'Welterusten meisje.' Mijn vader aait zacht door mijn haren die over zijn schoot hangen terwijl ik mijn ogen sluit, en mijn hoofd op zijn benen laat rusten.
~*~
'Charlie rustig!'
Een luid geschreeuw wekt me uit mijn slaap. Ik kijk om me heen. Oh ja, de kelder. Mijn oog valt op mijn horloge. Het is precies 12 uur, dat betekend dat ik al een kwartier heb geslapen. Lekker dan, dacht ik eens niets van de maan te merken en gewoon te gaan slapen, maar nee hoor! Bedankt, Charlie! Ik kijk naar mijn grote broer. Zijn ogen zijn verkleurd, zijn gebit is veranderd, zijn nagels zijn langer en er staan allemaal aders in zijn nek. Hij lijkt geflipt! Er worden stoelen stuk op de vloer geslagen, terwijl zijn adem snel en luid door de kelder klinkt.
'Charlie!' Gil ik geschrokken. Ik ren op hem af en pak zijn schouders beet, zodat hij geen kant op kan. Iedereen weet dat ik sterker ben, zelfs wanneer hij op z'n Wolfs is en ik gewoon mens.
'Char, kijk me aan.' Zeg ik, wanneer hij elke keer wegkijkt. 'Rustig ademhalen.'
Hij doet wat ik zeg en al snel verdwijnen zijn aders verdwijnen. Langzaam gaat hij op de grond zitten.
'Sorry.' Fluistert hij, diep zuchtend.
Ik kijk om me heen. Waar is een beetje maanlicht?
'Aha!' Ik loop op het raam af en duw het gordijn er tegen aan. Mam plakt er gauw ducktape over heen en het beetje maanlicht verdwijnt.
Ik ga weer liggen waar ik lag en sluit langzaam mijn ogen met het idee dat alles oké is.~*~
'Elza, het is tijd om op te staan.'
Ik kijk om me heen. Oh ja, de kelder nog steeds. Ik ga rechtop zitten en rek me uit. Heel mijn rug is stijf van de houten bank. Ik loop de trap op naar de begane grond, en dan de trap die naar boven lijd. Ik loop de badkamer binnen en zet de douche aan.
Niets is beter dan de dag starten met een warme straal.~*~
Fris en fruitig loop ik weer naar beneden waar Pap, Mam en zelfs Charlie die normaal erg traag is al aan de eettafel. Ik ga op mijn plek zitten en schenk een beetje melk in een kom. Ik gooi er cornflakes bij en slok het naar binnen. Ik haal mijn mobiel uit de kontzak van mijn broek en kijk of ik nog belangrijke appjes heb.
Niets
~*~
-eerste hoofdstukje! En? Wat vind je er van? Geef me tips en commentaar!x x-
JE LEEST
Weerwolfeffect
WerewolfWeerwolfeffect Ik, Elza Moon, weet al wel goed genoeg hoe ik me als weerwolf moet gedragen. Ruig, wild en ontembaar heeft mijn familie weggestopt en veranderd in fatsoenlijk gedrag dat niet lijd tot doden. Maar er is een specifiek iets wat we niet...