht vind je hem ook leuk?. 'Ik weet het niet, misschien wel, maar durf ik het gewoon nog niet toe te geven. Ach ja het zal ook wel.' 'Zullen we vanmiddag naar de stad gaan? Ik heb nog 2 bonnen van de primark, krijg jij er eentje van.' 'Ja leuk idee'. Zeg ik.
'OMG deze is zo leuk Em' zegt Nina. 'Hij staat je echt prachtig' zeg ik. Ik zeg eigenlijk bij alles dat het mooi staat omdat ik bang ben dat Nina boos word. 'Nou gaan we nog eventjes op zoek naar een mooie voor jou' zei Nina luidruchtig door de winkel. Ik heb nooit echt gehouden van jurkjes voor een schoolfeest. Het staat al snel zo hoerig, maar voor Nina ga ik toch maar even kijken. Mijn ogen dwalen een beetje rond door de winkel tot mijn ogen stil blijven staan. 'Wauw' zei ik. 'Nina kom eens kijken.' 'Ja dit word hem, het is echt een jurk voor jou Em, pas hem eens aan.' Niet veel later staan we buiten met onze tassen met het logo primark erop rond te lopen. 'Nientje, omdat ik je zo dankbaar ben voor deze aankoop trakteer ik op Starbucks.' Zei ik. 'Nou daar kan ik geen nee op zeggen, kom we gaan.'
JE LEEST
Nerds vs Popular kids
Teen FictionEmma is een heel erg intelligent meisje, maar qua uiterlijk ziet ze er niet zo mooi uit. Ze ziet erg tegen haar beste vriendin Nina op. Ze is blij met haar vriendin, maar ze word de laatste tijd wel snel buitengesloten door Nina haar nieuwe vrienden...