RodaynaIk loop snel naar rustig naar boven. Het is 17:00, je zou denken dat het vroeg is maar nee. Me moeder wilt dat ik 16:00 thuis ben. Op maandag heb ik altijd 1 uur bijles Frans die ik zelf moet betalen. Toen ik dat zei tegen me moeder schopte en sloeg me omdat ze niet wil dat ik dan nog bij iemand ben, helaas heb ik al voor een hele jaar betaald en kan het moeilijk. Ik liep stiekem naar boven tot ik me moeder hoorde. " Rodayna eh dombo waar ben jij, het is geen tijd voor verstoppertje ". Ik ging snel me schoonmaak kleren pakken ( Marokkaanse jurk ) en me laken verschonen als of ik al lang bezig ben. '' Waar was jij , ik heb tegen jou gezegd 16:00 ben je thuis". Toen ik naar huis liep bedacht ik al wat ik ging zeggen, ik had met me vader geregeld dat mijn vader en moeder 2 uurtjes naar de stad gingen. '' Yemma ik was hier 16:00 maar niemand was thuis. ''. " Yallah maak alles schoon. ik ga met je vader naar stad, voor jou kom ik naar huis. Jij hebt mij dag al verpest. " Ze gaf me een klap op me achterhoofd. ik wordt altijd al slecht behandeld door mijn moeder. Mijn broers ( Amir en Rachid ) gingen 00:00 weg en kwamen 12:00 in de ochtend thuis, enige die het erg vond is mijn vader, elke x wanneer ze thuis kwamen stonken ze naar wiet. Mijn vader mocht hun niet slaan van me moeder omdat ze ziels veel van hun houd. En dan nog me 2 sletterige zussen, zij komen misschien wel vroeg naar huis maar gaan gewoon stiekem rond 01:00 naar vieze jongens toe. Ze dragen korte kleren en stelen merk kleren van mij. Mijn moeder is misschien aardig tegen ze maar als het over kleren gaat betaalt ze voor niemand. Als ik aan het schoonmaken ben hoor ik de deur open gaan. Ik zie me broer Amir, hij was nog de enigste die me lief behandelde als niemand er was. "ewa Rodayna waar is iedereen". Toen hij ging praten kwam hij naam toe en gaf me een knuffel. "Mama en papa zijn naar stad toe en ja onze zussen zijn altijd rond deze tijd weg ''. Achter hem was een jongen die ik wel eerder heb gezien maar weet niet waar van. " Rodayna ik ga weg met Redouan als papa wat vraag zeg dan dat ik niet kom eten". Ohjaa Redouane, Toen ik 10 was riep me beste vriendin Romaissa haar broer Redouan. Ik wou graag weten hoe het met haar was, ik heb haar Sinds de basis school niet meer gesproken. " Wacht wacht, ik heb 1 vraagje aan Redouan. '' Hij keek me lief aan met zijn groene ogen. '' Hoe gaat het met je zusje Romaissa ''. Hij keek me scheef aan. ik weet niet waarom maar het was echt cute. '' En hoe ken jij mijn zusje Romaissa? '' '' ik ken haar van de basisschool ze was me beste vriendin ''. Hij keek me weer scheef aan maar nu met een glimlachje. '' Ohw jij bent de bekende Rodayna ahahaha, Romaissa wou altijd dat ik verliefd op je werd ahahaha, maar ja het gaat goed met haar, ik zal de groetjes doen. '' Voor dat ik wat kon antwoordde was hij al weg. Net toen hij weg was kwam Oumaira naar binnen. '' Ohw dammnn zeg hahaha. Hij wordt wel mijn man. ". Ik keek Oumaira raar aan, maar stopte gauw toen ze me de "ik ga je slaan als je niet weg kijk " blik aan. Mijn zussen zijn trouwens 2ling, ze dragen allebei een kilo make-up en lijken net een clown, niet eens een barbie. '' Rodayna vieze vieze slet. je hebt 2 keuzes. 1. je geeft me je auto sleutels of 2. ik ga je snitchen dat je niet om 16:00 thuis was. " Hoe kon zei dat weten, als of ze spionnen heeft. '' ik geef hem voor 1 voor waarde, Je moet een nieuwe kenzo trui voor mij halen. '' '' ahhaha geen probleem geef maar geld ''. Ik had wel geld voor kleren. Ik werkte wanneer ik voor 16:00 uit was. Ik verdiende 15 euro per uur en werkte 8 uur in een week. Ik hoorde de bel gaan en wou hem open doen, maar Oumaira duuwde mij tegen de muur aan. '' Romaissa wat doe jij hier ik zou naar jou toe gaan, en hoe weet je waar ik woon? Ik heb je 1 x gezien en je weet gelijk waar ik woon". Oumaira kent Romaissa maar hoe kan dat? '' Mijn broer is bevriend met jou broer en hij zei tegen mij dat Rodayna me de groeten deed dus wou ik langs komen. '' Oumaira ging opzij zo dat Romaissa mij kon zien. '' OMGGGGG, Roudayna, hoe lang heb ik je niet gezien. ik heb zo veel te vertellen aan je, die knappe boy die ik leuk vond in groep 8, ik heb hem een week geleden gezien. Hij kwam naar me toe en gingen wat praten. Ik praat nu elke dag met hem. '' Ik was wel blij dat ze me herkende maar Oumaira gaf me een dodelijke blik. '' Omgggg bedoel je Omar. '' Voordat Romaissa wat kon zeggen begon Oumaira te schreeuwen '' HALLLLOOO IK BEN HIER OOK NOG. ROMAISSA ALS JIJ MET HAAR BEVRIEND BEN MAG JE OPROTTEN.'' '' HAHAHHA nou doei Oumaira, denk je ik ga me beste vriendin voor jou weg geven ahahahah. '' Ik was wel blij dat Romaissa dat zei maar was bang dat Oumaira me verrot ging slaan als ze terug kwam. Ik ging nog geen 10 min met Romaissa bij praten voor me Moeder thuis kwam. " Rodayna waar ben jij kom hier kom ''. '' Yemma ik ben hier met Romaissa van de basisschool ''. Mijn moeder doet altijd lief als er iemand op bezoek is. '' OHWW mijn prinsesje hoe gaat het met je? Ik heb jou lang niet gezien. '' Romaissa keek mee raar aan want toen ze prinsesje hoorde dacht ze dat mijn moeder het tegen mij had. '' Gaat goed Hamdoeillah. Hoe gaat het met jouw Karima ?'' Ja mijn moeder heet Karima en me vader Karim. ik dacht daarom altijd dat naam genoten bij elkaar horden. Toen ik koekjes pakte gingen me moeder en Romaissa bij praten. Toen ik Terug kwam vroeg Romaissa een vraag waar ik de antwoord al op wist '' Karima ik heb Rodayna lang niet gezien ik moet nog veel tegen haar zeggen , kan Rodayna deze week bij mij slapen. '' '' Ja tuurlijk schat Rodayna ga je kleren pakken je gaat bij Romaissa deze week slapen " Zo te zien wist ik de antwoord niet. Mijn moeder zou me nooit weg laten wie moest dan koken en opruimen. '' Kom Rodayna ik ga je helpen kunnen we sneller naar mijn huis toe " "Romaissa op welke school zit je eigenlijk ". " Ik zat eerst op Hoge school Rotterdam maar is beetje ver dus besloot morgen naar Tu Delft te gaan. en jij ? " "OMGGGGGG ik zit ook op Tu delft we kunnen gewoon samen naar school gaan. " "OMGGGGG DIT WORDT SUPER LEUK. HAMZA ZIT OOK OP TU DELFT, MISSCHIEN HEEFT HIJ JOU EEN X GEZIEN. " Ik was even vergeten hoe leuk het was om vriendinnen te hebben. Toen ik helemaal klaar was ging ik me moeder een kus geven en fluisterde zacht in me oor " Als jij thuis komt ga je klappen voelen. Niemand maakt wat schoon tot jij terug komt. " " Yemma ik ga jou ook missen " Ik moest wat zeggen anders was het een beetje verdacht.
1 uur later toen ze gingen eten bij Romaissa.
Toen iedereen aan tafel was kwam Redouan aan lopen en ging snel aan tafel zitten. Hij ging tegen over mij zitten. Toen ik ging eten zag ik dat hij mij aan keek " Redouan is er iets ". " Nee alleen je bent zo veel veranderd. laats dat ik je zag had je geen stijl haar " " hahaha je hebt me volgens mij 1 x gezien en toen was ik 10. en ik heb vandaag me haar gestijld" Hij keek me nog steeds aan recht in me ogen en dammmn wat heeft hij mooie groenen ogen. Ik concentreerde me maar op me eten. " Yemma mag ik straks met Rodayna naar buiten " Het was al best laat en Romaissa wilt naar buiten " Tuurlijk schat maar je broer gaat wel mee, als jij naar buiten gaat kom je pas 00:00 thuis en Redouan kan dan ook mee" ik vond het wel oke dat hij mee ging maar Romaissa ergerd zo te zien aan Redouan. We gingen naar buiten een rondje lopen met de vriendinnen van Romaissa, God wat heeft ze veel vriendinnen. Er kwamen veel vrienden van Redouan er bij waar Amir er ook was, in de verte zag ik Rachid aankomen. Toen ik aan het kijken was zag ik al de vrienden en Romaissa zelf zich als een slet te gedragen behalve 1. Ze leek me wel aardig. Ik keek snel naar Rachid en zag dat hij boos naar me toe kwam " Wat doe jij hier buiten. Ga naar huis, wacht maar tot ik je snitch bij mama " " Ik ben bij Romaissa aan het slapen en ze wou naar buiten gaan." Hij keek naar Romaissa en zag dat hij in de mond van een jongen was gedoken " Jij gaat niet met sletten om ja'' Hij sloeg me verrot en Amir deed niks. Toen de onbekende meisje me zag op de grond met gescheurde kleren blauw oog en bloed neus, kwam ze rennend naar me toe. Redouan kwam ook en loopte mee naar huis. Romaissa is zo te zien een slet geworden. " Waarom sloeg Rachid jou, hij kent je niet eens " " Rachid is me broer, en hij sloeg me omdat ik Ze3ma met een slet Romaissa om ga " " Wat mijn zusje een slet, wie ze een kus gaf is Hamza. Hamza heeft Romaissa... " Voor dat hij zijn zin kon afmaken kwam Romaissa er tussen en ging me helpen " Rodayna schat wat is er gebeurd ik kwam Hamza tegen wat ik net nog wou zeggen tegen je maar je was weg. Hamza heeft mij... " " nee Romaissa, ik werd dood geslagen en jij duikt in iemand mond. Je kon me ook gewoon helpen, maar nee jij bent bent zo druk bezig met duiken. " "maa.. " "nee je hebt genoeg gedaan morgen ga ik weg ". "Kan ik vannacht beneden slapen. " " Nee je kan kiezen bij mijn ouders of bij mij. Zolder is lek en beneden is alles schoon gemaakt voor morgen in de ochtend. " "Oke dan slaap ik maar bij jou No problemo. " Ik schaamde me wel toen ik de bed van Redouan was. Het was te warm dus deed ik de deken weg en had een voetbal broekje aan met me hemd. De kamer van Redouan was net te klein voor een matras dus ging ik maar op zijn 2 persoonsbed. Hij was in zijn onderbroek wat best ongemakkelijk was. Hij draaide naar me toe " Romaissa is ten huwelijk gevraagd door Hamza en daarom ging ze duiken in de mond van Hamza omdat ze blij was. " " OMGGGGGGGGGG, nee. Maar ik werd zo boos op haar. Redouan keek lang naar me en gaf een kus op me wang maar jammer genoeg kwam Romaissa net binnen.