episode 13

279 18 0
                                    

[ eunsub pov ]

aku dah lama tak berbual dengan sehun atau berkomunikasi kasih sayang makin lama makin muram muka dia , dia selalu elak bercakap dengan aku dekat rumah. semenjak PA dia datang rumah semenjak tu lah dia asyik elak dari aku , takkan perangai dulu dia dah nak start ? tak mungkin , lepastu dah 5 hari sehun keluar malam balik pagi lepastu pergi kerja dan hari ni dia tak balik langsung. " ape nak jadi lah " aku mengeluh tiba tiba aku dapat satu panggilan dari omma sehun.

" hello eunsub , ni omma , sehun semalam masuk hospital , eunsub datang ye melawat sehun , omma nak balik jap , bilik 120 tau "

" okay "

aku menamatkan panggilan dan bergegas siap untuk pergi hospital , aku pun sempat mengajak bangtansboys teman aku , lagipun aku tak berani sangat naik motor sesorang. sampai je dekat hospital aku lari cari bilik sehun bangtansboys pun turut lari dengan aku. aku dah ade depan pintu , sehun masih baring dan tak sedarkan diri. aku masuk nampak xiumin dengan baekhyun.


" hey , jangan risau dia takkan ape ape "- baekhyun

" tapi awak kena hati hati "- xiumin

" kenapa ? "- aku

" mungkin perempuan tu tak puas hati "- xiumin

" perempuan mana ? "-yoongi

" PA sehun , tapi dia yang acah menyelamatkan sehun "- baekhyun

" tak , aku tak faham , kenapa aku juga jadi mangsa macam ni " - eunsub

" dah dah " - jimin

jimin kawan baik aku terus memeluk aku , taehyung muka dia series bila situasi macam sama dengan yang lain. xiumin dengan baekhyun suruh aku balik dan diorang akan jaga sehun , disebabkan xiumin takut aku jadi mangsa perempuan taguna tu dia menyuruh bangtabsboys perhatikan aku buat sementara ini. aku start enjin motor dan balik kerumah dengan yang lain , sampai je rumah bangtansboys tinggalkan aku seorangan. aku message omma dengan appa aku , diorang cuma mampu memberi kata kata semangat ataupun sabar lah bagai semua. aku tak tahu perempuan tu nak ape..

2 hari kemudian baru aku datang balik melawat sehun , lagipun perempuan tak kacau aku , hari ni jimin dengan aku je pergi hospital nak melawat sehun , aku nampak dari pintu yang sehun dah sedar tapi ade seorang perempuan , perempuan ' tak guna ' tu pegang pipi sehun , aku tak tahu mana datangnya jealous sebelum ni okay mungkin semenjak aku berkomunikasi kasih sayang dengan sehun , aku kuat jealous. wait ! what !? perempuan tu cium sehun tapi sehun takder daya , jimin tarik aku dan bawa keluar dari hospital , aku meronta tapi jimin marah aku dengan muka dia sangat marah dan merah. dia mengeluh aku pula serba salah buat dia macamtu walaupun aku tak tahu ape salah aku. dia tak nak aku sakit macam dulu waktu aku kena game dengan kim mingyu , jadi jimin suruh aku tunggu sini dan dia berpatah balik kebilil sehun , aku belum tahi ape dia nak buat. aku rasa tak sedap hati aku tetap follow jimin , aku nampak jimin marah perempuan tu , aku diam diluar.

" aku dah selamatkan dia , mungkin dia nak aku ? "- mia

" cukup ah mia ! berapa jantan kau nak ah ! " - jimin

" semua ? hahaha "- mia

" kau ni , dia ni suami orang ! "- jimin

" yang kau nak sibuk apehal ? kau dah lupa? kita dah takder ape ape hubungan lagi "- mia

" memang pun tapi aku takkan diam diri "- jimin

" ouh aku pun , aku akan hapus kan bini sehun "- mia

aku dengar semua perbicaraan antara jimin dan mia nama perempuan tu , sehun tak buat ape ape tindakan pun nampaknya aku memang tak penting bagi hidup dia. jimin keluar dan menghempas pintu membawa aku keluar dari hospital , aku nampak tangan jimin yang mula keluar urat dengan ketat , muka nya sangat merah. aku takut , aku takut sehun tak suka aku macam dulu.

MY HUSBAND [ - ] OH SEHUN Where stories live. Discover now