Kapitel 4 - Det nybakta brödet

510 42 9
                                    

När jag började skriva det här kapitlet så hade jag 100 reads och jag har inte hunnit uppdatera sedan dess. Men nu har jag i skrivandes stund 400+ reads vilket jag verkligen vill tacka för!

_____________________________________________________________________________

6 veckor senare

Jag kan inte förstå allt detta, för endast 3 veckor sedan så fick jag veta att jag var en varulv och att jag behövde träna för att kunna skifta till en varg när jag vill. Och tja, här är jag 3 veckor senare. Than säger att idag så är det dagen jag kan skifta till en fullvarg! Jag kan verkligen inte fatta att det kommer att hända idag! Det är så spännande, hmm jag undrar vilken färg jag kommer bli? Min lillasyster som också har behövt träna upp sig kommer också skifta idag. Jag drog mig upp ur sängen och gick ner för trappan och jag kunde känna doften av nybakt bröd.

- Wow det  doftar helt otroligt, har ni bakat bröd? frågade jag mina föräldrar chockat

- Ja, eftersom det är en stor dag för er så tänkte vi att ni behövde lite extra energi. svarade dom

Trots att mina föräldrar hade ljugit för mig i hela mitt liv så hade jag kommit över det. Det enda dom velade var att jag skulle vara säker och leva ett vanligt liv, vilket nog var det bästa alternativet.

- Vet ni vilken tid Than kommer idag? frågade jag dom

- Than kommer inte till oss, vi ska till han... svarade dom med en lugn röst

- Till han, öh vart bor han då? frågade jag osäkert

- Han och resten av vår flock befinner sig 12 mil bort i flockhuset, svarade dom

- Jaha har vi ett flockhus... Aja, när åker vi? frågade jag tvekandes 

- Vi åker om en timme så packa ihop dina grejer och säg till din syster! sa dom

Jag sprang upp för trappen och bankade på min systers dörr och berättade planerna för henne. Sedan så gick jag in på mitt rum och packade ihop kläder och andra saker.

40 minuter senare

- Kom ner för nu åker vi! ropade min mamma högt och tydligt

Jag satte mig i bilen och pluggade in mina hörlurare, jag blundade till lite och kort där efter så sov jag tungt.

- VAKNA! skrek min syster och ruskade hårt om mig

Jag klev ut ur bilen och beundrade flockhuset. 

- Heeeej, hörde jag en enormt irriterande röst säga

- Graaacie! Hej hur är läääääget? svarade min pappa

Jag kunde inte låta bli att skratta över hur löjligt det låt. Den irriterande rösten som tydligen hette Gracie gick fram till mig.

- Hejsan, du måste vara Keya? Mitt namn är Gracie, jag är Thans mate. sa Gracie

- Kayhla, rättade jag henne

- Oj hehe... svarade hon

Någon försökte kontakta mig via tankelänken. Som jag faktiskt nyligen hade lärt mig hur jag skulle hantera.

*Möt mig på den stora gräsplan nu för träning*

 Jag antog att det var Than så jag började gå i en rask takt dit, han hatade när jag var sen. När jag kom dit så var redan min syster där, såklart... Hon skulle jämnt visa sig så duktig.

- Nu är det dags för er att skifta till en fullvarg bara fokusera er... sa Than

Jag koncentrerade mig till 100 %. Det var då det hände... Äntligen! Äntligen så skiftade jag till en fullvarg. Inte för att låta egoistisk men... Min fullvarg var perfekt! Pärlvit päls och jag var lagom stor.

Det här var ögonblicket jag alltid hade drömt om...

Luften fylldes av en ljuvlig doft det doftade...

Åh nej.

När månen kalladeWhere stories live. Discover now