Foto: Jai
AmberIk hoor hoe mijn hakken tikken op de houten vloeren. Ik kijk naar mijn benen, die bedekt zijn met een satijn-rode jurk. Ik strijk er over en de schaduw van mijn hand verschijnt op de vloer.
Morgen is het zover, dan verhuis ik naar Amsterdam, na mijn 17-jarige leven in Limburg.
Ik ga psychologie studeren als ik klaar ben met school. Ik zit in 5-vwo, nog een jaartje dus.Vanavond ga ik voor de laatste keer feesten met mijn vriendinnen; Tamara, Anaïs en Sofie.
Terwijl ik de deurklink omlaag schuif vormt er een glimlach op mijn gezicht, wat hou ik toch van dezeIk duw de deur open en Ik kijk mijn ogen uit als ik zie hoe mijn ouders de kamer hebben versierd met luchtbedden, hapjes, drankjes en veel meer.
Ik loop naar de keuken waar ze samen een glas wijn aan het drinken zijn.
Mama's gelach vult de kamer. Ik geef beide mijn ouders nog een zoen en ze vertellen dat zo zo weg gaan. Ik wens ze veel plezier en plof dan op de bank neer.Ik strijk nogmaals over mijn jurk, ik ben er ontzettend blij mee. Ik heb het van Jeroen gehad voor mijn 17e verjaardag. Jeroen.... meteen vullen mijn ogen zich met tranen. Wat mis ik mijn lieve, broer toch.
Mijn oog valt op een fotolijstje die op het tafeltje staat. Ik pak hem op, een foto van mij en Jeroen, lachend over het strand. Een glimlacht tovert zich op mijn gezicht en ik zet het weg.
Mama en Papa komen de kamer in. 'Doei lieverd!' Ik zwaai ze uit en pak mijn telefoon en speaker.
Ik zing rustig mee met Energie van Ronnie Flex tot de bel gaat.
Ik spring op van de bank en kijk voor het raam. Ik zie dat de 3 meiden gearriveerd zijn en ik gooi de deur open.'Lieverdsss!' Ik geef ze een voor een, een kus op de wang en ze zien er allemaal geweldig uit, allemaal voor mij!
Merveille
Ik staar uit het raam, zie hoe de regen tikt op het raam. Langzaam sluit ik mijn ogen tot ik een tikje op mijn schouder voel. Ik draai mijn hoofd om en kijk in de ogen van mijn moeder die met een kop warme chocolademelk naast me staat. Ik bedankt haar en pak het aan. Met Cassius dronk ik dit ook altijd. Cassius..... meteen schieten de tranen in mijn ogen. Ik veeg ze snel weg, wil er niet meer aan denken. Ik pak een dekentje en vouw het om me heen, het is zo koud buiten!
Terwijl ik mijn laatste slok neem scroll ik door mijn twitter tijdlijn. Ik plaats een selfie en het word meteen meerdere malen geliked. Ik ben ook model bij een van de grootste modellenbureaus in Amsterdam. Ik glimlacht bij de gedachten dat we binnenkort op vakantie gaan naar Indonesië en daar gaan shooten bij de zee.
Ik zet mijn mok in de vaatwasser en loop naar boven, poets mij tanden, trek mijn pyjama aan en ga in bed liggen.
Binnen no-time val ik in slaap want heb een zware week achter de rug.Amber
Ik word wakker gemaakt met een broodje, melk, aardbeien en eet het allemaal op. Als ik gedoucht heb trek ik een witte broek met een blauwe trui aan, smeer een laagje mascara en lipgloss op en knik tevreden in de spiegel. Mijn haar is nog te nat om mee naar buiten te gaan dus ik föhn het goed door.
Vanaf beneden aan hoor ik dat mijn naam geroepen word dus ik leg de föhn weg en kam het nog even sn door. Ik sprint naar beneden, stap in mijn zwarte adidasjes en trek mijn jas aan. Ik loop naar de auto toe en ga zitten. Ik plug mijn oortjes in mijn telefoon en zet mijn favoriete muziek aan. 'Wil je autodrop?' Vraagt mijn moeder en ik pak het aan en bedank haar. Mijn vader start de motor en de verhuiswagens rijden achter ons aan. Amsterdam, here i come!.
Ik krijg een berichtje binnen op mijn telefoon en open het meteen.
Sofie: veel plezier in Amsterdam mop! Was super gisteravond. Zie je snel weer!
Ik kijk met een grote lach naar het scherm, wat een lieverd! Ik prop nog een autodropje in mijn mond en sluit mijn ogen. Ben best moe na vanacht, de meiden gingen pas om 3:00 weg.Merveille
Ik word wakker door het felle zonlicht dat door mijn gordijnen schemert en ik loop naar de badkamer om een slok water te nemen. Zondag, ugh morgen weer school. Ik schud de gedachten van me af. Vandaag ga ik naar het strand met Jai. We zijn al beste vrienden sinds de eerste klas, zit nu in klas 5 dus al vijf jaar.
Als ik heb gedoucht trek ik mijn witte triangl bikini aan, doe er een wit jurkje over aan en pak een strandtas die ik vervolgens vul met zonnebrand, dat zal wel nodig zijn met 35 graden. Voor de rest pak ik nog een handdoek, een borstel en wat eten. Ik kijk op de klok 12:30. Om 13:00 komt Jai me ophalen en rijden we op zijn scooter naar het strand. Ik pak een appel, snijdt het in stukjes en strooi er wat kaneel overheen, mijn favoriete ontbijt! Ik ga aan het keukeneiland zitten en geniet van mijn appel. Mijn moeder loopt de trap af. 'Goedemorgen mam!' 'Goedemorgen lieverd, lekker geslapen?' Ik knik enkel en check mijn instagram. Ik lach als ik zie dat ik ben getagd in een oude foto van mij en Jai
. Ik like hem snel en vergrendel mijn Iphone. Mijn hoofd draait zich naar het raam als de bel gaat en ik zwaai enthousiast naar Jai. Ik zet mijn bord in de vaat en loop snel naar de deur. 'Doei mam!' 'Veel plezier' hoor ik haar nog zeggen en dan sluit ik de deur. 'Heeee mervie!' Ik zucht als ik die naam hoor en geef hem een speelse tik tegen zijn schouder. 'Lets goooo!' Ik ga bij jai achterop zitten en voel hoe de wind door mijn haar waait. Wat hou ik toch van de zomerVote, comment?
JE LEEST
When I Saw Him - B brave fanfiction
FanfictionDit verhaal gaat over Amber en Merveille. Amber woont in Limburg maar verhuisd al snel naar Amsterdam, het leek haar ouders beter voor haar studie en voor het vergeten van amber haar overleden broer. Merveille daar in tegen woont al sinds haar geboo...