EIMB2~6

198 10 1
                                    

Mula²nya author buat ahli Exo 9orang jer tapi ...bila author pikir balik... Author nak buat 12orang. Lebih ramai lebih best.

Ketika waktu makan malam...

Tn.Park: Jemput makan Izzy, Sophie. Jangan malu².

Izzy&Sophie: Baiklah uncle.

Sophie: Tapi pelik lah....

Eun: Apa yang peliknya?

Sophie: Kenapa banyak sangat makanan?

Izzy: Haaah lah... Banyak sangat ni.

Woo: Makanan banyak sebab..... Nonna berdua makan banyakkkk.... *letak makanan dalam pinggan Sophie*

Izzy&Sophie: Mana ada!!!!!

Eun: Hmmm... Memang betul pun apa yang Woo cakap. *slow volume*

Sophie: Kau pun sama jer... *pout*

Izzy: So.... Berbalik kepada soalan tadi, kenapa masak banyak sangat makanan?

Eun: Nak kata kau rabun, kau tak pakai cermin mata.... Nak kata buta karang...tadi elok jer kau hadap phone.

Izzy: Cuba kau cakap jer apa sebabnya.... Tak payah nak perli kitorang.

Eun: Cakap sikit jer pun nak sentap... Chill lah....

Izzy: Ada aku cakap yang cakap aku sentap? Tak kann...

Pn.Park: Dah, jangan gaduh. Sebenarnya aunty masak banyak-banyak ni sebab.... Cuba kamu tengok berapa ramai yang ada dekat meja makan ni...

Izzy & Sophie melihat orang yang duduk di meja makan tersebut. Barulah mereka faham.

Cuba korang bayangkan... 6(keluarga Park tak termasuk Chanyeol)+12(ahli Exo)+2(Izzy&Sophie)=20orang... Nak penuh meja makan tu.

Izzy&Sophie: Ooo... Kenapa tak cakap awal²....

Woo: Ada mata, sendiri lihat ma....

Rin: Ko tu kacukan Australian-Korean... Bukannya China. Tetiba cakap Chinese dah kenapa?

Woo: Nonna lupa lah tu.... Nenek sebelah appa kan orang China. Lupa lah tu....

Rin: Bukan lupa lah... Cuma tak ingat...

All: Bukan sama jer ke?

***
Di dalam bilik Chan Eun.

Sophie: Rania... Nak cakap sikit boleh?

Eun: Cakap je lah... Madam tak biasa pulak.

Sophie: Ermmm... Aku rasa oppa kau dah tahu....

Eun: Tahu apa?

Sophie: Actually aku dah janji dengan oppa kau supaya jangan bagi tahu kau.

Eun: Janji apa? Cakap jelah terus-terang.

Izzy pula hanya membuat isyarat menyuruh Sophie agar diam. Tapi tidak dihiraukan.

Sophie: Ermmm... Sebenarnya... Sebenarnya.... *serba salah nak cakap*

Eun: Sebenarnya apa?!?!?!

Sophie: Sebenarnya oppa kau dah tahu pasal masalah kau dekat kolej. *cakap dengan laju**takut*

Exo Is My Brother 2Where stories live. Discover now