3. De Wisseltruc

5 0 0
                                    

'Hoe was het zwemmen?' Ik loop naast Roos de school binnen. Danny heeft het eerste uur vrij dus heb ik alleen naar school gefietst, en dicht bij school kwam Roos naast me fietsen. 'Was gezellig, jammer dat je niet mee ging' 'Ja vond ik ook maar ik kon niet'. 'Wat had je dan?' vraagt Roos terwijl ze haar kluisje opent. Onze kluisjes staan naast elkaar wat op zich helemaal niet verkeerd is. 'Ik moest op mijn zusje passen, me ouders moesten weg' een leugen, maar wat moet ik dan? Ja ik wil niet dat jullie weten dat ik een vrouwen lichaam heb en anders moet ik in een badpak. lekker subtiel. 'Welke les heb je nu?' 'Wiskunde, jij?' 'Gelukkig, ik ook kan ik mooi met je mee lopen anders had ik het nooit gevonden' lach ik.

'Yo gast, je hebt echt wat gemist zwemmen was echt episch' roept Danny als ik het lokaal in stap. 'wattan?' roep ik terug. 'Ik denk dat je het verkeerde lokaal hebt jongeman' hoor ik achter me. Ik draai me om en zie een echte hipster staan. Je weet wel met zo'n baard en een krul snor. 'Nee ik hoor hier wel, Ik ben nieuw'. De man kijkt me raar aan, dit kan nog wel eens lastig worden. 'Ik ben Evan Schouten meneer'. Hij kijkt me raar aan? 'Kom eens mee, ik heb op de lijst iets anders staan'. Ik loop achter hem aan en hoor Danny al aan komen lopen. 'Wat is het probleem, Evan hoort in deze klas hoor'. 'Gast chill, denk dat er iets fout is gegaan' zeg ik zo nonchalant mogelijk. 'Kijk hier heb ik een Schouten staan maar dat is..' 'Dat ben ik' zeg ik. 'Maar je hebt geen zus hier op school zitten?' Echt kan die man niet zijn mond houden. 'Nee dat ben ik'. 'oh oké dan. Ik zal me even voorstellen, ik ben Bart de Graaf maar zeg maar gewoon Bart'. Hij steekt zijn hand uit en ik geef hem een hand. 'Evan' zeg ik en loop naar het lege plekje naast Danny. 'Wat deed hij moeilijk dan?' fluistert Danny als Bart aan het uitleggen is. 'Ja, ik weet niet wat zijn probleem was' fluister ik terug. Ik pak een pen en begin Bart's aantekening over te nemen zodat Danny niet door gaat met vragen.

'Bart blijft een rare kerel' zegt Danny tijdens de pauze. Echt serieus kan hij ook niet zijn mond houden? 'Wat was er aan de hand dan' vraagt Matthew terwijl hij een hap van een appel neemt en zich er bijna in verslikt. 'Dat vraag ik me ook nog steeds af, hij zei dat Evan niet in onze klas hoorde'. Ik merk dat ik wat roder wordt, niet nu. 'Bart is gewoon een vreemde vogel, laat die man' ik ben het helemaal eens met Steve. Bastiaan geeft hem een bevestigend kninkje. gelukkig, misschien laten ze het nu met rust. 'Maar je zusje zit hier niet op school toch? Daar is ze veel te jong voor'. Waarom heeft hij dat moeten horen, dit wordt zo lastig. 'Er is een fout gemaakt in de namenlijst. Ze hebben Evan's voornaam verwisselt met een andere naam hier op school' Max die de heletijd met de meiden bezig was begint zich er nu ook mee te bemoeien. Wacht hoe weet hij dat eigenlijk? 'War raar, hoe kan dat nou' 'geen idee, maakt het wat uit het is gebeurd en het is alweer opgelost'. Hij kijkt Danny aan met een blik waarvan ik niet zou weten wat het betekend, maar Danny duidelijk wel want hij houd op met vragen. 'Dus, iets anders wie heeft er zin in een feestje vrijdag'? Matthew begint enthousiast te vertellen over hoe zijn ouders er vrijdag niet zijn en iedereen is uitgenodigd, vooral de meiden natuurlijk. Hoe Max dat weet, ik heb geen idee maar daar kom ik nog wel achter.

Als de bel gaat is onze laaste pauze afgelopen. 'Ik voel me niet zo lekker, ik denk dat ik naar huis ga' net bij bio ben ik al begonnen met deze smoes we hebben namelijk gym. 'jij gaat nergens heen, dit is je eerste gymles' zegt Danny terwijl hij van het bankje springt. 'voel me echt niet lekker guys, zie jullie morgen wel'. Ik snap de jongens wel, zelfs Max gymt met ons mee. 'Nee je gaat gewoon mee, dat is gezellig' en terwijl Danny dat zegt sleurt hij me naar de gymzalen. De rest loopt er een beetje rustig achteraan. 'Wat is het probleem, je gaat toch ook 4 keer per week sporten, ga je vanavond nog mee trouwens?' 'Ja Mathew, ik ga met je mee vanavond. En Danny kun je me nu loslaten a.u.b?' 'Ja we zijn er.' En gelijk staan we stil. De rest loopt al de kleedkamer in en met een brok in mijn keel sta ik voor de ingang. Wat moet ik nu? Moet ik het nu maar vertellen? Ze zullen me nooit accepteren. 'Kom je mee? Ik zal je voorstellen aan onze docent.' Max pakt mijn hand en loopt met me naar de docent, als er iemand is waarvan ik dat niet had verwacht was het Max wel.

Gewoon Een JongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu