Bae Joo Hyun. Aku tak pernah bersemuka dengan dia. Tapi, dialah punca hubungan aku dengan bekas suami aku berantakkan. Bukan hanya dia, ramai juga yang nakkan hubungan VRene itu berlaku.
Sudah acap kali juga aku bincang dengan bekas suami aku tentang Joo hyun tapi... Dia pasti akan marah aku. Aku tak faham. Kalau dia cintakan joo hyun kahwin sahajalah dengan dia dan ceraikan aku.
Memang tahun pertama semua nampak indah. Tapi disetiap yang manis pasti ada kepahitan. Memang aku sayang akan dia. Tapi aku harus berkorban demi kebahagiaan dia. Aku nak dia bahagia. Walaupun aku terluka.
Tiupan angin lembut disekitar Sungai Han itu sedikit sebanyak menenangkan jiwa aku yang kacau ini. Kelihatan beberapa orang berbasikal,berlari dan tak lupa juga pasangan yang bahagia sedang berpegangan tangan menyusuri laluan pejalan kaki itu.
Pakk..
Aduh! Siallah tak nampak aku ke. Aku bangun dan kutip barang aku. Terus tinggalkan namja tah siapa-siapa yang langgar aku tadi. Biarlah dia nak berdiri macam patung ke apa dekat situ.
.......
Aku terkedu. Hyunrim. Nama itu hanya mampu meniti di sudut hati aku. Dia berlalu pergi dengan muka bengang. Ya memang lumrah,dia tak akan sembur orang depan depan. Simpan dalam hati lepas itu blah tinggalkan aku macam ni hah. Ey!
Aku lemah berjalan pergi kearah sahabat sehidup semati."taeeeeee mana kau pergi hah" jimin mula bercekak pinggang dengan muka "garang" dia. "Jimin takyahlah, tak nampak menakutkan langsung,belakang kau yang tengah duduk pandang aku tu lagi seram."
Aku maksudkan yoongi yang sedang memandang aku. Aku tahu dia marah sebab lambat. Kalau ada yang perasan memang masak Kitaorang.
Aku masuk dalam kereta dengan diam membisu. Aku tahu diorang akan perasan dengan perubahan aku. Tapi lantaklah aku tak kisah. Asalkan aku tahu dia sihat. Aku raba poket aku cari ip7 aku, aku tekan thumbprint dan takleh buka. Masa itukah aku tersedar,aku dah tertukar phone.
.......
Aku capai phone aku dan membuka dengan thumbprint. Berjaya. Tapi aku pelik kenapa wallpaper aku dengan taehyung? Sedangkan aku dah tukar? Aku pergi ke message dan perasan aku takde nombor nombor yang ada dekat situ.
Bila masa pula aku terambil phone dia? Aku try ingat balik dan aku baru sedar. Maknanya namja yang aku langgar tadi adalah taehyung.
Dia tak tukar lagi double thumbprint yang membenarkan aku dengan tae membuka phone itu. Aku buka gallery.
Sedikit demi sedikit,airmata aku mengalir. Dia masih simpan dengan rapi. Malahan dengan folder yang tersendiri.
....
Anneyong exam ka? Agagagagag padan muka *evil laugh mcm jungkook* gurau jerps, hangpa buat apa kat wattpad chek ni gi study dulu,lps cuti nk baca bca okay agagagag,yang buat kerja sej tu hah minggu ni last ni jgn duk tangguh lagi ai lempang yalls kang, apa aku mengarut ni dah la ok bye
Vote✔
Comment✔
YOU ARE READING
[C] KERINDUAN | BTS | TAEHYUNG
FanficTaehyung yang hidup dalam.kesepian selepas perpisahan dengan hyunrim ecewah, MY WORK JANGAN COPY LA DEYH VRENE SHIPPERS KALAU NAK BACA JANGAN KECAM OK BYE