Ymphalos is de naam die De Vier Thuislanden, maar ook het universum waarin deze gelegen zijn, in een woord omvat; de wereld waarin mijn verhaal zich afspeelt. Zoals het blijkt zijn er inderdaad vier grote landen die samen een basis vormen voor mijn creaties:
Psudaena: Het kleinste land van de vier en het noordwestelijke deel van Ymphalos. Het merendeel van het land bestaat voornamelijk uit laagland en vlaktes maar soms vind je ook heuvellanden terug. Meestal vind je in Psudaena een gematigd nat klimaat terug. Grote loofbossen zijn dan ook niet uitgesloten.
Grulûsron: Dit land heeft een reliëf dat voortdurend verschilt van hoogte: grote bergketens en diepe dalen. Op bepaalde plekken vind je ook plateaus terug in het landschap. Het algemene klimaat is gematigd en droog in dit noordoostelijke onderdeel van Ymphalos.
Onyiraga: Ooit bestemd voor wonderschone, tropische flora en fauna, later een land van reusachtige woestenijen en soms zelfs vulkanische landschappen met hier en daar een kleine geiser. Plantaardig leven is bijna nergens meer terug te vinden in deze uitgedroogde landen, gelegen in het zuidoosten van Ymphalos.
Velgwan Laëh: Dit land heeft zijn naam nog gekregen van de Eindlozen en betekent iets zoals "Land van dromen" of "Land van Utopiën" . Er is geen definitieve geologische informatie bekend die meer kan vertellen over dit land. Het enige wat je zou kunnen voorspellen over het klimaat is nog steeds mysteriegebonden. Dit is het laatste deel van Ymphalos, dat je terug kan vinden in het verre zuidwesten.
Dit zijn de vier landen die hun bevolking al bekend zijn, maar natuurlijk bestaan er nog oneindig veel meer plekken die vallen onder de naam Ymphalos, zoals de Onderwerelden en de "Velgwes Thamones" of de Velden van Scheppers. Doch, slechts weinigen onder de bewoners van De Vier Thuislanden zijn ooit in staat geweest om deze wonderbaarlijke plekken te bereiken. Vandaar het geringe aantal (meestal) onbetrouwbare informatie, welke spreekt over deze geweldige oorden.
JE LEEST
De Traditionele Legenden van Ymphalos
FantasyDit "boek" vertelt zoals in de titel is terug te vinden de eigenlijke legendes van Ymphalos; mijn fictieve wereld. Ik schrijf dit neer zodat het voor jou en voor mij gemakkelijker wordt om deze wereld te begrijpen en verder te ontdekken. Want zelfs...