(Tindras perspektiv)
Martinus 06:08
varför dissade du mig igår? Skrev jag något fel?:((Jag 06:09
jag ska berätta för dig Martinus. Jag ska berätta om mitt liv. Men inte just nu, berättar efter skolan 💗Martinus 06:10
Tindra.. du behöver inte om du inte vill 💕Jag 06:12
JO jag vill det!! <33 ska fixa mig nu byeMartinus 06:13
Ha det så bra i skolan <33Ett leende formades på mina läppar. Det är något speciellt med denna kille? Det ända jag vet om han är hans ålder och lite av hans familj & sen vad han heter och bor. Men ändå är det något speciellt?
"Tindra, jag och Milla drar nu. Hejdå älskar dig mitt hjärta" ropade mamma från nedervåningen.
"Älskar dig med mamma" ropade jag tillbaka.Ända sen pappa gick bort har mamma kämpat för att jag och Milla ska må bra. Min mamma är guldvärd.
*
"Tindra vad är det med dig? Hela denna vecka har du vart så konstig?" Sa Maja."Förlåt, har bara fått så sjukt lite sömn de senaste dagarna" ljög jag snabbt ihop, både Emilia & Maja kollade fundersamt på mig innan dom började garva.
"Det är en kille eller hur?" Sa Emilia flörtigt och Maja vickade på ögonbrynen åt mig.
"Kanske det kanske" log jag mot dom innan jag reste mig upp och gick ut ur matsalen.Maja skulle ha matte, Emilia skulle ha engelska medans jag skulle ha svenska. Skjut mig tack.
Jag har tänkt så sjukt mycket på det jag ska skriva till Martinus. Han kommer hata mig.
*
"Ha en trevlig helg alliho-" var det ända läraren sa innan alla elever sprang ut från klassrummet.
Jag har precis klivit in genom ytterdörren och ska klä av mig min jacka & mina skor. Klockan är 14:30 och Martinus slutade för en halv timme sedan så det betyder att han är redo inför att höra mitt liv..
Jag tog nervöst fram mobilen och klickade mig in på min & Martinus chatt.Jag 14:34
okej, nu ska du få veta allt.Martinus 14:35
berätta, jag lyssnar <33Jag 14:37
När jag var 11 år dog min pappa i en bilolycka. Jag mådde sjukt dålig efter det, redan vid 12'årsåldern började jag skada mig själv på armarna. Det höll jag på med tills jag var 13 då jag hade ett uppehåll. Under det "långa" uppehållet, eller det var bara några månader, men iallafall så började jag dricka och röka istället. Det var många gånger jag hamnade på sjukhus för jag drack mig full. Jag slutade såklart med drickandet men inte rökningen. Jag började sedan skada mig själv på kroppen igen. Mitt liv är ett helvete..
Du kommer hata mig nu men jag tycker du behöver veta sanningen om Tindra Sofia Eriksson.Martinus 14:41
Gud Tindra.. varför skulle jag hata dig? Snälla sluta med det du håller på med. Jag vet att detta inte kommer hjälpa och att ALLA säger så men du kommer ångra det när du blir stor. Även om vi knappt känner varandra bra så finns jag ALLTID här okej? ❤Jag 14:43
jag vet inte om jag klarar av att sluta.. men ska föröska!! Och tack Martinus ❤----------
Assååå mamman och Milla borde komma mer in i boken, eller vad tycker ni?
Det är ju typ bara tindras perspektiv jag skriver ifrån men det kommer vara så ett tag tills vi börjar komma in i boken ((:
Kan finnas stavfel för jag är ganska slarvig när jag läser men jajajajja <3333 puss
YOU ARE READING
It's only me and you - M.G (pausad)
FanfictionKommer skriva i både sms form och perspektiv :))