2.1. ALGEMENE INFORMATIE OVER DEMONEN

164 16 23
                                    

   In het vorige hoofdstuk heeft u gelezen over geesten (zie 1

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

   In het vorige hoofdstuk heeft u gelezen over geesten (zie 1. Geesten), de gekwijnde maar ongevaarlijke schepsels die hulp nodig hebben.

   Veel mensen verwarren geesten met demonen. Wij willen u graag dus nogmaals nadrukkelijk duidelijk maken dat geesten in niets op demonen lijken. In tegenstelling tot geesten kunnen demonen wel degelijk gevaarlijk zijn. Er is minder informatie bekend over demonen dan over geesten. Er zijn enkelen soorten (zie 2.4. Verschillende demonen en hun eigenschappen) waar wij mensen vanaf weten, maar naar vermoeden zijn er nog vele anderen die nog nooit zijn gadegeslagen of zich simpelweg nooit laten zien of horen.

   Net als geesten zijn demonen overal om ons heen. Wat echter niet kan is deze demonen zien. Er is niemand bekend met de gave om demonen te zien. De reden hiervan kunnen de demonen zelf zijn. Ze houden er niet van om gezien te worden, en met de vele mogelijkheden die ze tot hun beschikking hebben is het waarschijnlijk dat ze de mensen die hen zien om het leven zullen brengen.

   Een gelijkenis met geesten, is dat demonen uit mensenzielen ontstaan. Bij demonen praten we dan echter niet over zielen in verdriet, maar over zielen doordrenkt met woede. Wanneer een mens sterft terwijl hij of zij in een staat van woede verkeert, zal zijn of haar ziel veranderen in een demon. Al de eigenschappen van de ziel zullen wegvallen, en de ziel blijft slechts een boosaardige, onzichtbare massa ingesteld op wraak nemen en mensen pijnigen.

   In feite leven demonen in dezelfde wereld als de mensen. Iedereen zou ze kunnen zien, ware het niet dat ze onzichtbaar zijn.  Er zijn echter demonen die in staat zijn om voorwerpen of mensen over te nemen, waardoor ze voor iedereen indirect zichtbaar worden. Niet alle  soorten demonen zijn hiertoe in staat, maar degenen die dit wel zijn, kunt u vinden in paragraaf 2.4. Verschillende demonen en hun eigenschappen.

   De belangrijkste eigenschap van demonen is dat demonen andere demonen aantrekken. Hebt u het gevoel altijd ongeluk te hebben en dat er altijd wel iets mis gaat in uw leven? Grote kans dat dit het werk is van verscheidene demonen. Sommige demonen werken veel samen binnen hun soort, maar dit is erg afhankelijk van de soort waar we over spreken. Sommige demonen werken op eigen houtje, waar anderen vaak in groepen slachtoffers het leven zuur maken.

   Jammer genoeg is het niet mogelijk om demonen uit de mensenwereld te laten verdwijnen. Althans, er is nog nooit iemand in geslaagd, maar dit komt vooral omdat demonen vele malen sterker zijn dan mensen. Weet u er in te slagen de woede van een demon weg te nemen is er een mogelijkheid dat deze zal verdwijnen, maar zoals al eerder vermeld is dit nog nooit gelukt. Men is er dus ook niet zeker van dat een demon dan ook daadwerkelijk zal verdwijnen.

   Vraagt u zich nu af of u bang moet zijn voor demonen? Misschien, maar wij raden u aan om uzelf er niet te veel zorgen over te maken. Er zijn slechts enkele gevallen bekend waarbij demonen iemand veel kwaad hebben gedaan. Zodra een demon het op u gemunt heeft, kan uw leven echter erg onprettig gaan verlopen. Niet alleen u, maar ook uw naasten zullen er de dupe van worden. Zorg er dus voor dat u een demon nooit een reden geeft om u als slachtoffer uit te kiezen.

Geesten, demonen, aura's en andere paranormale zaken #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu