Moraal

26 4 1
                                    

Dit verhaal -wat overigens mijn eerste kortverhaal was- ging over Silver

Ze werd thuis geslagen, haar ouders hadden een hekel aan haar en ze had het gevoel dat ze overbodig was

Quinn, een jongen bij haar op school, die ze ontmoeten toen hij nieuw was in hun klas.
Hij zat alleen in de kantine en Silver ging naast hem zitten.
Sindsdien dacht Quinn dat ze vrienden waren, Silver dacht daar anders over en toen hij haar bleef volgen begon ze hem zelfs te haten.

Later in het boek gaf Quinn toe dat hij haar leuk vond, en eigelijk, diep van binnen vind Silver hem ook leuk, alleen gag ze het niet toe omdat ze vond dat Quinn beter verdiend.

Later gaat het steeds slechter bij haar thuis en de tweede keer dat haar vader haar het ziekenhuis in slaat, besluit ze dat ze er klaar mee is.

Ze pleegt zelfmoord door de stekkers er uit te trekken en uit het raam te springen - dit klinkt echt dramatisch.

************************

Met dit verhaal wil ik niemand aanmoedigen zelfmoord te plegen, juist het tegenovergesteld.

Blijf er alsjeblieft niet mee rondlopen, vertel het iemand die je vertrouwd, een familielid, een beste vriend of vriendin, wie dan ook, maar laat het gevoel je niet van binnen opeten

Ik ken het gevoel en ik had er een hekel aan, echt waar, praat er met iemand over.

En als je iemand kent die er over na denkt of het zelf een keer heeft geprobeerd, help diegene, steun hem/haar.

~

In de meeste verhalen loopt het goed af, en dat zijn ook de verhalen waar ik persoonlijk meer van houd, maar in Silver wou ik laten zien dat het niet altíjd goed afloopt.

Dagelijks plegen er vijf (!) mensen in Nederland zelfmoord, en dat is verschrikkelijk.

Laat dit boek een les voor je zijn, je bent een mooi mens en het waard om te leven

Xxx de schrijfster van dit verhaal

Silver Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu