Hampir 4 bulan aku berubat, akhirnya aku dah rasa sihat dan aku gunakan alasan kerja untuk aku balik KL. Mama & abah hantar aku kali ni and kami bermalam di rumah Cheras. Waktu tu lebih kurang pukul 9 malam. Aku ingat lagi time aku mula-mula sampai tu, Sara agak terkejut. Tak sure lah dia terkejut sebab aku masih hidup or dia pikir aku dah mati tapi datang nak cekik dia. Bila nampak parents aku lagilah dia terkejut. Senyum paling tak ikhlas dia tunjuk then dia masuk bilik. Mesti korang tanya kenapa aku gatal sangat balik sana even dengan parents kan? Sebab esoknya aku nak pindah.
Boyfriend aku dah carikan rumah sewa baru untuk aku. Jadi aku balik malam tu atas dasar nak kemas barang-barang aku jer la.Tak banyak berubah bilik tu. Macam tak terusik tapi aku tahu ada orang sentuh barang-barang aku. Tengah aku sibuk duk lipat kain baju aku kat tapi almari, aku rasa macam ada orang berdiri belakang aku. Bila aku toleh, Sara sedang berdiri tegak belakang aku. Urut dada aku nampak dia. Bukan takat terkejut tapi takut! Dia rebahkan badan atas katil aku without permission okkaayyy. Dia baring melentang dengan tangan dia qiyamkan. Mata dia tegak pandang siling. Lama dia senyap sebelum dia cakap “Ingatkan dah tak jumpa jalan balik sini”(masa ni sinis sangat senyuman dia). Aku just gelak hehehe..(gelak amik hati). Pastu dia bagitahu lagi yang mak dia ada datang haritu dan dia bagi mak dia tidur kat bilik aku (aku dah rasa tak sedap hati).
Kata si Sara lagi, mak dia nak sangat jumpa aku bila tahu aku sakit. Ni aku dah balik, tadi dia bagitahu mak dia and dia cakap mak dia nak datang lusa. Datang tengok-tengokkan aku. Choiiii! Lepas bercakap, dia bangun dari baring tu then duduk sambil juntaikan kaki kat birai katil tu. Dia pandang aku sambil muka kelat tapi sinis sebelum dia blah masuk bilik dia. Aku plak time tu rasa lega gila macam baru lepas turun dari roller coaster. Haa..
Esoknya, sebelum pergi kerja, Sara sempat tegur mama aku kat dapur. So,mama aku offer la bihun goreng yang mama masak kat si Sara buat bekal gi office. Laju jer dia jawab taknak sambil gelak. Pastu dia tenung jer bihun tu lama-lama sebelum pergi. Mama cakap, sebelum pergi dia sempat tanya mama bila nak balik. Bila mama cakap petang nanti, korang tahu apa dia jawab?? Haa..eloklah. Telan air liur mama dengar jawapan Sara. Aku dengan abah pulak telan air liur sebab tak dapat makan bihun tu. Mama buang bihun tu sebab dia rasa was-was lepas Sara tenung. Akhirnya,breakfast la kami kat kedai mamak depan tu.
Petang tu aku pindah ke PJ. Rumah baru aku kat area belakang Digital Mall. So, yang mana tahu tu, tahulah persekitaran rumah baru aku. Time ni aku still kerja kat Kelana Jaya and rumah ni yang paling hampir dengan office. Housemate baru aku pulak Chinese dari Sarawak, and Malay yang juga dari Sarawak. ’Adik-adik’ pun ada 2 orang kat rumah aku. Maka bermulalah episod aku di rumah baru. Oh ya! Lupa nak bagitahu. Sebelum pindah aku ada message bagitahu Sara yang aku nak pindah.Bila dia tanya kenapa ,aku just reply “Awak tahu kenapa saya pindah”. Akhirnya, lepas tunggu almost 40 minutes, dia reply icon sad tu then dia cakap dia minta maaf sangat-sangat.
Katanya dia nak jumpa aku sebelum aku pindah. So aku tunggu dia balik dari office. Dalam hati sakit, aku tetap peluk dia & maafkan dia. Aku nangis kott. Maklumlah, bestfriend. Dan sebenarnya hati aku still menidakkan apa yang dia dah buat. Tak tahulah. Aku macam berat nak percaya tapi yerlah. Nak tak nak itulah hakikatnya. Rumah baru ni, aku tinggal single room kat tingkat atas. Sebelah bilik aku toilet yang aku kongsi dengan akak Chinese tu. Kehidupan aku kat sini harmoni dan aman damai jer sampailah bulan kedua.
Pagi tu, aku still ingat lagi around pukul 730 camtu aku masuk ke tandas untuk mandi. Sebenarnya lepas solat subuh tadi, badan aku rasa dingin jer. Tandas tu pulak takde water heater. Tapi sebab pagi tu aku ada weekly meeting, so aku gigihlah jugak gi mandi. Masa ni aku sorang kat rumah. Time aku mandi tu, aku dengar pintu tandas aku diketuk 3x. Aku dengar jugak orang panggil nama aku. Tapi aku tak menyahut. Dah sah-sahlah aku sorang kat rumah. Lantaklah weii..