#5

63 9 0
                                    

Chirppp... chirppp. Bunyi kicauan burung menandakan pg telah menjelma.

Jam menunjukkan pkul 5 pg. Keadaan di luar masih lg gelap.

Mata jinhye tidak berkelip sejak die bangun td. Matanya masih lembap akibat nangis sepanjang mlm.

[Jinhye pov]

Mlm td... Fikir jinhye.

Mlm td aq mimpi. Dlm mimpi aq, semua nampak putih. Dan muncul sorang laki. Die tersenyum memandang aq. Mulutnya bergerak tandanye die tgh bercakap dgn aq, tpi aq x dengar ape die ckp. Muka die aq x nampak sgt, mcm ade silauan kat blakang die yg membuat tempat tu menjadi terang. Tpi yg aq tau ayat terakhir yg dia ckp ialah...
.
.
.
.
.
"I love you Hani"
.
.
.
.
.

Aq x tau nk buat ape. Skolah masih belum mula. Aq bangun dan terus masuk ke dlm bilik air.

Selesai mandi aq terus bersiap untuk ke skolah.

Aq mengambil skaf merah yg terletak di atas kerusi dan melilitnya di leher. Aq terus keluar dr rumah.

"Ahhhh, sejuknyeeee" rungut aq. Kelihatan asap keluar drpd mulut setiap kali aq bercakap dan bernafas.
"Knape la skarang ni mesti musim sejuk"

Aq berhenti di jambatan kayu yg ade berdekatan dgn apartment aq.

Fikiran aq kosong untuk seketika. Kemudian, muncul satu banyangan namja lelaki.

Jackson....

Aq merenung air sungai yg hampir menjadi beku tu. Fikiran aq kosong. Aq x dpt fikirkan ape2.

Aq berjalan dgn fikiran aq yg kosong. Tanpa arah tuju aq terus berjalan dan berjalan.

[No one pov]

Kringggg.... Kringgggg.... Kringg-

Jaebum memberhentikan jam locengnya.

'Ughhh.... Mlsnye nk ke skolah' fikir jaebum.

Jaebum mengabil jam loceng yg ade di atas meja sebelahnya.

Dgn dirinya yg masih mamai, die melihat jam locengnye.

'8:17...' matanya hampir saje tertutup untuk ke alam mimpi lg.

"Jap 8:17!....." Matanya terbuntang luas.
"Ohhh, No! Dh lambat!!!" Kelam kabum jaebum dibuatnye.

Die memakai seluar dan menyarungkan baju winter high schoolnye dan mengambil coatnye yg tergantung kemas di dlm almari.

Tanpa memakai tie, die terus keluar drpd rumah dan menyarungkan coatnya. Hampir saje die terjatuh akibat terlangar kaki kerusi belajarnye.

 Hampir saje die terjatuh akibat terlangar kaki kerusi belajarnye

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jaebum keluar dr rumah dn mengunci pintunya. Baru saje die hendak berlari meninggalkan rumahnya, jaebum berhenti di hadapan rumah jinhye.

Die merenung pintu rumah jinhye. Dan...
.
.
Die tersedar balik ke alam realiti yg die dh lambat ke sekolah.

"Ohh, sh*t..." jwb Jaebum. Sempat lg dia melihat jam tanganye. 8:25 pg!!!!!
'Dh lambattttttttttt!!!!!!!!' jerit hatinya.

Seperti biase jaebum akan ikut jln pintas di semak2 berdekatan rumahnya.

'Shaaa.... Shaaa...' bunyi daun yg dilanggarnya kedengaran. Hampir semua daun melekat kat bdn die.

Akhirnye dia sampai di pagar tepi skolah.

Mmg x la jaebum nk ikut dpn klau dh lambat. Klau x terpakse la die kutip sampah keliling skolah.

Jaebum mencampak beg skolahnya melalui pagar skolah. Lepas mencampakkan beg skolahnya, baru la dia memanjat.

8:34....  Ughhh loceng skola dh bunyi dh. Tlg la jangan ade cg lg.  Fikir jaebum. Jaebum mempercepatkan lariannya ke kelas.

Bamm!... Pintu kelas dihentaknya.

"Hahh.... Hahh... Slamat" jwb jaebum. "Slamat cg masih x de."

Semua org di dlm kelas memandang ke arah jaebum.

Beberapa yeoja berbisik2 tentang keadaan jaebum yg hot. Dgn rambutnya yg kusut masai tetapi masih lg mampu membuat semua yeoja jatuh cinta dgnnya.

Dan dengan beberapa daun yg masih melekat di atas rambut dan bajunya, mmg sesuai die dipanggil prince di sekolah.

"Yo! Jaebum!!" Panggil jinyoung. Memerangkap kwn sekelasya.

"Lambat mcm biase. Tpi sentiase sempat sbelum cg tibe. Ko mmg lucky aq kate" perli jinyoung.

"Dh la ko. Mcm aq x tau ko cpt 5 minit je dr aq" jwb jaebum.

"5 minit tu la yg membuatkan aq slamat k" jwb jinyoung, cube untuk mempertahankan dirinya.

Bam!.. lg skali pintu kelasnye dihentak. Sir namjoon masuk dan hampir semua terdiam.

"Now, open your textbook page 54" speaking sir namjoon.
.
.
.
Klas sir namjoom habis menandakan rehat bermula.

Jaebum kluar dn berjalan di koridor menuju ke cafeteria.

"Jaebum!!!" Jerit jinyoung drpd arah belakang.

Tanpa bercakap ape2, jinyoung terus merapatkan kedua2 belah tangan.

"Tolong!... Tolong pergi ke karaoke ari ni dgn aq" jwb jinyoung sambil matanya bersinar2 memandang jaebum.

"....."

"Tlg la jaebum~ klau x semua yeoja x nk pegi karaoke ngan kiteorg klau ko x de. Plss~~" pujuk jinyoung lg.

*Sigh* "....ye la.." jwb jaebum sambil menggosok blakang lehernye.

°°°°°°°°

Jaebum berjalan di koridor kelasnya dan berhenti betul2 di hadapan klas jinhye.

"Jae~bum!!!" Jerit jisoo sambil berlari ke arah jaebum dan memeluknya.

"Nk pergi ke cafeteria ke?" Tanye jisoo.

"Ahh, ye..."

Jaebum perasan ade something yg kosong.
.
.
.
'Jinhye...' bayangan jinhye muncul di dlm kepalanye secara tiba2.

"Mne kwn ko yg lg satu tu??" Tanye jaebum kpd jisoo.

Jisoo melepaskan perlukannya.

"Ahh... Jinhye... Die x dtg ari ni" jwb jisoo. Mukanye kelihatan sedikit risau.

"Die x pernah ponteng skolah. Jd bile die x dtg hari ni mesti ade something buruk dh berlaku."

Jaebum teringat ttg kejadian di jambatan kayu tu.

"Ahhh sh*t" jwb jaebum.

Die terus berlari ke klasnya dan mengambil beg skolahnnye.

"Jaebum!! Ko nk pegi mne?!" Jerit jinyoung.

"Ahh, jinyoung! Sorry! Ari ni aq x dptpergi karaoke same ko la! " Jerit jaebum.

"Ehh..." Jinyoung terpinga2 mendengar jwpn jaebum.

Jaebum berlari pantas menuju pagar tpi skolah.

~~~~~
Dont forget to click vote😆
👇

Devil's lover ; J.B. fanfiction Where stories live. Discover now