قصه حب الطفوله
الحلقه 3
داليا :.(دخلت لميرو فى الاوضه )مالك ياميرو وشكلك قالب ليه كدا وعنيكى مورمه من العياط.
اميره :. هقلك ايه حصلى بالظبط بس اسمعينى ياستى
(حكتلها كل حاجه حصلت معاها وهى مع محمد )..
داليا :.يالهوى ياميرو انت بتحبيه الحب ده كله من وانتى صغيره امال لما تكبرى هيحصلك ايه هتقليله تعالى اتجوزنى هههههههه والله انك لسه عيله برضك لما تكبرى هتفهمى كويس مين بيحبك وبصى لمستقبلك .اميره:.يووووووه بقى لما اكلم جيهان تقلى بصى للدراسه واكلم لولا تقلى بصلى لى مستقبلك والله عالم تقرف ..
❤❤❤بقلم:.وفاءسيد❤❤❤❤❤ تانى يوم بعد مدرستهم
داليا:. ماما حبيبتى ياموحه ياعسل اممممممموه 😘وحشانى والله.
سماح:.وحشاكى يابكاشه ياللى مش بتسالى عليا غير وقت الاكل .
يووووووه الاكل على النار وزمانه شاط ..داليا :. هههههههههه ما مسلسل الحج متولى لازم يعمل اكتر من كدا ....
ابو اميره (على):. السلام عليكم ... ازيكم ياجماعه .
سماح:.انت جيت ياحبيبى وحشتنى 😘 تعالى انا فى المطبخ .
اميره:.انا جيت ياهو
داليا:.حمدلله على السلامه ياختى غيرى هدومك ويلا تعالى جهزلى معانا الاكل
اميره :.ماشى اما بابا وماما فين ...
داليا :.فى المطبخ ..
اميره :.وسيباهم لوحديهم هههههه
داليا:.بس يابت عيب ..اميره:.(دخلت عليهم المطبخ) على وسماح كان بيبوسها على راسها
اميره :.احم احم نحن هنا ههههههه
داليا :.(دخلت وراهم) الخائن والخائنه وسط الميدان شوف شوف ششششششوف ههههههه
على :. بس يابت انت وهى الله يخربيت التلفزيون
ومسرح مصر دهداليا واميره :.حرام عليك يابابا ده على ربيع عسسسسسسل كدا
&&&&بقلم:.وفاء سيد&&&&❤❤❤
جيهان:.ماما يا ماما انا جيتحازم:.(اخو جيهان الكبير وعنده 18سنه) احم احم انا جيت يا جماعه
جيهان :.تعالى ياخويا الله يخربيت عجلتك اخرتنا المفروض زمانا جين من زمان ..جيهان وحازم :.مشمرين البنطولونات شويه وهدمهم متغرقه .
ام جيهان:. انا بالاوضه عايزين ايه .(طلعت من الاوضه وهما بره عند الباب )ينهارى ايه حصلكم .
جيهان :.اسئليه ياماما ده فظيع ده انا اجى مع ميرو احلى من انى اركب معاهحازم:. ياماما ده كنت اخدها وريا وبقلها امسكى كويس علشان مش تقعى اتارى فى عربيه قدامى ومايه وحش الجنب الشمال وقعنا بقى وانا ببصلها ورايا.
ام جيهان :.هعهههههههه معلشى تعالوا غيروا هدومكم قبل ما احطلكم الغداء .
ابو جيهان :.(جه من الشغل)السلام عليكم ..كلهم :وعليكم السلام ..مالك فرحان ليه كدا ؟؟
ابو جيهان:. الحمدلله اترقيت فى الشغل بقيت نائب المدير فى الشركه ..عايده:. لولولولوى جوزى بقى نائب المدير الحمدلله يارب .
حازم:.وفين هديتى يابابا مش وعدتنى بعربيه بقى انا كبرت .
ابو جيهان:.كبرت ايه يواد انت لسه فى ثالثه ثانوى لسه مش دخلت الجامعه ..عايده:.سيب بابا يتغدا ويرتاح شويه وبعدين نتكلم فى الموضوع ده ياحبيبى .
جيهان:.انا كدا تمام اوى الحمدلله . اروح اذكرلى شويه بقى علشان اجيب درجات زى اميره او اكتر منها..
❤❤❤بقلم:.وفاء سيد❤❤❤❤❤
ليلى:.ياماما متودينى درس الانجليزى مع اميره وجيهان عند مستر احمد.ام ليلى:.ليه ياحبيبتى ما انا وباباكى لما بنرجع من الشغل بنذاكرلك ...
ليلى:.معلشان نجيب درجات احلى من اميره واكون متفوقه عنها ..
ام ليلى :. صح البت اميره ماشاء الله عليها فلته من فلتات الزمن كل مره تكون الاولى على المدرسه وحضرتك فاشله طبعا.ليلى :.يووووووه ياماما كل شويه تحبطينى كدا حرام .
ابو ليلى:.فى ايه مالكم ؟
ليلى :.مفيش غير الاحباط من الوالدين ده ايه ده.ابو ليلى :.بنت عيب ايه قلت الزوق فى الكلام ده ماتربى بنتك ياهانم ..
ام ليلى:.ماهى مدلعه على ايدك انا هعمل ايه بقى ؟؟
❤❤❤بقلم:.وفاء سيد❤❤❤❤
اميره :. ماما انا ليه مش قادره اذاكر حاسه نفسى مخنوقه.
سماح:.يعينى يابنتى شكلك محسده ولا ايه ؟
داليا:.ماترقيها ياماماسماح :.تعالى ياميرو(حطيت رسها على رجليها وقرئت المعوذتين وسوره الاخلاص)
اميره :.بتفكر ايه حصلها من اخر موقف كانت فى معا صحابها محمد وجيهان وليلى
ياترى اميره بتفكر فى ايه ؟؟؟
استنونى فى الحلقه القادمه