ep 3

7 0 0
                                    

"Kenapa kamu tak nak kahwin? "Tanya omma nya kepada Umji yang dari tadi tengah menyuap nasi itu.

"Ialah omma Umji kan muda lagi buat apa nak kahwin cepat? " jawab Umji, selamba. Omma menepuk dahi kerana perangai anaknya memang menyakitkan hati.

"No!  Omma nak Umji kahwin jugak lagipun omma dah ada pilihan untuk umji" ommanya menyuapkan nasi sambil senyum.

"What??  Omma kenapa tak bincang dulu dengan Umji hah?  " tanya Umji sambil memandang ke arah ommanya dengan perasaan terbakar.

"So?  Kalau omma bincang kan perkara tu kat umji ofcourselah Umji tolak kan? "Umji terus naik ke atas dan masuk ke dalam bilik dengan hempasan pintu.

"Awak ni lain kali cakap lah elok² dengan anak awak tu"

"Ishh awak ni lebihkan dia kenapa? "

*********

Umji memandang ke arah tingkap, suasana agak sunyi dan sepi angin sepoi sepoi bahasa. Sedang Umji merenung jauh tiba² telefon Umji berbunyi lagu "monster exo".Umji mengambil telefon dan jawab panggilan itu.

"Yoboseyou"

"Yoboseyou,  kau buat apa? "Tiba² umji menangis dengan esak.

"Waeyou??  Kau kenapa nangis? "Tanya Jimin, risau.

"Aniyo, a... a... aku tak boleh cerita kat sini, aku kena jugak jumpa kau"terang Umji dengan tangisan yang teresak².

" Arraso, aku ambil kau sekarang jugak."

"Nea, gomawo "umji mematikan panggilan tersebut dan menyambung tangisan itu.

2minit kemudian...

Tin tin tin!!!!

Umji turun dan menyarung kasut sport shoes berwarna hitam.

"Umji kami nak pergi mana memakan macam ni?? "Tanya ommanya. Umji hanya mendiamkan dirinya dan menjeling ke arah ommanya.

Umji masuk ke dalam perut kereta dan jimin memecut laju. Umji hanya melihat ke arah tingkap hujan turun dengan renyai².

"Umji kau ok? "Tanya Jimin. Umji tidak menjawab dia hanya menitiskan air matanya sahaja.

"Umji.. "Sahut Jimin, Umji memandang jimin dengan air mata.

"Wae?  Kenapa? "

"Kau ok ke?? "

"Aku ok "umji memandang balik ke arah tingkap sambil menangis.

Destinasi sudah sampai,  Jimin turun dan membuka pintu untuk umji yang bersedihan.

"Kenapa pergi sini? "Tanya Umji.

"Kau tau kan tempat ni tenang.. Lagipun kau yang teringin nak pergi sini? "

"Hmm.. "Umji jalan dan memandang ke arah langit.

"Apa sebernanya umji?"

"Sebernanya omma aku dah ada pilihan untuk aku? "

"Haa??!!!  Aku tak faham"Jimin macam tak percaya.

Bersambung

Adakah jimin ska umji?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 03, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

kau nk jadi suami aku??Where stories live. Discover now