2

12 0 0
                                    

Foto: Dioni (BAEEE😍)
Merveille

Lachend parkeert Jai zijn scooter op het strand en haalt onze spullen uit zijn kofferbak.
'Wie als eerste beneden is' zegt jai en ik begin gelijk te rennen. Ik kijk achterom en zie dat jai me bijna inhaalt dus ik begin harder te rennen tot hij tegen me aanbotst we lachend over het strand rollen. Hij gaat staan en rijkt zijn hand naar me uit. Lachend pak ik hem aan en veeg het zand van me af. We zoeken naar een warm plekje, zonder wind en we besluiten onze handdoeken tegen de duinen aan te leggen.
Ik zet mijn zonnebril af en trek mijn jurkje uit. Als ik jai zie kijken wend ik snel mijn blik af en lach naar hem 'sukkel' lach ik hem toe.
Ik smeer zonnebrand op en jai doet hetzelfde. 'Ik ga zonnen' jai knikt. 'Ik ga naar de zee' zegt hij terwijl hij opstaat. Ik zwaai naar hem en geniet van het heerlijke weer, wat hou ik toch van de zomer. Ik ga recht op zitten en als ik in de verte kijk zie ik Jai samen met een meisje water spetteren naar elkaar. Een steek van jaloezie gaat door me heen. Nee Merveille, jai is je beste vriend waarom jou je jaloers zijn? Ik schud de gedachten van me af en loop ook richting jai in het water. 'Hé jai!' Roep ik vrolijk en zijn gezicht betrekt als hij mij ziet. 'Hoi! Ik ben Bella! Ik zat vroeger bij Jai in de klas'. Vertelt het meisje spontaan. Ze is heel mooi zon-gebruind, heeft dezelfde triangl bikini als ik aan maar dan roze. Ik glimlach naar haar. 'Ik ben Merveille, jai zijn beste vriendin. leuk je te ontmoeten.'
Ik doe maar aardig tegen haar, ze lijkt me ook best aardig alleen waarom zou jai zo afstandelijk doen?

Ik spring in het water en ik voel hoe mijn haren nat worden, heerlijk na die warme zon. Als ik terug loop naar mijn handdoek komt Jai naast me lopen.
Er is een awkward stilte tot we bij de handdoek aankomen. 'Hoelaat wil je terug?' Vraagt jai me. 'Rond 6 uur, dan is het nog licht' 'prima' antwoord jai.

'Mis je Cassius eigenlijk wel eens?' Vraagt jai me. Ik kijk hem vreemd aan maar besluit toch maar te antwoorden.
'Af en toe'. ik voel hoe er langzaam een traan over mijn wang rolt.
'O jeetje, sorry' en hij veegt met zijn duim de traan weg, als ik opkijk zie ik dat hij heel dichtbij is en zijn lippen komen dichterbij. Ik draai snel mijn hoofd weg als vervolg dat zijn zachte lippen op mijn wang komen. 'J...jai?' Vraag ik hem langzaam. ' sorry, het had niet mogen gebeuren' hij slaat langzaam zijn ogen neer.
'Jai, wie is dat meisje van net in de zee? Vraag ik hem.
En verschijnt er een glimlach op zijn gezicht. 'Ze was mijn eerste vriendinnetje' 'en dan betrekt zijn gezicht weer. 'Ze ging vreemd maar ik dacht dat ze me niet zag zitten, later kwam ik er achter dat ze ertoe werd gedwongen van haar broer en zijn vrienden. heb d'r eigenlijk nooit meer gezien na die tijd dus het was wel even leuk dat ik haar tegenkwam'
'Voel je nog wat voor haar?' Vraag ik hem.
'Af en toe...' geeft hij eerlijk toe 'maar ik voel meer voor een ander meisje'

Dioni

Ik sta voor het raam in de keuken, die uitzicht heeft op de straat. Langzaam smeer ik mijn broodje kaas. Ik zie uit de verte een zwarte BMW aanrijden met daar achter aan een grote vrachtwagen. Toe maar, Toe maar. Dan schiet het me ineens te binnen, de nieuwe buren! Ik steek mijn hoofd iets verder om de hoek zodat ik kan zien wie er uitstappen. Een vrouw rond de 49. Een man rond de 50 en hij houd de deur open voor iemand. Er komt een lang meisje met donkerblond haar en bruine ogen de deur uitstappen. Mijn ogen volgen haar bewegingen. Snel pak ik mijn telefoon en maak er een foto van en stuur hem naar Kaj.
'Bro, kijk wat naast me komt wonen'
Gelijk krijg ik een reactie terug.
'Ik zou mezelf voorstellen man'
Ik lach en schud naar mijn beeldscherm. Ik stop mijn telefoon in m'n broekzak en eet mijn broodje kaas op. Als ik dat gedaan heb en net de trap op wil lopen komt mijn moeder naar me toe. 'Dioni, zou jij Dennie uit willen laten?' Ik knik naar d'r, doe Dennie zijn riem om en geef hem een aai over zijn bol. Ik trek mijn jas en Zwarte Timberlands aan en sla de deur dicht. Ik loop een rondje om de huizen heen en als ik terug kom zie ik het nieuwe buurmeisje met een puppy spelen. Ik loop er zenuwachtig op af en Dennie begint gelijk met haar hond te spelen.
Als ze Dennie ziet kijkt ze op en gaat ze staan. Ze kijkt me met een lieve lach aan.
'Hoi, ik ben Dioni. Ik woon hiernaast' begin ik voorzichtig. Ik rijk mijn hand naar haar uit en ze schud hem. 'Ik ben Amber, ik ben net hierheen verhuisd uit Limburg. Wat is het prachtig hier.' Ze kijkt haar ogen uit. 'Amber, kom is' hoor ik uit de verte. Ze zegt me gedag en ik doe hetzelfde. 'Misschien kom ik je nog eens tegen'
Terwijl ik wegbloop kan ik mezelf wel slaan voor deze opmerking, ze woont naast me. TUURLIJK kom ik d'r nog eens tegen.

Jai

Ik en Merveille stappen op mijn scooter, ze sluit haar armen om mijn middel en ze legt haar hoofd op mijn rug. 'Patat halen?' Stel ik voor en ze roept iets wat op een ja lijkt. De wind blaast door mijn haren en ik geniet van de frisse lucht. In de verte zie ik een grote M. Dat MOET maccie betekenen.
Ik sla linksaf en rijd rechtdoor naar de mac. 'Jai ik heb het koud' bibbert ze als ik mijn scooter parkeer bij de mac. ' ik had er al op gerekend' zeg ik terwijl ik een lichtblauwe hoodie uit mijn tas pak. Ik kijk naar hoe ze hem aantrekt, wat is ze mooi.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 03, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

When I Saw Him - B brave fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu