Bir roman veya hikaye neden yazılır?

7 1 1
                                    

Her bir kitabın yazılma sebebi vardır.
Edebiyyat için 2 sebeb vardır:
1) ya zevk için
2) ya halk için
Wattpaddeki kitle kesinlikle 1 ci yani zevk için, vakit geçirmek için yazıyor. Ve büyük kısmının edebiyyat hakkında bilgisi yoktur.
Mesela: yazdığı roman hangı akıma uyuyo modernistmi, realistmi. Kitabın okuyucuya vereceği ana fikir ne ve saire . Ama böylede yazmak olmazki... Bir roman yazacak insan önce çok sayda kitap okumalı. Hem günümüz edebiyyatını, hem de klasikleri. Okumalı ki, aynı konuları tekrar etmesin, nasıl yazılmalı olduğunu öğrensin.
Wattpadda öyle bir hikaye yokki baş kahramanları genç kız ve erkek olmasın. Çok az , hatta neredeyse yok denilecek sayda kitapda kız ve erkek biraz da yaşlı.
Yoksa ya okuldalar, ya universite , yada 25-26 yaşda ... Erkeyin kötü olmadığı birkaç hikaye var. ( klişelerle ilgili çok sayda kitap var. Neredeyse hepsini okudum ama hiçbiri derinden eleştirmiyo) Bu böyle olmak zorunda değil. Baş rolün genç olmadığı romanlar da yazıla bilir. Birkaç örnek vereyim : Servantes " Don kixot" ,  Hemingway " Yaşlı adam ve deniz" (Nobel ödülü aldı) ve daha onlarca artıra bilirim bu listeyi. Bu eserler de dünyaca tanındı. Yahu artık wattpad öyle bir noktaya geldiki neredeyse diyaloglar, betimlemeler bile aynı. Birçok karakterin ne yapacağını tahmin ede biliyorsun.
Daha önemli bir konuya dokunucam şimdi.
Mesela diyelimki baş röl erkeyimiz kötü( ki 99% kötü) Kitabın sonlarına doğru onu kötü yapan nedenler ortaya çıkıyo. Okuyorsun, öyle saçma bişey çıkıyoki. Saçma sapan sebebler koyuyo sevgili yazarcık ve kendince bombayı batlatdığını düşünüyor. Okuyucularsa buna dikkat bile etmiyo. Çoğu karakterin kötü olmak için sağlam bir sebebi yok kardeşim.
İlk bölüm olduğundan kısa tutdum. İçim dolu okuyan olmasa bile devam edicem.
Bunlar benim fikrim.  Lütfen saygı duyun. Siz aksini düşünüyorsanız o da sizin fikriniz. Saygı duyarım. Ve bu eleştirileri bir edebiyyat öğrencisi olarak yapıyorum
Umarım yazarlar daha bilgili bir şekilde yazarlar

Wattpad halkınaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin