CHAPTER 2

56 6 0
                                    

"Sayang nak pergi mana ni?" soal Wonwoo.

"Err..saya lapar la, jom kita makan dulu?" balas yeoja tersebut.

"Arasso, anything for you honey."

"Ah, chingu awak tak marah ke saya date dengan awak? Korang kan macam belangkas asyik berkepit." soal yeoja tersebut sedikit jeles.

"Nugu? Sohye ke? Alah, dia bukan tahu pun saya ada yeochin ke tak! Dulu je saya suka kat dia tapi sekarang saya tak suka dia pun. Saya dah ada sayang buat apa pulak dia nak marah? Dia tu cuma chingu je, saya sayang awak seorang je."

Kata-kata Wonwoo membuatkan Sohye terkejut. Mingyu mencari Sohye kerana Sohye mengambil masa yang lama untuk menjawab panggilan tersebut.

"Sohye?"

Mata Sohye leka memandang ke arah Wonwoo dan yeochinnya. Mingyu menghampirinya. Wonwoo dan yeochinnya berada di hadapan restoran tersebut. Alangkah terkejutnya Wonwoo apabila melihat Sohye berada di hadapan mereka. Mata mereka bertentangan.

"Sohye? Awak buat apa kat sini?" soal Wonwoo dalam keadaan terkejut. Sohye menahan air matanya.

"Sampai hati awak buat camni pada saya sebagai seorang chingu. Kalau awak tak suka saya kenapa nak berkawan dengan saya?" balas Sohye dengan tenang namun dalam hati membara.

Wonwoo melihat handphonenya dan terkejut kerana dia tertekan number Sohye.

"Sohye, saya...!" belum sempat Wonwoo menghabiskan percakapannya Sohye mencelah.

"Keumanhae! Starting from now on I'm not your friends anymore!" kata Sohye.

"Okay fine! Awak kan dah ada orang yang awak suka." Wonwoo memerlinya.

Sohye tidak mahu bertekak dengan Wonwoo lalu menarik tangan Mingyu dan masuk ke dalam. Wonwoo turut masuk dan duduk bersebelahan dengan meja Sohye.

"Awak okay ke?" soal Mingyu.

"Yes, saya okay. Jangan risau."

Mingyu dan Wonwoo melihat Sohye.

"Mingyu, jom kita keluar. Menyemak pulak saya duduk kat sini." pinta Sohye dan Mingyu hanya menurut. Mereka beredar dari restoran tersebut.

                                     ---

Mingyu membawa Sohye berjalan-jalan di kedai berjenama. Sedang mereka berjalan, Sohye ternampak perlawanan taekwondo, judo dan banyak lagi. Mingyu memandang Sohye.

"Awak berminat ke?" soal Mingyu.

Sohye meminati judo sejak kecil lagi. Oleh kerana minat appanya telah mengajar Sohye tentang dunia judo. Asal tiba-tiba Sohye minat judo pulak ni? Ah teruskan menulis author. Semua fans memandang ke arah mereka.

"Wae? Saya pakar judo tau tak. Just wait and see." kata Sohye lalu mendaftarkan namanya dan menukar pakaian. Mingyu menghampiri Sohye.

"Awak nak lawan dorang ke? Tak payah lawan la." pinta Mingyu. Sohye melihat ke arah lawan-lawannya.

"Don't worry, just pray for me!" Sohye menepuk bahu Mingyu lalu naik ke atas pentas.

"Baik lah, sekarang kita ada pencabar baru iaitu penyanyi sensasi hallyu. Silakan Sohye!" umum pengadil tersebut.

Perlawanan tersebut disiarkan secara langsung/live di tv. Semua menonton Sohye.

"Eh, boleh ke Sohye lawan dorang?" soal Sejeong. Fans memberikan sorakkan kepada Sohye.

"Apa yang awak buat ni, Sohye?" Mingyu mula berasa risau melihat Sohye.

Namun Sohye hanya fokus semasa di atas pentas.

"Hey budak! Kalau tak hebat jangan lawan sebab ramai lagi yang akan lawan dengan budak hingusan macam kau ni!" perli lawan Sohye.

Agensi YMC dan managernya turut melihat perlawanan itu.

"Haish!" gomel Sohye dalam hati.

"Kenapa? Takut ke? Takut balik rumah je!" tambah namja tersebut. Sohye hanya diam dan memandang lelaki itu.

"Ready? Go!!!"

Namja itu memulakan serangan tetapi Sohye lebih pantas mengelak dan berjaya mengalahkan namja tersebut. Semua terkejut melihat Sohye. Namja tersebut dibawa keluar. Semua lawan Sohye tumpas di tangannya. Namun lawan Sohye yang terakhir kelihatan agak kuat. Sohye masih menyimpan kekuatannya. Sohye sengaja membiarkan dirinya dibelasah kerana mahu melihat pergerakkan namja itu.

"Sohye jangan mengalah!" jerit Mingyu. Ketika Sohye memandang ke arah Mingyu namja itu pantas membelasah Sohye. Semua yang menonton terkejut kecuali Nayoung.

Sohye terjatuh kerana tidak dapat mengimbang badannya. Bibirnya mula berdarah.

"Bangun la! Tak guna! Kau ingat kau tu kuat sangat ke?" jerit namja tersebut sambil meludah. Sohye mengelap darah di bibirnya.

"Heh, tak sangka awak boleh pukul curi-curi." Sohye tersenyum sinis. Mukanya kini berubah.

Sohye berdiri dan memejam mata lalu menghembus nafasnya. Namja itu mula menyerangnya dan Sohye pantas mengelak lalu satu tendangan sisi yang kuat singgah di badan namja itu.

"Dia cuma chingu saya."

Sohye lantas menamatkan perlawanan tersebut. Victory goes to Sohye.

"The winner is..Sohye! Congratulations!" jerit pengadil sambil mengangkat tangan Sohye. Semua bersorak dan menepuk tangan. Ramai yang berasa bangga dengan Sohye.

                                     ---

Mingyu menghampiri Sohye setelah menukar pakaian.

"Chukahae! Awak okay ke?" soal Mingyu sambil melihat luka Sohye.

"Eo nan gwaenchana.."

Mingyu bangun lantas membeli plaster untuk Sohye.

"Duduk sini!"

Sohye hanya menurut kata-kata Mingyu lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi. Mereka menjadi tatapan orang ramai yang lalu namun Sohye hanya tersenyum manis. Mingyu meletakkan plaster di tempat luka Sohye. Jantung Sohye berdegup kencang apabila Mingyu berada di hadapannya.

"Dah siap!"

"Gomawoyo."

Mingyu memandang ke arah Sohye lalu tersenyum. Muka Sohye menjadi merah apabila melihat senyuman tersebut. Dia menolak dahi Mingyu menggunakan jarinya. Melihat keadaan itu Mingyu lantas tergelak kecil. Sohye menghela lega nafasnya. Jantungnya masih berdegup laju biarpun Mingyu berada di sebelahnya.

                                      ---

- semoga terhibur dengan ff ini! Jangan lupa untuk vote dan komen.
- maafkan author jika ada tersalah bahasa!
- pls give this story a lot of supports ><

- maafkan author jika ada tersalah bahasa!- pls give this story a lot of supports ><

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
I'M SORRY (LOVE AND DREAMS)Where stories live. Discover now