'Jij moet Evan zijn, aangenaam ik ben Gideon' Gideon geeft me een hand en eigenlijk sta ik er maar een beetje verstijfd. Dit gaat nooit goed komen, mensen gaan zien dat ik borsten heb, ze gaan me uitlachen, dan moet ik van school, verhuizen. 'Gaat het wel goed? Je ziet een beetje wit, misschien moet je even gaan zitten.' Gideon pakt een stoel en laat me er op zitten. Max en Gideon staan me nog steeds aan te kijken. Moet dit. 'Max vertelde me over je probleempje.' Mijn probleempje? Waar hebben ze het over. Vragend kijk ik Max aan. 'Ik hoop dat je het niet erg vind.' 'Ik weet eigenlijk niet waar je het over hebt.' Wacht, hebben ze het over wat ik denk. Dat kan hij niet weten. Toch? 'Over Cleo.' Ik kijk Max met open mond aan, hoe weet hij dat? 'Mijn moeder is het schoolhoofd.' Dat verklaart op zich wel wat. 'En nu? Heb je het de rest al verteld?' Ik ben nu echt de klos. 'Nee, en dat zal je zelf moeten doen, als je daar klaar voor bent.' Oké, die zag ik niet aan komen. 'Dus, mij leek het een goed plan als je voor gym eerder komt zodat je je alvast kunt omkleden.' 'En na gym hebben we geen les, dus iedereen gaat in zijn gymkleren naar huis.' Bemoeit Max zich ermee. Misschien gaat het werken.
En het heeft gewerkt. Toen ik de kleedkamer in kwam was iedereen al weg. En tijdens de les zelf had niemand het door. 'Half 8 bij de sportschool?' 'Ja zal er zijn.' Ben wel uitgeput van de les van Gideon maar moet mijn spieren bij houden natuurlijk. 'Misschien kom ik ook nog wel, al een tijdje niet geweest'. 'Al heel lang niet meer dan.' Danny kijkt Max lachend aan. 'Maar klinkt als een goed idee, zie jullie daar. Lang geleden dat we dat gedaan hebben.' 'Goed maat, later.' Mathew, Max en Steve buigen af en Danny en ik fietsen verder. 'Later.'
'Ach lul niet, dat ik laatste sta komt omdat jullie telkens de goeie items krijgen.' 'Ik sta toch lekker voor, alleen die misvormde schildpad nog maar daar hebben we wat voor. RAAK' Danny springt zo wat tegen het plafond aan. 'Zie je nou, oneerlijk.' 'Haha ik ben gewoon beter. Anders had ik niet gewonnen.' 5de? Hoe dan. 'Als jullie iets minder zouden kletsen stond je misschien hoger.' Grijnzend zit Steve met de controle in de hand. 2de is ook niet gek. 'Maar ik ga er vandoor.' 'Jo Steve, ga je vanavond?' Ik twijfel nogal of ik zelf wel moet gaan naar Mathews feestje. Zit misschien dan wel een week hier op school maar ken nog helemaal niet zoveel mensen. 'Denk het niet, ga gamen met een stel vrienden.' 'Dat verzet je maar, je komt gewoon hoor. Dat is vet gezellig. Evan Gaat ook, of niet Evan?' 'Ik weet nog niet hoor.' 'Aan jou heb ik ook niks, ik verwacht je gewoon om half 9 bij Evan dan fietsen we met zijn alle.' 'Bij mij?' 'Ja we gaan bij jou eten toch.' 'Oh, dat is nieuw.' Rare gozer ook die Danny. 'Ik zie jullie vanavond wel.' 'Oh en trek Bastiaan zijn bed uit, wat hij ook zegt, drank is goed voor hem.' Danny staat
schreeuwend bij het trappen gat. 'Prima.' En met een klap klinkt er een deur.Danny ligt languit op mijn bed terwijl ik kleding zoek voor vanavond. Nadat Steve weg ging heeft Danny kleding en slaapspullen voor vanavond gepakt. Dacht dus dat hij bij Mathew zou slapen, blijkt dat die gast even had besloten om hier te gaan slapen. Maar goed dat mijn ouders niet zo moeilijk doen. Ik pak een zwarte broek uit de kast, gooi die richting Danny's hoofd en zoek verder voor een T-shirt. 'Heb wel weer zin in een feestje. Laatste is alweer een tijdje geleden.' Danny ligt nu met mijn broek over zich heen mijn kamer rond te kijken. Hij is hier dan al wel geweest maar iets anders dan mijn computer had hij niet gezien. 'Danny, moet ik dit grijze oversized shirt nemen, of deze witte.' 'Doe die witte, dan zie je je spieren tenminste.' Ik kijk Danny raar aan. 'Ja daar scoor je de meeste chickies mee.' Oké, doen we dat. 'Evan, eten.' Wordt er helemaal van onderen geroepen. 'Komen er aan, ga maar vast ik kom er zo aan.' Ik ga me niet omkleden in het bij zijn van Danny. Straks ziet hij me binder nog. Dat zou echt verschrikkelijk zijn. 'Haha, durf je je niet om te kleden met mij er bij?' Okee Evan,maak een comback. Bedenk iets anders ben je de lul. 'Natuurlijk wel.' Zeg ik lachend terwijl ik de broek die ik nu aan heb uittrek. Daar sta ik dan in mijn boxer. Ja daar zie je toch niks van, toch. Onee, een naar gevoel bekruipt me. Wat als je het wel kunt zien. Ik heb natuurlijk helemaal nog geen bobbel. Oké Evan focus. 'Danny mag ik mijn broek?' Danny die nog onder mijn broek ligt begint licht rood te worden. 'Ohja, sorry.' Snel gooit hij mijn broek. 'Ik zie je zo beneden.' En daar ging Danny. Wat raar. Ach het werkte. Snel trek ik het witte T-shirt aan en volg ik Danny na beneden.
JE LEEST
Gewoon Een Jongen
RomanceEvan is verhuist samen met zijn ouders en zusje. Nieuwe plek, nieuw begin. Maar zou Evan Zijn verleden en Cleo achter zich kunnen laten. Of wordt hij daarvoor er te veel mee geconfronteerd. ********** Ik ben hier een paar jaar geleden mee begonnen e...