'' Burası da neresi ?'''' Burası senin ölüm noktan ölümlü kız . ''
Ölüm noktam ? Bu da ne demek oluyordu ? Düşüncelerimi okuyormuşcasına ifadesiz yüzüme bakarak sorumu yanıtladı.
'' Başından beri aradığın yerdesin ve bütün yaşadıklarının sebebi olan yerde .''
20 Mayıs 2020
Sabahın ilk ışıkları hüzün dolu çehremi aydınlatırken dün gece görmüş olduğum rüyanın etkisiyle yerimden doğruldum . Kalp atışlarım adeta odanın içinde yankılanıyordu . Rüyaları fazla önemseyen birisi asla olmadım . Fakat dün gece görmüş olduğum rüya beni derinden etkilemişti . Rüya olduğunu kabullenemiyordum . Bu duruma sevinmeli miyim yoksa üzülmeli miyim emin değildim .
Rüyama fazla bir anlam yüklememeye çalışarak , mutfağa doğru yavaş adımlarımlarla odamdan ayrıldım.
Genellikle uyanır uyanmaz ilk işim balkonumdaki sardunyalarımı sulamak olur . Ara sıra oluşan kalp çarpıntılarıma da iyi geldiğinden bana huzur veren bir çiçek. O muazzam renkleriyle beni büyüleyip adeta beni benden alan bir çiçek .
Sardunlayalarımı suladıktan sonra az önce hazırlamış olduğum kahvemi içmeye koyuldum . 10 dakika içerisinde hazırlanıp iş amaçlı bir geziye çıkmam gerekiyordu . Uçak biletini ve masrafları şirket karşıladığından yut dışı seyahatim için pek de bir masrafım olmamıştı . Mavi bir elbise tercih ederek havaalanına doğru yola koyuldum.
#
Uçağa bindikten sonra uzun yolculuğum için seçtiğim fantastik kitabımı okumaya başladım . Konusu itibariyle beni içine çekiyordu . Gerçekleşmesi pek muhtemel olmasa da fantastik kitaplar beni hep büyülerdi . Uzun yolculuğum bitinceye dek kitaba devam ettim.
Sonunda Norveç havaalanına giriş yaptığımızda bavulumu da alarak gideceğim otele doğru yola koyuldum .
Buraya gelmeden önce okumuştum dünyanın en temiz ülkelerinden biri olan Norveç'e ilk geldiğinizde burnunuz kanayabiliyormuş. Elimi burnuma götürerek ıslak ve koyu renkli kanıma dokundum . Gerçekten burnum kanıyordu . Bir mendil yardımıyla kanı temizledim.
Buraya gelme amacım aslında keşfedilmemiş yer altı madenlerini keşfetmek .Bir arkeoloji şirketinde çalışıyorum . Genellikle gittiğim yere göre araştırdığım şeyin konusu değişiyor. Madenleri keşfederek koruma altına alıyoruz .
Otel odama yerleştikten sonra yolculuğun verdiği yorgunlukla biraz uzandım . Bedenim fazla yorulmuş olacak ki hemen uykuya daldım.
#
" Sana bir şey göstermeme izin verir misin lütfen ? "
" Peki ama ne ? "
" Bak bu taşı görüyor musun ? Bu bir Bizmut . Çok farkı bir taş . "
" Diğer taşlardan farkı ne ? "
" Dokun , anlayacaksın."
Elimi yavaşca bizmut taşına doğru götürdüm .
21 Mayıs 2020
Ter içinde yataktan fırladım . Bu dün gördüğüm rüyanın devamıydı . Şüphelenmeye başlamıştım fakat fazla üstelemedim . Okuduğum kitaplar beni fazla etkiliyordu galiba .
Üstümü değişerek biraz rahatlamak adına Norveç' in renkli sokaklarına doğru yola koyuldum .
Güzel ve sessiz sokakları dolaşırken temiz hava yeniden rahatlamama yardımcı oldu . Sokaklar neredeyse bomboştu kafa dinlemek için mükemmel bir yerdi Norveç . Fakat pahalı bir ülke olduğundan yabancılar tarafından pek fazla tercih edilen bir ülke değil. Ama sırf Kuzey Işıkları için bile burda yaşanır.
Kaldığım otel Oslo' da bulunuyor Svalbard ise kuzey ışıklarının en yoğun görüldüğü yer buraya da çok yakın en yakın zamanda ziyaret edeceğim . Elimde olsa şuanda giderdim fakat bir yer altı madenine gidip maden araştırması yapmam gerekiyor tabiki bir arkeoloji ekibiyle .
Yaklaşık bir saat kadar bir süre sonra araştırma için yer altı madenlerine gitmem gerekiyordu . O sürede ise Latefoss şelalesine doğru yola çıkmaya karar verdim.
Şelaleye yaklaşık 20 dakika sonra varmıştım . Yaz ayında olduğumuzdan burası normalde olduğundan daha bir güzeldi . Serinlemek adına şelalenin sığ bir kısmına doğru yürümeye başladım . Ayaklarımı suya soktuğumda donan ayaklarımı bir hışımla geri çektim . Hava sıcak olmasına rağmen şelale buz gibiydi.
Ayaklarım soğuğa alışıncaya kadar suyun içinde bekledim ve bu güzel yerin keyfini çıkardım .
Biraz sonra ensemde bir nefes hissettim . Tam ayağa kalkıyordum ki arkamdaki kişi konuşmaya başladı .
" Şelale bu saatlerde fazla soğuk oluyor , üşümedin mi ? "
Konuşmak için ağzımı araladığımda yanıma oturarak benim gibi ayaklarını suya soktu .
" Turistsin sanırım . Buraya pek fazla gelen olmaz ."
" Nereden bildin ? "
" İnsanlar eskisi gibi bu şelalenin değerini bilmiyor . Sadece arada turistler uğrar buraya onun dışında pek ziyaretçisi yokdur buranın ."
" Bu kadar güzel bir yer nasıl olur da böyle boş kalır anlamıyorum . "
" Teknoloji insanları eve hapsediyor , doğa artık insanların ilgisini çekmiyor . "
" Anlıyorum ama yine de üzücü bir durum. İnsanların etrafında ki bu güzellikleri görememesi . "
" Belki de bu iyi bir şeydir . Yalnızlık , sakinlik , huzur ve doğa . Düşünsene buraya bir sürü insan doluştuğunu . Bir aya kalmadan her yer pislik içinde kalırdı . "
" Haklısın . "
Çalan telefonumu elime alarak saate baktığımda bir saattir burda oturuyor olduğumu farkettim . Zaman dolmuştu hatta gidiş süresini düşününce geç bile kalmıştım.
" Benim gitmem lazım tanıştığımıza mennun oldum ... "
" Daniel ve bende memnun oldum... "
" Alison , hoşcakal "
Koşar adımlarla bir taksiye atlayarak madene doğru yola koyuldum .Taksinin camından dışarı doğru bakınca pek fazla insan olmadığını görmüş ve dışarda olan insanların da elinde telefon olduğunu görmüştüm . Daniel haklıydı insanlar teknoloji yüzünden çevresindeki güzellikleri farkedemiyordu .
Sonunda taksiden indiğimde madene gelmiştim. Arkeoloji ekibiyle temkinli adımlarla yerin altına girdik. Çok yavaş hareket ediyorduk çünkü göçük tehlikesi oluşabilecek bir madendeydik . Her bir arkeolog önünde bulunan madenleri incelemeye koyuldu .Yerden fazla uzak olan bu maden içindeki taşlardan ötürü çok değerli . Bu alana yoğunlaşan her insan illaki bu madene uğrar . Taşlar neredeyse yeryüzünde hiç görülmeyen türden bu yüzden insanlar bu taşları gördüğünde gerçek olduğuna inanmakta zorlanıyorlar . Fazla bilinmedik ve değerliler .
Etrafı incelerken benim gözüm bir taşa takıldı . Bu bir Bizmut taşıydı . Rengarenk bir renge sahipti . Yapısı itibariyle adeta bir piramidi andırıyordu . Normalde de benim ilgimi çeken bir taş fakat aklıma dün gece görmüş olduğum rüya gelince daha bir ilgiyle taşa bakmaya başladım . İstemsizce elim taşa doğru gitmeye başladı ve ona dokunduğumda her şey için artık çok geçti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölüm Noktası
Fantasy" Burası da neresi ? " " Burası senin ölüm noktan ölümlü kiz . "