Kelas telah pun bermula, Ammar belum masuk ke dalam kelas lagi. Baik tak payah masuk terus huh!!! Benci aku dengan dia, makin membuak2.
Flashback...
Di atas bumbung.
"Hoi!.." aku memang tak sebut nama dia, aku saje panggil 'hoi' biar aku nampak gangster sikit hahahha. Okay Zara tengah perapuh tadi😂
Ammar berpaling memandang aku.
"Aku nak tanya.....kenapa tiap kali aku pergi sini...kau yang first sampai dulu. Padahal aku lah pelajar yang first dan pertama akan keluar dari kelas."
Dia tersenyum sinis. Lalu menjeling then memandang aku.
" Aku guna lif..takkan tak tahu. Dah berapa lama kau duduk sekolah ni? And I'm a new student, know that this school is a lift.." Ungkap Ammar.
Wait what...sekolah ni ada lif? Aku tak tahu pun huhuhuhuhuhu....itulah kau asyik tidur ja kat kelas kan. Pemalas, ehhh! Otak, engkau sokong siapa ni sekarang..okay.
"An idiot.." kata Ammar lalu beredar meninggalkan aku. Wehh! Dia guna Idiot. Tegang muka aku bila dengar. Huh!...
The end flashback.
Buat orang hilang selera ja, tadi aku geram sangat sampailah. Nasi itu aku kunyah macam makan besi, hah tahu besi kan.
"Cikgu...Izin kan saya masuk." Jelas Ammar.
"Kamu pergi ke mana tadi Ammar?" Soal Cikgu Siti.
"Bilik pengetua" balas Ammar, then dia masuk. Duduk sebelah aku, kalau boleh dah lama aku patahkan kerusi dia. Then potong mulut dia tuhh....ehhh!!!
Ammar berpaling melihat ke arah aku, mungkin dia ternampak mulut aku yang sedang kumat kamit.
Lalu dia tersenyum sinis, dia ingat aku tak nampak...kurang ajar kau Ammar, sabar hati. Jangan membara!!!!
Dengan bengang aku pandang ke hadapan, tapi time aku pandang itu. Tiba-tiba Raikaq sedang memandang ke arah aku dengan Ammar. Dengan cepat aku control muka
Lama dah ker dia pandang sini..hmm. Sedar yang aku sedang memandang Raikaq, Dia terus berpaling ke hadapan.
Hmmm peliklah...
________________________________________________________________________
Dengan cepat aku menyusun peralatan sekolah aku, aku tak boleh lambat nii kena cepat. Kelam kabut aku menyusun buku pula.
Bila semuanya dah nak siap, bila aku angkat beg. Tiba-tiba beg aku itu putus, aku tengok di gunting. Siapa yang buat semua nii! Takkan Ammar? Tak mungkin ni mesti angkara budak Lana tuh.
Ammar pun terkejut tengok beg aku, tapi dengan cepat dia mengawal menik*betul ker ejaan itu* mukanya.
Aku mula menundukkan kepala.
"Siapa...? Siapa?!.." aku menjerit, satu kelas melihat ke arah aku. Mereka semua belum keluar lagi.
Mereka semua diam.
Aku pandang ke arah Lana...
"Kau kan yang buat ni.." Aku menujukkan beg aku.
"Kau ingat aku buat perkara macam tuh kerr?.." Balas Lana, aku tersenyum sinis. Satu kelas tak balik lagi, menunggu pergaduhan akan berlaku.
"Eh! Perempuan kau mengaku je lah!" Marah aku dengan suara keras, dorang tak kenal aku lagi.
"Aku cakap bukan akulah! Apa kau nak tumbuk aku?" Lana masih tak nak mengaku, aku mengenggam tangan aku. Fuh!
YOU ARE READING
Cinta Si Miskin [C]
AventureEkhhg!! Kejap!! Jangan lepas cerita nii!! Hah! Tekanlah *Baca* cepat!. Korang pasti sukakan cerita nii😉🌷🌷 Jangan lalu je tahu😁😁 ___________________________________________S_I_N_O_P_S_I_S👇___________ Iya......dia.... Yang suka ganggu aku, setia...