Lari

29 2 0
                                    

Aku menarik nikotin berjenama Marlboro light dalam dan jauh ke dasar paru-paru aq..jelik..aku dah bosan.Tika alam tentang aq..aq hanya sorang.Tiba-tiba phone berdering.Aku melihat nama yng tertera.dalam dunia ni hanya satu nama yang aku akan jawab panggilan.
"Hello..."
"Hei arm.."
"Look,you know me better right?please just tell me the point.."
"Arm chill aq just nak tanya sampai bila kau nak lari?"
"Sampai aku rasa bebas dari balasan ni"
"Balasan yang kau cakap tu tak wujud Arm ..please come home everyone was worried about you"
"Yin stop,you know I won't .Untuk sejuta tahun pun rasa tu tak beralih aku tak boleh nak tentang.Aku perlu waktu yang menemani aku biar rasa tu lupus"
"Sampai bila arm?"
"Aku akan email kau so bye"
"Wait am let me...."
Aq tutup segala komunikasi aq ketika itu.aku ingin kesepian,biar hukum kembali berjalan. Aku keluar dri hotel bajet yang satu satu nya aku mampu duduk aku dongak ke langit malam yang pekat sepi tanpa bintang.aku memakai hoodie dickies aku ,sebatang rokok dinyalakan skateboard dicapai,arah dicari.

Aku sampai kt mapley aku order teh tarik.aq nampak sekelompok budak sekolah yang gian hisap satu natang yang bergelar vape.Aq tersenyum lihat rokok da ditelan zaman.Tiba-tiba bahu aq ditepuk.Bila ditoleh aq nmpak seorang lelaki berbaju sleeveless dan seluar bermuda.Yang lebih misteri aq tak kenal mamat ni.
"Sorang bro?"
Aq hanya mengangguk,sambil teringat lirik malique dlm mantera beradu yang berbunyi 'muka cantik soalan bodoh yang ditanya,lagi melodinya lebih hina dari zina.'aku nmpak cam berdua atau lebih ke?.
"Boleh aku join?"
"Duduk la aq bukan owner mamak ni?"
Mamat tu senyum sambil winston dinyalakan.
"Kau memang hari-hari lepak seorang ke?"
Soalan yang ni aku tak dapat tafsir sama ada genius atau tak.
"Yup,aq selesa sorang"
Seketika aku menelan asap dan sambung.
"Kalau aku suka berkawan aku dah cakap dengan kau ataupun mamak yang acah hafal order and setengah saat tanya balik apa aku order"
"Man to bored,kau tak rasa sunyi or something?"
"Aku dah biasa,tapi yang luar biasa apa yang stranger macam kau nak dari aku?"
"Sorry tak introduced my self.nama aku Kamal dan apa yang aku nak dari kau ialah tolong kau cari jawapan?"
"Wait? Aku kenal kau pun tidak..tetiba kau cakap camtu..get off from my face "
"Sebab tu aku nak kenal,lagipun maybe aku boleh tolong kau"
Aq memang emotionless without any respond aku gerak ke counter mapley bayar and prepare nak chaw.
"Wey skaters tunggu"
Aku bakar sebatang Marlboro cuba mengendahkan beliau.
"Kay see you next time"
Anjing betul budak ni.dia pun buat selamba gak.
Sampai bilik aq terpikir ayat budak tu.Apa kebulshitan dia cakap nak Tolong aku .phone aku berdering Aku nmpak nama uyin,aku tak endahkan aku menyumbat earphone ke dalam telinga throne-BRING ME THE HORIZON mula berlegar malam mula gelap and esok aku kena bergerak next location.

Seketul manusiaWhere stories live. Discover now