Bab 1

337 6 1
                                    

Aku ke sekolah seperti biasa, dengan wajah dingin aku tak ada seorang pun nak kawan dengan aku.

Well ada aku kisah?  Aku dah biasa dah hidup macam nii. Sejak kejadian itu hidup aku terus berubah 180 darjah...ekhh bukan! I mean 360 darjah. Tiba-tiba aku terdengar sekumpulan gadis berbual

"Weh! Anak Tengku nak pindah kat sekolah ni lah!"

"Hah! Iya kerr!!? Mesti handsome kan!!?"

Hari ini satu sekolah ribut sebab kerabat di raja nak sekolah kat sini. Pengetua sekolah ni pun gementar, well selama ni sekolah tak pernah menerima pelajar yang berdarah raja.

"Wehh! Aku ada nampak insta dia wehh! Tergugat jiwa bila nampak muka cool dia tuh! Ah!!"

Para kaum hawa sedang menunggu seorang kaum adam yang diciptakan hensome oleh tuhan.

Aku macam biasa berlalu terus hingga ke kelas, hmm hari ini aku ada penat sikit. Semalam buat kerja partime banyak sikit.

Huh! Dah banyak aku tampal pelekat kat belakang aku nii. Kesian kau belakang, sambil aku ke kelas..aku mengetuk sedikit belakang aku.

Sesampai seja aku di kelas, sekumpulan budak perempuan sedang menconteng meja aku serta kerusi aku dengan maker dan belengkerr. Mereka mula beredar apabila melihat ke arah aku, aku dah biasa dah dengan hal pelik sebegini.

Aku menarik kerusi, lalu menyimpan beg. Sebelah meja aku memang kosong, sebab semua tak nak dekat dengan aku. Aku mula menundukkan kepala, aku rasa nak tidur sekejap. Sebab semalam tak dapat tidur dengan lena. Aku mula lena...

Setelah lonceng berbunyi, Cikgu Suria mula masuk ke dalam kelas. Kevin ingin membersalam tetapi cikgu Suria menghalangnya

"Tak payah bagi salam, baiklah kelas hari ini kita akan menerima seorang pelajar baru..."

Belum habis lagi Cikgu melepaskan katanya, kelas mula bising.

"Baikklah kelas, sila senyap!" 

Kelas mula senyap kembali.

"Baiklah, pelajar baru sila masuk."

Seorang lelaki melangkah masuk semua perempuan mula bising, lelaki hanya dia membisu.

"Wah hensomenya!"

"Cool lah dia nii!"

Macam macam perkataan yang keluar dari mula pelajar perempuan.

"Sila perkenalkan diri kamu."

"Hai, Saya Tengku Ammar Asykar Bin Tengku Azfar Asykar."  Jelas Tengku Ammar.

"Baiklah Ammar kamu boleh duduk di sebelah Zara.." Cikgu Suria mengelengkan kepalanya apabila melihat Zara tidur lagi apabila berada di kelas. Apa nak jadi budak ni.

Ammar bergerak ke arah Zara, nyenyak dia pula dia tidur.

"Zara! Bangun!" Marah Cikgu Suria.

"Keluarkan buku Bahasa Melayu!"

Aku mengangkat muka lalu mengambil buku dari beg, lalu meletakkan kepala di atas buku.

Pak!!!

Aduh maii kepala aku! Aku memegang kepala yang telah di baling pemanda papan tulis. Kelas mula ketawa tetapi tidak pada Ammar.

"Hah! Bagi Cikgu balik"

Dengan cepat aku mengambil lalu menghantarnya ke meja cikgu, aduhh! Dahlah belakang aku sakit. Ni kena baling pemanda papan tulis lagi, huhuhu sakitnya T_T

Sesi pembelajaran kini bermula, aku dengan malas terpaksa membuka buku BM!!!!!

💕💕💕

Kring!!!!

Cinta Si Miskin [C]Where stories live. Discover now