Hoofdstuk 1

90 11 2
                                    

'Emma vergeet je je zonnebril niet', zei mijn Mama. 'Heb ik al, ik ga nu hoor'. 'Oke meid veel plezier en doe de groetjes maar aan Nina'. Nina stond inmiddels al een poosje voor bij het plein want ik kon mijn strandlaken niet vinden. 'Hèhè daar ben je dan eindelijk, kom niet meer te lang praten we zijn al laat'. Het was heerlijk weer dus we gingen gezellig samen naar het strand. Ik was bang dat ik kinderen uit onze klas tegen zou gaan komen. Ik schaam me voor mijn lichaam, en vooral als ik bij Nina in de buurt ben. Zij is altijd al populair geweest en niemand snapt dat ze bevriend met mij is, wat ik tegenwoordig zelf ook steeds minder begrijp. Maar door onze ouders waren we al heel snel bevriend en dat is altijd zo gebleven.
We kwamen aan op het strand en bedachten ons niet en sprongen gelijk het water in. Na een halfuur zagen we een groepje jongens met onder andere Thomas. De knapste en populairste jongen van de school. 'Nou wat sta je daar te dromen, kom we gaan een ijsje ophalen. Ik trakteer' zei Nina.

'Hai Emma, hoe was het zwemmen'. Zei mijn vader. 'Het was wel erg gezellig maar ik moet nu snel aan mijn huiswerk beginnen anders krijg ik het niet af'. 'Je doet ook havo 3 dat is ook  best pittig'. 'Als  eerste Wiskunde want dat vind ik het moeilijkste, zeg ik hardop zonder dat ik het door heb'. Na 4 sommen ben ik al weer afgeleid. Ik blijf denken aan Thomas. Zou hij me vanmiddag ook gezien hebben? Of zag hij alleen Nina? Ik ging maar verder met de sommen en deed muziek op zodat ik niet weer werd afgeleid.

Nerds vs Popular kidsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu