2. Wydawnictwo GENIUS CREATIONS

438 55 15
                                    

Książka, nad którą obecnie pracuję, nie trafi do tego wydawnictwa (Uf, mogą odetchnąć😜), jednak to od niego chciałabym zacząć.
Co wydają?
Nie trafi, ponieważ pracuję nad romansem obyczajowym, a GC specjalizuje się w fantastyce. Przynajmniej takie pozycje królują na ich stronie internetowej. Z drugiej strony, jako że nie znalazłam dokładnych wytycznych względem gatunków, oprócz wzmianki, że erotyków, pamiętników, poradników i wierszy nie wydają, rozumiem, że reszta jest akceptowalna. Zatem jest może szansa dla mojego romansidła?
Strona internetowa.
Jest przyjemna dla oka, schludnie prowadzona, czytelna. Ciężko się tam zgubić. I przede wszystkim jest przyjazna czytelnikom, jak i potencjalnym autorom.
Do tej pory nie znalazłam drugiego wydawnictwa, które tak przejrzyście opisywałyby proces wydawniczy. Dla laika - debiutanta, to duża dawka informacji, a zarazem odpowiedzi na nurtujące pytania. Nie wiem jak na Was, ale na mnie zrobiło to dobre wrażenie.
Jestem przyzwyczajona do opinii, że wydawcy raczej nie zajmują się debiutantami, albo traktują ich po macoszemu. Tu raczej ta opinia nie ma odniesienia. Przynajmniej takie odniosłam wrażenie, gdy przeglądałam ich stronę. Nie czułam się jak intruz, którego trzeba do siebie zniechęcić.
Informacje dla Autorów.
Wszystkie wytyczne dotyczące nadsyłanych prac jasno i czytelnie zamieszczone są na stronie. Warto się z nimi zapoznać, ponieważ nie wszystkie wydawnictwa o tym piszą, ale jest dobrze widziane, by nadsyłane do nich teksty owym wytycznym podlegały.
Znajdziecie tam również kilka porad na temat przygotowania plików jak i przebiegu procesu wydawniczego.
GC nie musiało tego robić, a jednak odwaliło kawał dobrej roboty umieszczając w jednym miejscu odpowiedzi na większość nurtujących pytań, wyręczając tym samym te wydawnictwa, które potraktowały wytyczne po macoszemu.

Odpowiedź zwrotna.
To kolejny plus. Brzmi banalnie, ale nie każde wydawnictwo da nam znać, że nasza pisanina nie przypadła im do gustu. Doskonale rozumiem, że ciężko odpisać każdemu autorowi, skoro miesięcznie ma się setki propozycji, a może nawet więcej. GC pokazuje jednak, że jak się chce, to można. Przyjęło bardzo fajny system, dzięki któremu nikt nie czuje się pominięty. Na stronie umieszczają wszystkie rozpatrzone tytuły wraz z oceną, z której wiadomo, czy tekst został przyjęty, czy odrzucony. Ci, którzy nie życzą sobie, by ocena tekstu widniała na stronie mogą wysłać prośbę o jej usunięcie.

Podsumowanie:
Wydawnictwo Genius Creations zrobiło na mnie dobre wrażenie, dlatego swego czasu wysłałam do nich jedną z moich książek. Niestety, ocena "TAK", "MOŻE", "NIE" rozwiała szanse na współpracę. Czemu o tym wspominam? Chwalenie kogoś zbyt często kojarzy się z ukrytym interesem, a ja zwyczajnie go nie mam. Nie mam też żalu. Uważam, że jeśli coś zasługuje na pochwałę, warto to pochwalić. Niestety nie mogę napisać nic o współpracy z wydawnictwem po przyjęciu książki, dlatego jeśli ktoś chciałby się podzielić swoimi uwagami, zapraszam do zrobienia tego w komentarzach. Tyle ode mnie. Teraz Wasza kolej😉

(02/04/2018)

Niestety już tak nie jest. Nie kasuję tekstu, ponieważ swego czasu naprawdę byłam zachwycona informacjami, jakimi wydawnictwo dzieliło się z potencjalnym autorem. Teraz wszystko zostało z lekka okrojone, chociaż nadal jest czytelne i jasne. Dlatego jeśli ktoś chce, chyba warto spróbować swoich sił. 

Wydawnictwa i inne pisarskie zmoryOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz