1- Bilim adamlarına göre dünya üzerinde yaklaşık olarak 20.000 kelebek türü vardır. Kelebekler, Antarktika hariç bütün kıtalar da yaşayabilmektedir.
2- Büyük boyutlu, belki de bugüne kadar hiç görmediğiniz büyüklükte kelebek türleri vardır. Dünyadaki en büyük kelebek türü dev kanat kelebekleridir. Kanat uzunlukları bir 30 cm civarındadır.
3- Kelebeğin uçabilmesi için ideal vücut ısısına sahip olması gerekmektedir. 15-40 derece arası bir sıcaklık kelebek için ideal sıcaklıklardır. Kelebekler vücut ısılarını arttırmak için güneşlenebilirler.
4- Tabiatın en gizemli canlılarından bir tanesidir. Tırtıl olarak başlayan hayatları, pupa olarak devam eder ve muhteşem desenlere sahip kelebek olarak sona erer.
5- Yiyeceklerini ayaklarında bulunan alıcılarla tadarlar. Her ne kadar yiyecek konusun da seçici değillerse de, üzerine kondukları bir şeftalinin tüylerinden ne kadar tatlı olduklarını anlayabilirler.
6- Kamuflaj yapabilme özelliğine sahip türler vardır. Malezyalı yaprak kanat türü, bulunduğu ortama uyarak kendini saklayabilmektedir. Uçmadığı zamanlar da kanatlarını toplayarak kamufle olabilmektedir.
8- Çok küçük kelebek türleri vardır. Guinness Rekorlar kitabına göre Dünyanın en küçük kelebek türü Ot Mavisi kelebeğidir.
9- Bazı kelebek türleri tıpkı kokarca gibi çok kötü kokar. Mesela zebra kırlangıç kuyruk türü, salgıladığı kötü koku sayesinde aç hayvanlardan korunabilmektedir.
10- Doğada zehirli kelebekler vardır. Kral kelebek olarak tanınan tür, zehirli ipek otu bitkisi ile beslendiği için kelebek yiyen kuş, kertenkele vb böcekler için tehlikeli bir av olabilir.
.....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Doğadan Notlar
Mystery / ThrillerDoğanın Bilinen Ve Bilinmeyen Tüm Bilgileriyle Burdayım.