#2

69 8 0
                                    

Pagi tu, klas bermula spt biase.

Jisoo yg baru saje confess dkt jaebum tu mula la balik perangai berangan die. Haihh, x tau la nk buat ape ngan kwn aq ni

"Wei Jisoo!! Aq nk gi tandas kjap. Wei!! Ko dengar x!? Wei!" Haih, betina ni klau dh berangan bunyi bomb pon x dengar.

Aq memukul tangan jisoo

"Ouch! Sakit la!" Omel jisoo

"Tu la, aq panggil x nk dengar. Padan muka." Jwb aq sambil menjelurkan lidah.
"Aq nk pegi tandas kejap. Ko nk ikut x??" Tanye aq

"Ohh, ko nk gi tandas ke. Apahal x ckp, aq ok je"

Haihh bdk sorang ni, aq campak dlm air jgak kang. Buat membazir air liur aq je

Dlm perjalanan ke tandas.

"Jisoo!" Panggil lisa kwn kpd jisoo.

Jisoo berhenti tpi aq mls nk tunggu so aq pon pegi je la tandas dlu.

Aq membelok ke sebelah kanan dan...

BANGG!! BANGG!! BAMM BAMM!! PUCHHHH PUCHH!!

Mata aq terbuntang luas saat aq ternampak Jaebum dan seorang perempuan tgh bercium. Dan kali ni aq pasti mata jaebum dan mata aq bertembung. Aq x nk percaya tpi aq pasti yg jaebum ade smirk kat aq

"Mamat x guna tu curang dgn jisoo!!" Fikir aq

"Jinhye! Ko buat ape kat situ" panggil jisoo. Hampir gugur jantung aq dibuatnye.

Aq dgn gelabahnya menolak jisoo ke cafeteria blk.

"Wei jinhye, ape masalah ko ni. Kate nk pegi tandas" tanye jisoo.

Ughh mmg x la aq nk bg tau die.

"Hahh... Hahh.. td ade lipas, tu la yg aq tolak ko balik sini. Ko kan takut lipas" tercungap2 nafas aq dibuatnye.

Jisoo memandang aq dgn pelik. Alamak bongok la ko ni jinhye. Mmg x la die nk percaya.

Tiba2 jisoo memeluk aq.
"Wahhh jinhye!! Ko la sahabat aq yg plg baik. Nasib baik ko perasan ade lipas. Klau x dh lame aq pengsan kat situ. Sebagai balasan aq akan belanja ko roti"

Heh nasib die bodoh. Selamat aq.
"Ok call" jwb aq

Blom sempat lg tiba di meja roti tiba2 sorang namja tiba.

"Heii baby" jwb namja itu sambil meletakkan tangannye ke atas bahu jisoo. Yup, Jaebum x guna taik kambing.

Die dgn sedap hati je mencium pipi kanan jisoo. Membuatkan darah aq membuak2

Yg jisoo tu plak, siap blushing lg. Die x tau ke mamat tu curang.

Mata aq dh berapi dh pandang jaebum. Mamat x guna ni kan.

Beberapa yeoja yg lain hanye berbisik2 sesama sendiri saat melihat jaebum mencium pipi kanan jisoo.

"Jaebum!!" Jerit jisoo sambil memeluk jaebum.

Aduhaii kwn aq yg satu ni kan.

Jaebum tersenyum manis sambil melihat jisoo. Ade jgak aq campak taik ni kang.

"So jisoo"Jwb jaebum sambil melihat jisoo.

Mata jisoo bersinar2 memandang Jaebum.

"Apa kate kite pegi mkn kat tempat lain. Mkn kat sini x brape selesa la bile ade org lain pandang" jwb jaebum sambil matanya masih lg memandang jisoo.

Bersaba je la aq dgn perangai mamat ni.

"Ohhh" suara jisoo seakan bersalah. Die memandang ke arah aq.

Aq mengambil masa beberapa saat untuk faham keadaan tuu. Lol maklumla aq ni lambat pickup.

"Ohhh... aaa.. X pe, ko pegi la. Aq boleh je rehat dgn mina, lisa semua." Jwb aq.

Jisoo tersenyum memandang aq.
"Thanks jinhye" jisoo beralih pula pd jaebum.
"Jom!"

Jaebum dan jisoo keluar drpd cafeteria sehingga hilang drpd pandangan aq.

"Jisoo... Harap ko x pape" Jwb aq.

Jisoo dan aq mmg berkawan dr kecil. Ade yg kate kteorg ni mcm pasangan suami isteri. Asyik berkepit 24 jam je. Tpi aq x kesah pon. Sbb drpd kejadian hari tu, aq dah janji akan sentiasa ade di sisi jisoo. Aq akan lindungi jisoo.

Loceng berbunyi menandakan rehat dh tamat. Haihh, ntah knape aq rase rehat kali ni rase sunyi semacam.

Klas dh bermula, tpi jisoo masih lg x blk ke klas. Aq dh mula risau ni.

Dlm 30 minit mcm tu, baru la jisoo masuk ke dlm klas. Jisoo meminta maaf pd cg sebelum mengambil tempatnye di sebelah aq.

Tamat je pelajaran professor jin, aq terus ke tempat jisoo.

"Wei, apa pasal ko lambat td" tanye aq.

Jisoo tersenyum memandang aq.
"X de. Td Jaebum tido kat atas peha aq. So aq x sampai hati nk kejutkan die. Die nampak mcm penat" jwb jisoo.

Jap!! Jaebum tido atas peha jisoo. Mata aq terbuntang luas sambil memikirkan perkara yg jaebum dan jisoo buat.
"We jisoo!! Ape yg ko buat dgn mamat x guna tu hah!!" Jerit aq.

Hampir semua org dlm klas memandang aq

Jisoo terkejut memandang aq.
"Ape maksud ko ni. Jaebum ajak aq gi rooftop. Lepas mkn tu die terus tertidu, tu je"

Jantung aq kembali berdegup kpd keadaan normal. Apala ko ni jinhye. Asyik fikir yg bkn2 je.

"Ohh ye ehh. Hehe sorry" jwb aq malu.

[ Bersambung ]
Dont forget to vote and follow me okay 😋

Devil's lover ; J.B. fanfiction Where stories live. Discover now