Ahli Twice Cuba Mengejutkan Mina Yg Sedang Tidur Dengan Nyenyaknya..
"Hey Mina! Cepatlah Bangun.. Dah Pukul 7 Dah ni..nnti Lambat Nk Pergi Sekolah"
Sana Cuba Mengejutkan Mina. Mina Mula Menyahut Dengan Suara Yg Perlahan
"Nae,arrasso"
Mina Bangun Dalam Keadaan Mamai menuju Ke Bilik Air
/////////Skip/////////
30 Minit Selepas itu,Mina Tiba Di Sekolahnya.. Dia Berlari lari Anak Menuju Ke Kelasnya.. Seperti Biasa, bila dia Tiba dia sekolah,pasti ada yg Ingin Meminta autografnya.. Tetapi Hari ini Dia Cuba Untuk Melarikan Diri Daripada Org Ramai..
Tiba di Kelasnya, Dia Duduk Di Tempat Duduknya..
"Mina, Kamu Datang Lambat Lagi Harini😐"
Cikgu Subjek Matematik mula Membebel
"Saya Minta Maaf cikgu, Saya Bangun Lewat Lagi Harini"
Mina Menjawab
"Lain Kali Jangan ulangi Lagi.."
Mina Mengangguk Tanda Mengerti.
"Okey Murid² Hari ni Kita Ada Pelajar Baru" pelajar Baru Itu Mula Memasuki Kelas.. Semua Pelajar Perempuan Sibuk Berbisik²
"Hai Nama Saya Jungkook, saya Berasal Dari Korea Tapi Saya Dah Lama Menetap Di Paris.. Please take care of me😊"
Semua Murid Perempuan Terpegun Dengan Ketampanan Jungkook.. Mina juga apa kurangnya.
"Okey Jungkook,Kamu boleh duduk di sebelah Mina"
Jungkook Mula Berjalan Ke arah Meja Yg Bersebelahan Dengan Mina..
"Anyeonghaseyo,Jungkook imnida"
Mina Mula Blushing"Nae, Mina Imnida"
Jungkook Mula perasan akan muka mina yg sedang merah padam
"Gwenchanayo?" Mina Tersedar dari
lamunannya..
"Ahh, i'm okay"
////////skip////////
Loceng Waktu Rehat Berbunyi.. Rehat adalah waktu yg paling Mina suka. Mina Bergegas keluar untuk ke kantin,pada masa yg sama dia merasakan tangannya dia tahan seseorang..orang itu ialah jungkook!
"Aku baru lagi kat sini,boleh tak aku rehat dengan kau?"
Mina mula menganggukkan kepalanya.. Mereka berjalan menuju ke kantin. Dalam perjalanan menuju ke kantin, org ramai mula mendekatinya untuk meminta autograf.. Mina hanya melayan kerenah mereka.
Jungkook yg berdiri di sebelahnya mula merasa pelik akan situasi yg dia nampak sekarang.
"Boleh tak awak semua hormat saya? Saya manusia, saya juga perlukan Rehat. Boleh tak?"
Kata Mina Yg Sudah Kelaparan. Mina Bergegas Ke kantin untuk mengambil makanan.. Mereka duduk di meja yg bersebelahan dengan tingkap.
"Wow famous betul kau"
"kau tak kenal aku ke"
Jungkook Mula menggelengkan kepalanya
"haishh.. Aku kpop idol,mmglah semua org kenal aku"
Jungkook mula ternganga "jjinja?!"
"Jgn nk ternganga sgt"
"sorry, aku tak tahu sbb aku jarang tngok fon..keje study je"
ini Baru Hari Pertama Mina Mengenal Jungkook tetapi kemesraan mereka seperti org yg sudah belasan tahun mengenali satu sama lain..
"So,aku dh ada kawan baru"
"ingatkan kau tak nak jadi kawan aku"
Jungkook mula Menjawab
"Aku tak de kawan,semua perempuan jeles dgn aku and tak nk kawan dengan aku kalau ada pon, diorang cuma nk popularity. Bukan ikhlas pon"
jungkook mula tersenyum
"sokay,aku kan ada.. Nnti kita boleh pergi shopping,makan, study sama²"
"Shopping? Mana nk dapat duit?"
Jungkook mula tergelak dgn pertanyaan Mina"Duit aku lah..nnti aku Mintak lah kat abang aku"
"Kenapa nk mintak kat abang kau pulak, "
Jungkook mula mengeluh
"Haishh, kalau aku mintak kat appa aku, mmg tak lah dia nk bagi sbb dia kata aku pemalas sbb tu dia tak nk bagi. Kalau kat omma aku lagilah.. Asyik² pergi oversea"
"Ouh"
Jimin P.OV
"Penatnya harini"
harini aku pulang ke rumah pada pukul 9 malam... Aku nampak Jungkook dan appa sedang makan malam di ruang makan.. Selepas aku mandi,aku turut serta makan bersama mereka..
"Kookie,Macam mana sekolah baru,okey tak?"
Appa bertanya pada Jungkook tentang sekolah barunya..kalau nk tunggu aku yg bertanya,sampai tahun depan pon aku tak akan bertanya..aku memang susah nk ckp dengan adik aku sendiri..selalu dia yg akan tegur aku tetapi aku selalu mengendahkan dia
"Okey je.. Appa tahu tak, Kookie dapat kawan dengan kpop idol"
"kpop idol? Yeoja or namja?"
"Yeoja.. Kesian dia appa,dia tak der kawan, semua perempuan jeles dgn dia sebab dia famous, so kookie lah yg jdi kawan dia.."
Appa mula ingin bertanya sesuatu kepada dia
"dia itu anak org berada atau apa?""Dia anak org biasa² je appa..appa ni, taraf tu tk penting lah"
aku mula bercakap dlm hati 'betul tu'
"appa tanya je.."
End P.O.V
2 Minggu Berlalu
jimin bangun dgn awal dan bersiap² untuk ke tempat kerjanya.. Begitu juga dgn jungkook yg bersemangat untuk ke sekolahnya..
"Jungkook harini driver kamu ada hal, jadi harini kamu pergi dengan hyung kamu okey?"
Kata mr park kepada anak bongsunya itu
"Kenapa pulak appa.. Kalau macam tu,tak boleh ke kalau kookie bawak kereta sendiri"
jungkook mula membalas.
"Tak boleh. Kamu tak boleh bawa kereta ke sekolah.. Faham?!"
Jungkook akur dengan perintah mr park..
"Baiklah appa.."
Jungkook berjalan menuju ke kereta jimin ..
"Hyung,hari ni kookie pergi sekolah dgn hyung tau" jimin hanya membuat muka yg tiada perasaan lalu mengangguk..
_BERSAMBUNG_
Sorry klau tak best..kene tunggu sampai habis😝
YOU ARE READING
Fall In You💘 P.J.M (COMPLETED)
RomancePark Jimin, Seorang yg susah jatuh cinta atau lebih dikenali sebagai si dingin. Jimin adalah Seorang Doktor termuda di korea Dan Juga seorang CEO Di Syarikat Ayahnya.. Dia Baru Berumur 23 Tahun, Tetapi sudah menjadi doktor dan memikul tanggungjawab...