Tjena Baby

300 13 8
                                    

(Tindras perspektiv)

"Tindraaa, hallå Tindra lever du?" Satt min bästavän Emilia och sa medans hon viftade med handen.
"Förlåt, jag är bara lite trött" svarade jag som en ursäkt och började lyssna på vad Emilia och Maja pratade om.
Jag kan inte släppa tankarna ifrån den där killen, Martinus hette han om jag minns rätt.

*

"Vad har vi nu?" Frågade jag.
"Du är ju helt borta idag" svarade Maja och både Emilia & Maja brast ut i skratt.
"Mm roliga ni är, men vad har vi nu?" Upprepade jag med en sarkastiskt röst.
"Spanska" svarade Emilia och drog sedan med mig och Maja till spanska salen.

"Tindra är det okej om jag sätter mig vid Maja?" Frågade Emilia.
"Ja visst" svarade jag och log.

Jag drar upp telefonen, det är ju ändå 5 minuter tills lektionen börjar. Min mobil plingar till och ett leende sätts på mina läppar?

Martinus 13:09
Hej, vad gör du?💞

Jag 13:10
Ska ha spanska :((, dudå??

Martinus 13:10
Har slutat :))

Jag 13:11
men jaha :( måste gå, hörs sen :)

Martinus 13:12
ja hejdå!!! 💕💕

"Tjena baby, får jag sitta här?"
Jag hoppade till lite och kollade sedan upp mot killen, usch skolans största fuckboy och mitt ex..
"Oskar, gå bara" svarade jag drygt.
Han svarade inte utan bara satte sig på stolen som stod placerad bredvid mig. Vafan..

*

Äntligen var hela skoldagen slut, Oskar har vart på mig hela spanska lektionen. Han är så jävla äcklig usch.

Jag låser snabbt upp ytterdörren och ropar ett enkelt "hallå" även fast jag vet att ingen är hemma. Mamma och Milla kommer ju hem vid 20:00 ikväll..

Jag sätter mig i soffan och kollar på gamla bilder från när jag var liten. Fyfan vad jag saknar pappa. Han som alltid gjorde mina dagar. Han som alltid fick mig att gå till skolan. Men nu har han bara skapat ärren på min arm. Förstört hela mig har han gjort.

Tillslut forsade tårarna och där låg jag, i soffan helt jävla förstörd.

Jag vaknade av att min mobil plingade till. Jag hade somnat..

Martinus 14:36
Hej Tindra <333
15:01
hallå?
Tindra?
15:14
TINDRA?????
15:32
HALLÅ? BLIR OROLIG!!!
16:09
Tindra?.. har det hänt något?

Jag 16:11
förlåt, jag somnade. Nej det har inte hänt något.

Martinus 16:12
jag var så jävla orolig!!!

Jag 16:12
mm märkte det.

Martinus 16:14
Sååå Tindra, kan du berätta lite mer om dig själv? Jag vet ju inte så mycket än!💕

Jag kan inte.. jag kan inte berätta om mig själv. Han kommer hata mig precis som jag gör. Mitt liv är ett helt jävla helvete..

--------

BARA för att jag är så snäll sååå får ni ett till kapitel huhu :)) <333

(Har läst igenom men det kam finnas stavfel för jag är ganska slarvig lol)

It's only me and you - M.G (pausad)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang