Bana ne oldu? Gözlerim yavaş yavaş aralanıyordu. Göz kapaklarımın ağrısına gözlerimi geri kapattım ve bir ses duyuluyordu.Doğal olarak gözlerimi kocaman açtım. Lucas inliyordu. Hemen ayağa kalktım ve Lucas bana seslendi." Avaa! "Kendimi bir an kafayı yedim zannettim ama bu gerçekti.Garip olan şu ki Lucas yoktu. Hemen ona seslendim "Lucass" ve biraz ilerledim. Onu sonunda görmüştüm. Spor ayakkabısı çıkmış beyaz çorapları kahverengiye dönmek üzereydi. Bacağına baktığımda bir kayanın altındaydı. Kot pantalonu yırtılmıştı ve burnuma kan kokusu geliyordu. Hemen Lucas'ın yanına koştum ve bacağını kayadan kurtarmaya çalışmıştım ama kaya yerinden oynamıyordu. Lucas "Ava neredeyiz biz? En son piramidin önünde fotoğraf çekiniyorduk ve şimdi bu lanet olasıca yerdeyiz." Kafam çok karışıktı ve korkudan Lucas'a cevap veremedim. Kayayı zorla iki cm ittirdiğlim an Lucas dişini sıkıp içinden küfürler savurduğunu duydum. "Dayan kankam seni bu kayadan kurtarıcam ve bu lanet yerden gideceğiz." Lucasın bunun çabuk olmasını umduğu o kadar belli oluyordu ki. Kayayı ittirmekten terlemiştim ve Lucas'a baktığımda benden beter halde olduğunu gördüm. Bir anda önümüzdeki boş alanda kıpırdanmalar olmaya başladı. Lucas "Deprem" diye bağırdı. Hayır, bu bir deprem değildi önümüzdeki alanın içinden dikdörtgen şeklinde bir yazıt çıkmıştı. Yazıta korkarak yaklasacaktım ki Lucas beni tuttu. "Dikkatli ol dostum buda ne böyle bir tuzak olabilir."Lucas benim için endişelenmişti."Merak etme dostum sadece bakacağım." dedim. Yazıta yaklaştığımdaüzerinde bir firavun simgesi olduğunu gördüm ve elimle kayanın üstünü süpüdüm. Kayaya kazınmış bazı yazılar gördüm ve bunların ne anlama geldiğini biliyordum. Çünkü okulda tarihten önemli vir sınavımız vardı ve Mısır yazısının işaretlerini ezberlememizi söylemişti.Tüm hafta sonumu ona vermiştim ve emeğimin karşılığını almıştım ve sınavı geçmiştim. Arkamdan Lucas'ın inlemeleri geliyordu ve hemen kendimi toparlamıştım Kayaya iyice odaklanınca yazıyı anlayabildiğim kadarıyka sesli bir şekilde okumaya başladım. " Keops'un içindesiniz ve kurtulmanın tek bir yolu var. Dört tane yazıtlı firavun tabutlarının şifresini çözebilirseniz anında serbest kalabilirsiniz ama eğer bu başaramazsanız ebedi buradasınız..."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Piramit
FantasyAva on yedi yaşında olan bir kızdı. Okulun düzenlediği Mısır gezisinde arkadaşı Lucas ile Keops piramitinin dibinde bir fotoğraf çektirmek istemişlerdi. Diğerlerinden oldukça uzakta ilan Ava ve Lucas bir anlığına açılan bir boyut ile Keops piramitin...