6 yaşında hayalleri olan küçük kız.. "Ayşe"
O henüz okula başlamamıştı.Hafız olmayı çok istiyordu .Bunun için ailesi onu Kur'an kursuna yazdırdı. Ayşe çok mutluydu . Verilen ödevlerini aksatmadan yapıyor, öğretmenlerinin gözüne girmeyi başarıyordu sevimli kız.
Çok mutluydu Ayşe.. Tek Ayşe değil çevresindeki herkes.Annesi: "Benim kızım hafız olacak , Allah'ın izniyle cennete girecek , bizleri de yanına alacak bu sevimli melek " diyordu.
Ayşe yaptığı ezberi öğretmenine okuyacaktı.Fakat karnındaki acı yüzünden hiç birşey yapamadı. Çok ağırıyorıdu karnı. Öğretmenlerine mahçup olmak istemiyordu ama elinden bir şey gelmiyordu kutup meleğinin ..Öğretmenine karnının ağırdığını söyledi. Öğretmeni : "Ayşeciğim , bizim bilmediğimiz bir hastalığın mı var meleğim ? O yüzden mi yanıyor canın ? Kendini iyi hissetmiyorsan , aileni arıyalım, seni doktora götürsünler olur mu?"diye sordu.Ayşe, mantıksız bir cevap verse de cevabını gayet beğenmişti :"Öğretmenim :" sizin bilmediğiniz bir hastalık yok, sizin bilmediğiniz bir hastalığım varsa bende bilmiyorumdur . Çünkü ben sizden hiçbirşey saklamam.Fakat ailemi arasanız iyi olur ."dedi.
Öğretmen telefonun başına geçerek Ayşe'nin ailesine , Ayşe'nin sorununu bildirdi.
Aile , bu sevimli meleği hemen doktora götürdü.Doktor Yavuz Bey , Ayşenin karın ağrısının sebebinin kanser olduğunu söyledi.
Bu sevimli kutup meleği kansere yakalanmıştı . Oysa onun tek bir arzusu vardı . "Hafız Olmak"
Bunların hepsi küçük meleğe söylenmek zorundaydı.Ayşe kanser olduğunu öğrendi. Tek birşey için üzüldü. Ve :"Ben hafız olanıyıcak mıyım ?" diye sordu . Annesi :"Bu soruyu öğretmenine sor meleğim . O sana daha güzel anlatır." dedi.
Ayşe öğretmenine :"Öğretmenim ben hafız olamıyıcak mıyım şimdi??" diye sordu.
Öğretmen"Belki tam bir hafız olamıyıcaksın kutup meleğim.Fakat başlamak bitirmenin yarısıdır. Yüce Allah senin amacını biliyor. Hafız olmayı ne kadar çok istediğini..En az hafız olmuş kadar sevaba girdin birtanem . "Dedi ve sonra ekledi. "hem sen neden kötü şeyler düşünüyorsun, hiçbirşey bitmedi daha , çabuk işinin başına, verdiğim sureyi ezberle bakalım kutup meleği :)) "
Ayşe daha da rahatlamıştı.Öğretmeninin bu sözleri rahatlatıyodu Ayşe'yi..
Küçük kız bundan 1 yıl sonra vefat etti .. Hayallerine kavuşamadı belki ama , uğrunda canını feda ettiği Yüce Rabbine kavuştu...
Yeter ki umudun olsun, o ışık elbette bir yerden doğar hayatına...♥♥