Apabila mereka sudah tiba di rumah br mereka,tetapi mereka tidak percaya yang itu adalah rumah yg bakal mereka duduki..
Sarah: mama betul ke ni ruma yg kita bakal duduki?
Mama: mama pun tak pasti sbb papa tak ada pula cakap yang rumah kita bakal duduki ni sebesar-besar istana...
Papa: haaa...tunggu apa lagi jom kita masuk..ni lah rumah yang bakal kita duduki....
Sarah: wahhhhh!!! Besarnya rumah kita ni mama....
Papa: mestilah rumah kita kena besar...nnt bila mama dengan papa dah tak ada,ni lah rumah Sarah buat
selama-lamanya..Mama hnya senyum saja bila dengar kata2 papa...papa membuka pintu rumah lalu Sarah adalh orang yg pertama yg memasuki rumah tersebut...
Sarah: wahhhh..cantiknya papa mama....Sarah dh lama nk duduk di rumah yg besar macam ni..terima kasih mama papa
Mereka mangambil dn masukkan barangan mereka ke dalam rumah...sarah tidak tahu nk pikih mana satu bilik dn mana satu tingkat yg dia mahukan...
Sarah: mama....pening kepala la..
Mama: kenapa nk pening kepala ni sayang...
Sarah: yela dh la rumah ni bnyk tingkat dn bnyk bilik..Sarah tak tahu nk pilih bilik di tingkat mn
Mama: laaa yg tu je...mama dan papa pilih bilik di tingkat 3...sarah pilih la tingkat 3 juga...nnt senag mama nk panggil sarah..tak perlu mama nk naik turun tangga..
Sarah: hahahahha....ok mama sarah pilih bilik tepi bilik mama dan papa yer..
Mereka mula mengemas pakaian dan turun untuk makan malam...
Mama: Sarah,papa jom kita makan
Sarah:baik mama sarah turun ni..
Papa: fuyooo..dh siap la..bau sampai ke ruang tamu..klau macam tu mesti lauk kegemaran papa ni..
Mama: memang pun...mama masakkan makanan kegemaran papa..
Sarah hnya tersenyum bila melihat papa asyik makan saja makanan kegemarannya..semelepas makan papa mama sarah menyuruh sarah masuk tidur kerana esok sarah mula sekolah di sekolah baru..
BERSAMBUNG..
APA YG AKAN TERJADI KEPADA SARAH SELEPAS DIA MEMASUKI SEKOLAH BARU DI KUALA LUMPUR..NANTIKA EPISOD YG KE-3..JANGAN LUPA VOTE DAN KOMEN APA PENDAPAT ANDA..
YOU ARE READING
Episod 1: Berpindah Ke Rumah Baru
FantasyKeluarga sarah yg berasal dr taiping yg ingin berpindah ke kuala lumpur kerana papa sarah seorang anggota polis