الحلقه 4
من قصه حب الطفوله
اميره:.(بتفكر وهى على رجل مامتها ايه حصلها من اخر موقف كانوا متجمعين فيه هى ومحمد وجيهان وليلى)
❤💛شوت باك💛💚
اميره :.ياجماعه عايزه نتفق على حاجه احنا الاربعه وده اخر تجميعه لينا قبل الامتحانات علشان كلنا بنبقى مشغولين .محمد:.ايه هى ؟
جيهان وليلى:.ياترى اتفلق ايه.
اميره:.هقلكم بس لازم توعدونى اننا لازم نعمله ماشى.
محمد:.نوعدك ياميرو .
جيهان:.انت بتوعد بسرعه كدا يابنى مش تصبر نعرف يمكن مش قدو!اميره:.لا قدو ياجيهان وانا عارفه صحابى كويس .. ها مقلتيش رئيك يا ليلى يعنى؟
ليلى :.ها انتم بتقلوا ايه ؟
محمد:.هى البت ليلى كدا سرحانه علطول كدا ؟اميره :.يابنتى ركزى علشان نمشى ماشى
جيهان :.ماشى ياكبيره هههههه قولى بقى .اميره:. ماشى عايزين نتفق اننا نذاكر من نار علشان احنا شهاده وان شاء الله نجيب درجات حلوه كلنا ... تمام
بس كلكم تجيبوا المركز الاول حتى لو مكرر مليش دعوه ده وعد ولازم يتنفذ اتفقنا.محمد والباقى:.(بيفكروا وسرحانين)
اميره :.ايه مالكم كدا بلمتم ليه؟ليلى :.اصل الاتفاق ده صعب اوى ياميرو وانتى عارفانا فى حاجات مثلا زى ضعيفه فى الرياضيات ومحمد ضعيف بالانجليزى وجيهان فى العربى مش بتعرف تعرب هنعمل ايه؟
اميره:.ولا صعب ولا حاجه ده بس كلها وقت مذاكره وشويه ترفيه واللى مش عارفينه ياستى انا هساعدكم واشرحلكم ..
(طبعا ميرو قد كلمها لانها ماشاء الله عليها متفوقه وبتطلع المركز الاول دايما)
محمد:.خلاص اتفاقنا
❤❤❤بقلم :وفاء سيد❤❤❤❤محمد:.اصلى ياماما بنعمل اتفاق احنا وميرو علشان نجيب درجات عاليا اكتر منها او قدها بالمستوى وتقريبا هتدينا هديه بس نقدر الاول يارب يسترها وينجحنا يارب👐
ام محمد:.اتصدق البنت ديه ماشاء الله عليها فوق انها متفوقه فهى ذكيه ذكيه ربنا يحميها واشوفك يارب ذيها .
محمد:.يارب ياماما ادعيلى والنبى محتاج دعائك ياسكره.
ام محمد:.انا سكره هههههه بطل يواد دلع فيا ويلا كمل مذاكره بس خد اشرب اللبن ده .
محمد:.لبن ايه بس انتى مش عارفه انى مش بيحبنى ولا ايه؟
ام محمد:.معلش علشان خطرى ياحمو ياحبيبى علشان الكالسيوم .
محمد:.حاضر ياسكرتى علشان خاطرك بس (وسم الله وشربه )
مازن :.(خبط ودخل الاوضه)
مافيش شويه حنيه من ديه لابن الكبير ياسكرتى ولا ايه ؟
ام محمد:. بس يواد انت بغل ههههههههه وشخط وكبرت لبن ايه ده للصغار بسمحمد:.بتقول عليك شحط هههههههههه .😜
ام محمد :.بس يواد انت كمل مذاكره .
مازن :.انا بغل وشحط ياماما الف شكر وانا جاى اقلك خبر حلو يا ام مزونه ياعسل .انا مخاصمك اهو 😒
ام محمد:.بهزر معاك يامزونه ياعسل .. امممممموه😘
مازن :.ماكان من الاول الحنيه ديه ههههههه خلاص بقى.
ام محمد:. (ضربته على كتفه)انت بارد ياض والله قول لاحسن احرم من الفلوس 💶