Nasi Ganja

6 0 0
                                    

Siap mandi memang perut bawa bencana alam kat jasad.Aku memerlukan makanan untuk hentikan kelaparan yang bermaharajalela ini.Untuk itu aku perlukan makanan yang sempurna.
"Wei kamal jom makan nasi ganja."
"Woii agak-agak sikit aku mana main ganja ni"
"Otak kau,nasi ganja ni just nama la bana"
"Oooo"sambil kamal tergelak kagum akan kebodohan diri.
Aku menukar baju bundle band exploids dan seluar pendek .Rambut yang sedikit panjang aku ikat untuk kekemasan.mungkin da sampai masa aku potong sikit .Dah la semak dengan dunia  tambah semak dengan rambut mental aku kang.

"Kau ada waze tak?" Aku bertanya kamal sambil Marlboro nan sebatang aku bakar .
"Ada je"
"Kau type la nasi ganja dan ayuh kita bergerak segera. Sudah sampai perut ini di isi adunan sempurna dan kuah kari legit"

"Wei arm kau bersajak ke?"
Aku menepuk kepala akmal.
"Otak kau ..jom la cepat."
Sampai nasi ganja ni seperti biasa ko order kena lebat la sedikit,sepinggan tak akan mencukupi.
"Nasi kuah campur ayam goreng dengan sotong goreng.kasi empat pinggan nasi"

"Wei arm apak banyak nya kau makan?"
"Ni nasi tambah la aku dengan kau sekali"
"Wei aku taknak doe"
"Sekati kau la"
Aku menyuruh mamak tu buat tiga je .kang tak habis rugi.aku okay je jangan mamat ni mintak aku punya dah la.Aku dan kamal pun memula sesi memenuh tenaga akibat penggunaan tenaga taktala mandi tadi.sedang aku baru nak makan nasi kedua.

"Arm..Aku nak lagi doe"
Aku dah agak malaun ni bukan boleh percaya.Sekarang orang beratur da panjang.Aku rasa nak smackdown budak ni.Memang perangai majusi betul.l

"Aku dah pesan dah tadi leknet.kau nak jugak tunjuk ketegaq kau.Ini aku penampar sat gi apa pun takdak"

"Mana la aku tau "

"Sebab aku tau la aku cakap dasar firaun keparat"

Dan kesudahanya aku chaw dam biar je mamat ni lapar,Aku nak jumpa seseorang ya seseorang .

Seketul manusiaWhere stories live. Discover now