Keluarga Sarah berasal dari Taiping.Keluarga Sarah berpindah ke Kuala Lumpur.
Pagi di rumah lama keluarga Sarah
Mama: Sarah kamu sudah kemas semua barang kamu.Klau kamu sudah siap kemas jom tolong mama siapkan sarapan pagi sebelum kita bertolak ke Kuala Lumpur.
Sarah: Hurmmm...Sarah dah siap kemas semua barang sarah..jomlah mama Sarah tolong mama siapkan sarapan pagi ek ...
Di dapur siapkan sarapan pagi
Sarah: Mama kita nak masak apa untuk sarapan pagi ni?
Mama: Hurmm... apa kata kita tak payah masak,tapi kita buat sandwich nak tak?lagi pun kejap lagi kan kita dah nak bertolak..
Sarah: Betul juga kan...Sarah tak kisah mama nak masak ataupun mama tak nak masak,yang penting kita makan...
Sandwich sudah terhidang diatas meja Sarah memanggil papa
Sarah: papa jom kita makan mama dah hidangkan sandwich untuk kita sebelum kita bertolak nanti..
Papa: Kejap lagi la..papa tak habis lagi kilatkan kereta ni...cuba tengok kereta ni siap boleh buat cermin lagi..
Sarah: Yela...yela...nanti kla u papa dh siap kilatkan kereta tu jangan lupa makan tau..klau papa tak nak makan bg tahu Sarah,boleh Sarah habiskan sandwich papa nanti..
Papa: Mana boleh macam tu,kan mama dah bahagikan sorang makan berapa keping sandwich..
Sarah: Papa tak boleh makan bnyk sngt...nnt papa gemukszzz....Hahahahahaha
Mama datang melihat gelagat Sarah yg sering mengusik papanya itu
Mama: Sarah dah dah la tu mengusik papa...jom kita makan..papa jngn obses sngt nk kilatkan kereta tu..nnt lama2 jd kelabu asap...
Papa: Yela...yela..jom masuk makan..
Selepas keluarga Sarah makan mereka mengambil,beg dan masukkan ke dalam kereta mereka pun bertolak dari Taiping ke Kuala Lumpur
Mama: Sarah ambil beg bawa masuk dalam kereta cepat..lepas tu tunggu mama dengan papa dekat dalam kereta ok...klau mama panggil je baru keluar..
Sarah: Ok mama
Mama dan papa Sarah sedang mengangkat beg dan masukkan kedalam kereta
Papa: Ok semua dah bersedia..klau semua dah bersedia jom kita bertolak sekarang..
Sarah: Dah bersedia bos
Mereka pun bertolak ke Kuala Lumpur
BERSAMBUNG.....
JANGAN LUPA NANTI KAN EPISOD 2...*JNGNLUPAVOTE*😉
YOU ARE READING
Episod 1: Berpindah Ke Rumah Baru
FantasíaKeluarga sarah yg berasal dr taiping yg ingin berpindah ke kuala lumpur kerana papa sarah seorang anggota polis